Athleisure w wersji 2.0. Znienawidzony trend z czasów pandemii powraca

W 2024 roku styl athleisure świętuje swój wielki powrót na ulice wielkich miast. Tym razem jednak będzie bardziej elegancki.

Publikacja: 02.07.2024 13:54

Sklep marki Lululemon skupiającej się na produkcji ubrań dla osób aktywnych, np. ćwiczących jogę.

Sklep marki Lululemon skupiającej się na produkcji ubrań dla osób aktywnych, np. ćwiczących jogę.

Foto: Angus Mordant: Bloomberg Finance LP

Wielu obserwatorów trendów w modzie postawiło już krzyżyk na stylu athleisure — nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że trend, który zrobił karierę w czasie pandemii, wraca, choć w zmienionej wersji. Athleisure w 2024 roku stał się bardziej elegancki.

Czym jest styl athleisure?

Ubiory w stylu athleisure zyskały popularność w okresie pandemii, jednak trend ten narodził się już znacznie wcześniej. Athleisure to w największym skrócie styl, który łączy cechy odzieży sportowej i casualowej.

Styl athleisure zaczął zyskiwać popularność mniej więcej w połowie ubiegłej dekady. To właśnie wtedy takie elementy garderoby jak legginsy noszone bez spódnicy czy sportowe spodnie z różnego rodzaju materiałów opuściły „prywatną” sferę domową, siłownie i studia jogi, aby śmiało wkroczyć do sfery „oficjalnej”, na ulice miast.

Czytaj więcej

Generacja Z zagubiona jak emeryci. 20-latkowie nie radzą sobie w internecie

Być może tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a być może rosnące tempo życia i coraz bardziej wymagające warunki pogodowe sprawiają że ponownie zaczynamy sięgać po wygodne, sportowe ubrania uszyte z tkanin technicznych, „oddychających” i odprowadzających pot. Jednocześnie jednak nie chcemy rezygnować z miejskiej elegancji.

Jaskółką powrotu stylu atheisure — w tym wypadku w modzie damskiej — był mikrotrend o nazwie blokette. Ta eklektyczna estetyka łączy na zasadzie kontrastu takie elementy ubioru sportowego jak piłkarska koszulka, szorty i buty typu „korki” z ubraniami i dodatkami w dziewczęcym stylu — na przykład plisowaną spódnicą czy baletkami.

Po okresie postpandemicznych powrotów do biur i co za tym idzie — ponadczasowej klasyki — styl athleisure wraca w bardziej eklektycznej, ale tym razem bardziej eleganckiej odsłonie. Najmodniejsze stylizacje zachowują jednocześnie swój miejski charakter.

Athleisure w 2024 roku: klasyczna koszula, strój na jogę i dresowe spodni

Liczby mówią same za siebie. Dostarczają ich eksperci z platformy Trendalytics, śledzącej trendy w modzie, wyłaniające się zarówno w mediach społecznościowych, jak i w najnowszych kolekcjach popularnych marek i wielkich domów mody.

Analitycy platformy zauważyli ogromny wzrost obecności na rynku odzieżowym strojów do jogi, zwłaszcza tych jednoczęściowych. W czerwcu 2024 roku modeli tych przybyło aż o 650 procent w porównaniu z tym samym okresie w ubiegłym roku — zarówno w ofertach sklepów, a także w garderobach miłośniczek jogi, które prezentują swoje kostiumy w social mediach.

Latem 2024 roku nie tylko mężczyźni, ale również kobiety śmiało adaptują typowo piłkarskie elementy garderoby, czego wyrazem jest moda na noszenie typowej piłkarskiej koszulki. W tym sezonie kobiety zestawiają je z klasycznym dołem i akcesoriami. Eksperci z Trendalytics zanotowali w tym miesiącu wzrost popularności tego rodzaju koszulek o 46 procent w porównaniu z czerwcem 2023 roku.

Na fali wznoszącej ponownie są też sportowe szorty i długie dresowe spodnie z paskami z boku — najchętniej marki Adidas. W tym wypadku kobiety stawiają na elegancką górę — niech to będzie na przykład klasyczna koszula czy kardigan, do tego skórzana torebka i masywna biżuteria. Jak podaje Trendalytics w swoim czerwcowym raporcie, obecność w trendach sportowych szortów wzrosła o 52 procent, zaś spodni w paski Adidasa — aż o 124 procent.

Wielu obserwatorów trendów w modzie postawiło już krzyżyk na stylu athleisure — nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że trend, który zrobił karierę w czasie pandemii, wraca, choć w zmienionej wersji. Athleisure w 2024 roku stał się bardziej elegancki.

Czym jest styl athleisure?

Pozostało 92% artykułu
Moda
Jednorazowa suknia z kawałka nylonu. Balenciaga znowu szokuje
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Moda
Gwiazda pop startuje z własną marką. Powstaną „ubrania chroniące przed 5G”
Moda
Raport: Polacy pokochali ubrania używane. Jesteśmy w europejskiej czołówce
Moda
Dobrze znana Polkom europejska marka odzieżowa wraca. Zmieni jednak nazwę
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Moda
Popularna marka odzieżowa nie zniknie z rynku. Ratunek w ostatniej chwili