Cichy luksus (ang. quiet luxury) nie daje o sobie zapomnieć — i ewoluuje. Jego najnowszą emanacją jest tak zwany inteligentny luksus, którego wyznacznikiem jest nie tylko konkretna estetyka, ale atmosfera, jaką roztacza wokół siebie marka.
Moda na „inteligentny luksus”
Pojawił się właśnie kolejny, publikowany co kwartał ranking platformy Lyst, zawierający najbardziej pożądane luksusowe marki i produkty. Raporty Lyst uważa się w branży mody za miarodajne wskaźniki preferencji miłośników luksusowych wyrobów, ponieważ ich autorzy biorą pod uwagę aktywności internautów z całego globu oraz wyniki sprzedaży.
Czytaj więcej
Reguła 5 ubrań to nowe zjawisko, które może zmienić nasze myślenie o kupowaniu ubrań i reakcja trendy, które zdominowały świat mody w ostatnich latach. Na czym polega ten nowy trend i jakie korzyści przynosi?
W najnowszym podsumowaniu Lysta za czwarty kwartał 2023 roku zajęły Prada na miejscu pierwszym i Miu Miu — na drugim. Na czele obydwu marek stoi włoska projektantka Miuccia Prada.
„Złożona, innowacyjna, inteligentna; Prada już po raz trzeci została numerem jeden ze wzrostem liczby wyszukań na poziomie 41 procent rok do roku. Styl Prady wyznacza trendy, a przemyślane, spójne kolekcje napędzają popyt na całym świecie” — czytamy w raporcie Lysta.