Czołowi projektanci mody wciąż kochają kreacje z przeźroczystych tkanin, które więcej odkrywają, niż zakrywają – podobnie jak wiele celebrytek i miłośniczek mody z całego globu. Wiosenno-letnie oraz jesienno-zimowe kolekcje na 2024 rok udowadniają, że nieprędko świat mody pożegna trend „naked dress”, czyli „nagą sukienkę”, a także inne elementy garderoby z prześwitujących materiałów.
Naked dress: jeden najgorętszych trendów w świecie mody
Wydaje się, że odkrywanie ciała jeszcze nigdy nie było tak modne. Świadczy o tym niesłabnąca od dobrych kilku sezonów popularność „nagich sukienek” i ogólnie ubrań eksponujących te obszary ciała, które zwykle ukrywamy.
Jednym z wielu przykładów potwierdzających tę tezę niech będzie tegoroczna edycja rozdania nagród Grammy, która była istnym festiwalem przeźroczystości. W rozmaitych wersjach „nagich sukienek” wystąpiły takie słynne kobiety jak Heidi Klum, Doja Cat, Dua Lipa czy Miley Cyrus.
Czytaj więcej
Shein, Temu i inne marki z segmentu „szybkiej mody” rozwijają się szybciej niż świadomość konsumentów o szkodliwości tanich produktów dla środowiska. Kolejne firmy starają się rzucić wyzwanie chińskim potentatom. Do tej stawki dołączyła marka z Francji, która zaczyna coraz mocniej rozpychać się w Europie. Co o niej wiadomo?
Zwłaszcza w przypadku Cyrus media długo po imprezie rozpisywały o jej sukience ze złotych agrafek, którą specjalnie dla niej zaprojektował John Galliano. Wiele szumu zrobiła również sukienka marki Gucci z misternej, połyskującej siatki, którą miała na sobie Dakota Johnson na amerykańskiej premierze filmu „Diuna: Część druga”.