Torebka zrobiona z powietrza. Nowy projekt rewolucjonistów świata mody

Coperni, marka popularna wśród przedstawicieli generacji Z, znów zaskakuje. Tworząc najnowszą torebkę, tym razem sięgnięto po technologię rodem z NASA.

Publikacja: 07.03.2024 15:48

Torebka wykonana jest z aerożelu, materiału opracowanego na potrzeby NASA.

Torebka wykonana jest z aerożelu, materiału opracowanego na potrzeby NASA.

Foto: Instagram Coperni

Słynąca z innowacyjnych, eksperymentalnych projektów luksusowa marka Coperni tym razem sięgnęła po technologię z kosmosu. Po sukience w spreju i torebkach ze złota, szkła i meteorytu przyszła pora na ultralekką torebkę, która w 99 procentach składa się z „powietrza”. Marka Coperni zapewnia jednocześnie, że jest to produkt funkcjonalny i trwały. Jak powstała nowa torebka Coperni i z czego jest zrobiona?

Coperni: torebka „w 99 procentach z niczego”. Waży jedynie 33 gramy

Paryska marka Coperni przyzwyczaiła rynek do odważnych, innowacyjnych projektów, które przykuwają uwagę mediów i stają się przedmiotami pożądania dla fanów. Głośna była choćby wersja torebki „Swipe” wykonana ze szczerego złota, warta 100 tysięcy euro), a także kolejne wersje tego modelu – wykonane ze szkła czy meteorytu.

Czytaj więcej

Wieżowiec wysoki na dwa kilometry. Nowy projekt twórców koncepcji CPK?

Wielką popularność zdobyła też sukienka Coperni w spreju – aplikowana bezpośrednio na ciało modelki. Tę nietypową kreację zaprezentowano w trakcie paryskiego tygodnia mody w 2022 roku, spryskując mieszanką włókien syntetycznych i roztworu polimerowego nagie ciało topmodelki Belli Hadid.

Przy tworzeniu swoich projektów Coperni często współpracuje z naukowcami i artystami eksperymentującymi z nowymi technologiami i „materiałami przyszłości”. Coperni nadal nie zwalnia tempa w swoich poszukiwaniach. Ich efektem jest torebka, która niemal w całości składa się z powietrza.

Sébastien Meyer, współzałożyciel i dyrektor kreatywny marki ponownie wziął na warsztat flagowy model „Swipe”. Tym razem, w odróżnieniu od ważących po kilka kilogramów torebek z twardych, ciężkich materiałów, nowa wersja torebki waży zaledwie 33 gramy. Zaprezentowano ją w Paryżu na pokazie jesienno-zimowej kolekcji na jesień 2024.

Coperni eksperymentuje. Torebka z najlżejszego materiału na świecie

Na pierwszy rzut oka można uznać, że półprzeźroczysta torebka składa się z pary wodnej lub dymu. Skojarzenie to poniekąd ma sens, bo swój nowy projekt o nazwie „Air Swipe” marka Coperni opisuje jako zrobiony „w 99 procentach z niczego”.

Pozostały jeden procent stanowi silikonowy aerożel, który uważa się za najlżejszą substancję na naszej planecie. Materiał opracowano na potrzeby NASA, aby używać go w ekstremalnych warunkach w kosmosie.

Ze względu na wyjątkową odporność, aerożelu używano do wychwytywania kosmicznego pyłu. Silokonowy aerożel jest w stanie wytrzymać temperaturę do 1200 stopni Celsjusza, a także ciśnienie 4 tysiące razy wyższe od jego własnej wagi.

Torebkę „Air Swipe” stworzono we współpracy z profesorem Ioannisem Michaloudisem. Jak informuje marka Coperni na swoim oficjalnym profilu na Instagramie, torebka jest największym obiektem, jaki kiedykolwiek zbudowano z silikonowego aerożelu.

Pod postem Coperni prezentującym torebkę natychmiast pojawiło się mnóstwo sceptycznych komentarzy. „Czy to w ogóle pełni funkcję torebki?” – zapytał ironicznie jeden z użytkowników. W odpowiedzi na ten komentarz marka odpowiedziała: „Zmieści iPhone’a”.

Nie ujawniono jak na razie ceny nowej torebki Coperni, jednak biorąc pod uwagę dość solidny materiał, z jakiego ją wyprodukowano, będzie to prawdopodobnie całkiem dobra inwestycja. Tym razem bowiem można mieć pewność, że – w odróżnieniu od poprzednich modeli – ten przynajmniej ani się nie pokruszy, ani nie potłucze.

Moda
Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych
Moda
Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie
Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata
Moda
Rośnie nowa potęga w świecie mody. Prestiżowa porażka Brytyjczyków