„Brat Green” zawojował popkulturę. To nowy ulubiony kolor generacji Z

Niektórzy mówią o nim – najbrzydszy kolor, inni podkreślają, że staje się powszechny. Jedno jest pewne – limonkowa zieleń zwana „Brat Green” spopularyzowana przez idolkę pokolenia Z, brytyjską piosenkarkę Charli XCX, dominuje w tym sezonie.

Publikacja: 29.07.2024 11:48

Charli XCX, brytyjska piosenkarka, która w tym roku spopularyzowała kolor „Brat Green”.

Charli XCX, brytyjska piosenkarka, która w tym roku spopularyzowała kolor „Brat Green”.

Foto: Maja Smiejkowska Reuters

W 2022 roku pisaliśmy na łamach „Sukcesu” o furorze, jaką wśród przedstawicieli pokolenia Z robiła tak zwana zoomerska zieleń. Po ponad dwóch latach kolor ten ma godnego następcę. Mowa o limonkowym odcieniu zieleni, która wpisuje się w specyficzną anty-estetykę o nazwie „Brat Girl Summer”.

Brat Green: kolor, który dominuje w tym sezonie

Generacja Z ma swój nowy ulubiony kolor. Zrobiło się o nim głośno za sprawą najnowszego albumu brytyjskiej piosenkarki Charli XCX, który ujrzał światło dzienne 7 czerwca 2024 roku. Na jego okładce nie ma nic więcej oprócz słowa „Brat”  na limonkowo-zielonym tle.

Czytaj więcej

Walka o władzę w rodzinie magnata medialnego. Historia jak z serialu „Sukcesja”

W języku angielskim słowo „Brat” oznacza „bachora”. W kontekście buntowniczej wymowy albumu Charlie XCX odnosi się ono do konkretnej postawy wobec życia, która rozprzestrzeniła się w mediach pod nazwami „Brat Girl Summer” lub krócej: „Brat Summer”.

Choć całe zjawisko zyskało swój kolor, to nie ma ono nic wspólnego z jakąkolwiek estetyką czy sposobem ubierania się. To raczej pewien stan umysłu, który stara się promować na swojej płycie Charli XCX.

„Brat Summer”: jak generacja Z widzi świat?

W byciu „brat” chodzi o swobodny tryb życia i ubierania się, a także dobrą zabawę i łamanie ogólnie przyjętych zasad. Adresatkami przesłania Charli XCX są przede wszystkim dziewczyny i młode kobiety, choć nie tylko.

Piosenkarka zachęca swoje odbiorczynie do tego, aby ubierały się tak jak im wygodnie i nie starały się zaspokoić społecznych oczekiwań wobec własnego wyglądu i stylu życia. Dziewczyna „brat” za nic ma powszechnie obowiązujący kanon piękna i akceptuje własną „niedoskonałość”. Według samej Charli jej emblematami są „paczka papierosów, zapalniczka Bic, biały top na cienkich ramiączkach i brak stanika”.

Ta filozofia o silnie feministycznym wydźwięku trafiła na bardzo podatny grunt – podobnie jak limonkowa zieleń, o której rozpisują się czołowe media w Europie i poza nią. Nic dziwnego: jest lato, a więc czas wybitnie sprzyjający temu, aby nabrać do siebie i swojego życia nieco więcej dystansu.

Sama Charli XCX niedawno udowodniła, że zjawisko „brat summer” nie ogranicza się wyłącznie do pokolenia Z. Świadczy o tym reakcja piosenkarki na ogłoszenie Kamali Harris jako kandydatki w zbliżających się wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

„Kamala jest brat” – napisała krótko Charli na platformie X na podkreślenie, że nowa kandydatka Demokratów jest „cool” – i ma tym samym poparcie piosenkarki. Publikacja dała początek lawinie memów na ten temat, powstały też nawet koszulki ze zdjęciem polityczki na limonkowo-zielonym tle.

Trudno przewidzieć, czy furora, jaką robi tego lata „Brat Green”, zakończy się wraz nadejściem jesieni, czy może moda na limonkowy odcień zieleni będzie miała dłuższy żywot. Z pewnością „Brat Girl Summer” jest jednym z bardziej nietypowych trendów, bo nie towarzyszy mu żaden styl ubierania się, ale bardzo konkretna postawa wobec życia.

W 2022 roku pisaliśmy na łamach „Sukcesu” o furorze, jaką wśród przedstawicieli pokolenia Z robiła tak zwana zoomerska zieleń. Po ponad dwóch latach kolor ten ma godnego następcę. Mowa o limonkowym odcieniu zieleni, która wpisuje się w specyficzną anty-estetykę o nazwie „Brat Girl Summer”.

Brat Green: kolor, który dominuje w tym sezonie

Pozostało 90% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku