Zdaniem autorów raportu Lyst Index za drugi kwartał 2024 roku, w drugim kwartale 2024 roku hiszpański dom mody Loewe wspiął się na szczyt rankingu najbardziej pożądanych marek na świecie, strącając z piedestału dotychczasowe liderki – Pradę i Miu Miu. Do sukcesu Loewe przyczyniła się między innymi popularność filmu „Challengers” z idolką pokolenia Z – amerykańską aktorką Zendayą w roli głównej.
Loewe wraca na szczyt rankingu najpopularniejszych marek luksusowych na świecie
W rankingu najbardziej pożądanych marek luksusowych, której autorami są analitycy platformy zakupowej Lyst, nastąpiła kolejna roszada. Palmę pierwszeństwa odzyskała hiszpańska marka Loewe, której dyrektorem kreatywnym jest Jonathan Anderson, jeden z najciekawszych współczesnych projektantów.
Czytaj więcej
Dom mody Chanel przegrał prawną batalię o jeden z najważniejszych swoich symboli. Przedmiotem sporu była cyfra „5”, którą znaleźć można na słynnych perfumach sygnowanych przez Chanel.
Na podstawie analizy aktywności użytkowników na platformie Lyst, a także w mediach społecznościowych analitycy Lysta przyznali Loewe pierwsze miejsce w rankingu podsumowującym drugi kwartał 2024 roku. Ostatnio udało jej się to dokładnie rok temu, w drugim kwartale 2023 roku – po raz pierwszy w historii rankingu.
Jak zauważają autorzy zestawienia, nadal nie słabnie popyt na torebki Loewe, a także na koszulki z kultowym, ozdobnym anagramem marki. W ciągu ostatnich trzech miesięcy zainteresowanie hiszpańską marką wzrosło o 29 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem, co przyniosło Loewe pozycję liderki najnowszego rankingu.