W dobie dominacji mediów społecznościowych marki luksusowe robią wszystko, aby zdobyć serca szerokiego grona odbiorców. Analitycy branży mody ukuli nazwę na to zjawisko: „fashion-tainment”. Na czym ono polega?
Na czym polega zjawisko „fashion-tainment”?
Świat mody widział już wiele spektakularnych pokazów. Organizowano je w niezwykłych lokalizacjach i aranżowano w taki sposób, że rozmawiało się o nich jeszcze przez wiele kolejnych miesięcy, a nawet lat.
Jednym z ostatnich takich wydarzeń z pewnością był pokaz najnowszej kolekcji domu mody Maison Margiela w ramach paryskiego tygodnia mody. Zarówno kolekcję autorstwa kontrowersyjnego projektanta Johna Galliano, jak i scenografię utrzymano w dekadenckiej, malarsko-filmowej atmosferze schyłku XIX wieku.
Czytaj więcej
Hiszpańska marka Massimo Dutti zmienia swój wizerunek. Nowe logo całkowicie różni się od dotychczasowego, ale to nie koniec zmian. Dotyczą one też kolekcji.
Jednym z kluczowych elementów pokazu Margieli była choreografia modelek i modeli, której autorem jest Pat Bogusławski. To dobrze znany w branży mody polski reżyser ruchu, dzięki któremu pokaz francuskiej marki zapisał się w historii pokazów mody jako jeden z najciekawszych, a także takich, które zrobiły najwięcej medialnego szumu.