„Wilk w kaszmirze” powrócił? Znana marka na celowniku najbogatszego Europejczyka

Bernard Arnault, najbogatszy Europejczyk i jeden z najbogatszych ludzi na świecie, nie przestaje inwestować nawet w okresie spowolnienia na rynku produktów luksusowych. Tym razem obiektem jego zainteresowania jest znana paryska marka, znana z hitu Netfliksa.

Publikacja: 04.09.2024 16:20

Bernard Arnault kontroluje LVMH, największy na świecie koncern z segmentu dóbr luksusowych.

Bernard Arnault kontroluje LVMH, największy na świecie koncern z segmentu dóbr luksusowych.

Foto: Benjamin Girette: Bloomberg Finance LP

Bernard Arnault – przedsiębiorca kontrolujący koncern LVMH, do którego w latach 80. przylgnął przydomek „wilk w kaszmirze” z uwagi na agresywne działania przy przejmowaniu kontroli nad firmami, zainteresował się francuską marką luksusową. Powiązany z  Arnaultem fundusz inwestycyjny kupił część udziałów w Polène, cenionej paryskiej marce wyrobów ze skóry.

Bernard Arnault na zakupach. Najbogatszy Europejczyk inwestuje

Francuskie media poinformowały, że fundusz inwestycyjny L Catterton, powiązany z Arnaultem, kupił pakiet udziałów w Polène, francuskiej marce specjalizującej się w galanterii skórzanej. 

Ten ruch francuski miliarder wykonał po tym, jak w pierwszej połowie lipca 2024 roku firma inwestycyjna Otium Capital, w której portfolio znajdowała się dotychczas Polène, wycofała się z grona udziałowców tej marki. L Catterton przejął udziały po firmie Eutopia, działającej pod auspicjami Otium Capital.

Czytaj więcej

Brad Pitt zaskakuje na festiwalu w Wenecji. Czy trend sprzed lat wróci do łask?

Marka Polène powstała w 2016 roku, jej założycielami jest rodzeństwo Elsa, Mathieu i Antoine Mothay. Są oni wnukami Bernarda Bonte, który w 1972 roku stworzył markę luksusowej odzieży Saint James.

Polène swój sukces na rynku galanterii skórzanej zawdzięcza uniwersalnym, minimalistycznym projektom, a także kreatywnemu podejściu do tego surowca. Oprócz torebek i innych drobnych akcesoriów produkuje ona również akcesoria wystroju wnętrz ze skóry pochodzącej z recyklingu, między innymi wazony i kwiaty. W ofercie marki znajduje się również pozłacana biżuteria.

Akcesoria Polène z pewnością kojarzą miłośnicy i miłośniczki serialu „Emily w Paryżu” – ich obecność w produkcji Netfliksa przysporzyła paryskiej marce dodatkowej sławy. Firmowe butiki Polène znajdują się w Paryżu, Tokio, Seulu i Nowym Jorku, w planie są otwarcia kolejnych.

LVMH: nowa marka luksusowa do kolekcji?

Zdaniem ekspertów jednym z powodów, dla których Bernard Arnault zdecydował się kupić część udziałów w Polène, jest osoba Cyrila Guenouna. Kim jest Francuz?

Gurnoun to doświadczony francuski biznesmen, który jest związany z marką Polène od początku jej funkcjonowania. W 2016 roku, za pośrednictwem swoich firm Sa Wexford i DNA, Francuz wszedł w posiadanie mniejszościowych udziałów w Polène.

Od 2017 roku Cyril Guenoun jest również współpracownikiem Bernarda Arnaulta. W gronie udziałowców Polène Arnault ma więc „swojego człowieka” już od lat, co z pewnością ułatwi mu wywieranie wpływu na funkcjonowanie paryskiej marki.

Perspektywa przejęcia większościowych udziałów firmy L Catterton w Polène to jednak na razie tylko spekulacje. Obecnie mowa jest o pakiecie mniejszościowym i nie ma sygnałów, które wskazywałyby na to, że celem Arnaulta może być chęć pełnego przejęcia kontroli nad Polène. Jednak historia uczy, że Bernard Arnault zaczynał przejmowanie firm od kupna niewielkiego pakietu udziałów lub akcji.

To już kolejny zakup Arnaulta w tym roku. Kilka miesięcy temu fundusz L Catterton przejął kontrolę nad działającą od 1997 roku popularną włoską marką kosmetyczną Kiko Milano.

Bernard Arnault – przedsiębiorca kontrolujący koncern LVMH, do którego w latach 80. przylgnął przydomek „wilk w kaszmirze” z uwagi na agresywne działania przy przejmowaniu kontroli nad firmami, zainteresował się francuską marką luksusową. Powiązany z  Arnaultem fundusz inwestycyjny kupił część udziałów w Polène, cenionej paryskiej marce wyrobów ze skóry.

Bernard Arnault na zakupach. Najbogatszy Europejczyk inwestuje

Pozostało 89% artykułu
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?
Moda
„Cichy luksus” ma następcę. To efekt serialu HBO, który stawia na styl „korpo”
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne