Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą

Internetowa platforma Lyst przygotowała kolejne wydanie popularnego raportu Lyst Index. Na czele listy najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie spore przetasowanie: Miu Miu, dotychczasowy lider z Włoch, musiał ustąpić miejsca Hiszpanom.

Publikacja: 25.07.2024 12:48

Historia hiszpańskiego domu mody Loewe sięga 1846 roku.

Historia hiszpańskiego domu mody Loewe sięga 1846 roku.

Foto: Leitonmahillo, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

Zdaniem autorów raportu Lyst Index za drugi kwartał 2024 roku, w drugim kwartale 2024 roku hiszpański dom mody Loewe wspiął się na szczyt rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie, strącając z piedestału dotychczasowe liderki – Pradę i Miu Miu. Do sukcesu Loewe przyczyniła się między innymi popularność filmu „Challengers” z idolką pokolenia Z – amerykańską aktorką Zendayą w roli głównej.

Loewe wraca na szczyt rankingu najpopularniejszych marek luksusowych na świecie

W rankingu najbardziej pożądanych marek luksusowych, której autorami są analitycy platformy zakupowej Lyst, nastąpiła kolejna roszada. Palmę pierwszeństwa odzyskała hiszpańska marka Loewe, której dyrektorem kreatywnym jest Jonathan Anderson, jeden z najciekawszych współczesnych projektantów.

Czytaj więcej

Słynny paryski dom mody przegrał batalię prawną. Górą mała firma ze Słowenii

Na podstawie analizy aktywności użytkowników na platformie Lyst, a także w mediach społecznościowych analitycy Lysta przyznali Loewe pierwsze miejsce w rankingu podsumowującym drugi kwartał 2024 roku. Ostatnio udało jej się to dokładnie rok temu, w drugim kwartale 2023 roku – po raz pierwszy w historii rankingu.

Jak zauważają autorzy zestawienia, nadal nie słabnie popyt na torebki Loewe, a także na koszulki z kultowym, ozdobnym anagramem marki. W ciągu ostatnich trzech miesięcy zainteresowanie hiszpańską marką wzrosło o 29 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem, co przyniosło Loewe pozycję liderki najnowszego rankingu.

Loewe już od dłuższego czasu nie jest zresztą tylko kolejną znaną luksusową marką odzieżową – to swoisty kulturowy fenomen. Poza talentem Andersona i zaskakującą najnowszą kampanią, której twarzą został znany z filmów o przygodach Jamesa Bonda aktor Daniel Craig, na sukces marki od szeregu sezonów pracuje wiele czynników.

Fenomen Loewe: kreatywne projekty, udane współpraca i popularność filmu „Challengers”

Wydaje się, że romans ze światem filmu był przepisem na sukces Loewe. Warto przypomnieć, że Jonathan Anderson zaprojektował kostiumy do głośnego filmu „Challengers” z aktorką Zendayą w roli głównej.

Wprowadzenie do sprzedaży linii ubrań w duchu trendu „tenniscore”, które „zagrały” w filmie, okazało się kolejnym strzałem w dziesiątkę. Dość powiedzieć, że w kreacjach Loewe występowała na czerwonym dywanie nie tylko Zendaya, ale również inni ulubieńcy młodego pokolenia, między innymi znana z serialu „The Bear” Ayo Edebiri i Jonathan Bailey, który wcielił się w jedną z głównych ról w serialu „Bridgertonowie”.

Na pozycję Loewe z pewnością zapracował też sponsoring tegorocznej Met Gali – najważniejszej imprezy w świecie mody. Swoistym ukoronowaniem wszystkich tych działań było przyznanie marce nagrody Luxury & Lifestyle Lions Grand Prix w ramach Cannes Lions International Festival of Creativity – bodaj najważniejszego międzynarodowego festiwalu dla szeroko pojętej branży kreatywnej.

Właścicielem marki Loewe jest francuski koncern LVMH, który kontroluje najbogatszy Europejczyk, miliarder Bernard Arnault. Z najnowszego sprawozdania finansowego koncernu wynika, że również LVMH, będący największym przedsiębiorstwem działającym w branży luksusowej, nie był w stanie zapobiec spowolnieniu w tej branży.

W drugim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż wyrobów luksusowych marek odzieżowych należących do portfolio LVMH wzrosła o zaledwie o jeden procent, znacznie poniżej prognoz. Nic dziwnego, że Bernard Arnault na wszelkie sposoby stara się utrzymać w miarę zadowalające tempo rozwoju jego firmy.

Jednym z tych sposobów z pewnością jest duża ekspozycja francuskich marek z portfolio LVMH, której widzowie mogą spodziewać się na zbliżających się igrzyskach olimpijskich w Paryżu – koncern jest sponsorem premium imprezy. Niewykluczone, że hiszpańska marka Loewe z czasem stanie się nową, nieoczekiwaną perłą w koronie LVMH.

Zdaniem autorów raportu Lyst Index za drugi kwartał 2024 roku, w drugim kwartale 2024 roku hiszpański dom mody Loewe wspiął się na szczyt rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie, strącając z piedestału dotychczasowe liderki – Pradę i Miu Miu. Do sukcesu Loewe przyczyniła się między innymi popularność filmu „Challengers” z idolką pokolenia Z – amerykańską aktorką Zendayą w roli głównej.

Loewe wraca na szczyt rankingu najpopularniejszych marek luksusowych na świecie

Pozostało 88% artykułu
Moda
Pokaz Deni Cler jesień-zima 2024/2025: podróż do serca Mediolanu
Moda
„Wilk w kaszmirze” powrócił? Znana marka na celowniku najbogatszego Europejczyka
Moda
Słynna amerykańska marka odzieżowa znów w Polsce. Rusza pierwszy sklep
Moda
Brad Pitt zaskakuje na festiwalu w Wenecji. Czy trend sprzed lat wróci do łask?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Moda
Słynna marka odzieżowa odżyła. Czy to efekt zerwania z toksycznym wizerunkiem?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki