Kubek: nowy symbol luksusu. Ten trend promują czołowe domy mody

Miłośniczki mody oszalały na punkcie designerskich wielorazowych kubków na kawę. Produkują je już – i prezentują podczas pokazów jako nieodzowne akcesorium – czołowe domy mody.

Publikacja: 22.12.2023 04:34

Kubki mają w ofercie takie marki jak Versace, Louis Vuitton, Chanel czy Prada. Ich ceny idą w setki,

Kubki mają w ofercie takie marki jak Versace, Louis Vuitton, Chanel czy Prada. Ich ceny idą w setki, a czasem nawet w tysiące złotych.

Foto: Tamara Bellis Unsplash

Wiele miłośniczek mody na całym świecie z pewnością ucieszyłaby się z jednego prezentu pod choinkę. Mowa o wielorazowym kubku na kawę. Nie jednak chodzi o „zwykły” kubek, ale o duży, designerski – najlepiej jakiejś luksusowej marki. Ich ceny sięgają setek, a nawet tysięcy złotych.

Wielorazowy kubek z kawą – nowy symbol luksusu

Od wielu lat widzimy w mediach zdjęcia celebrytek i celebrytów, których fotografują paparazzi w różnych sytuacjach. Jednym z przedmiotów, które bardzo często trzymają wtedy w dłoniach słynne osoby trzymają w dłoniach, jest kubek z kawą.

Czasem są to zupełnie przeciętne, jednorazowe kubki z kawiarni, jakie sami w biegu kupujemy w najbliższej kawiarni. Coraz częściej jednak celebryci – a zwłaszcza celebrytki – dzierżą duże, wielorazowe kubki, które – po dokładniejszym przypatrzeniu się – okazują się efektownymi dziełami sztuki.

Czytaj więcej

Kim jest twórca giganta odzieżowego Shein? Miliarder ukrywa tożsamość i twarz

Przykładem niech będzie Jennifer Lopez. Swoją imponującą kolekcję personalizowanych wielorazowych kubków artystka zaczęła tworzyć jeszcze w poprzedniej dekadzie, chwaląc się nimi co pewien czas na swoich kanałach społecznościowych. Niektóre z tych kubków są nawet inkrustowane kryształkami Swarovskiego.

J.Lo była jedną z pierwszych celebrytek, które unikatowe wielorazowe kubki uczyniły swoim nieodłącznym atrybutem. Tymczasem od niedawna coraz więcej takich gadżetów znajdujemy w ofertach luksusowych domów mody.

Ostatnio trend podchwyciła między innymi marka Balenciaga. W trakcie niedawnego pokazu najnowszej kolekcji w Los Angeles modelki prezentowały stylizacje włoskiej marki, dzierżąc w rękach porcelanowe kubki na kawę sygnowane logotypem Balenciagi (cena: ponad 400 złotych). Miały tez przy sobie maty do jogi, telefony i inne przedmioty codziennego użytku.

Zamiast „It Bag”, kubek wielorazowy

Niezależnie od tego, czy jest pusty, czy wypełniony jakimś napojem, designerski przenośny kubek stał się wyznacznikiem statusu. To akcesorium, które informuje wszystkich dookoła, że prowadzimy dynamiczny – i luksusowy styl życia. Oczywiście najlepiej, jeżeli design danego kubka nawiązuje do ubrania, które akurat mamy na sobie.

Najróżniejsze plastikowe kubki można od dawna znaleźć w ofertach wielu sklepów odzieżowych. W tym wypadku jednak to od nich sfera luksusowa podchwyciła ten trend. Własne kubki wypuściły takie marki jak Versace, Louis Vuitton, Chanel czy Prada. Ich ceny idą w setki, a czasem nawet w tysiące złotych.

Jeżeli moda na luksusowe kubki wielorazowe zdążyła już dotrzeć na największe światowej wybiegi, to z pewnością coś jest na rzeczy. Zwykle trendy w modzie idą „z góry”: to niedrogie sieciówki podbierają projekty markom luksusowym. Tym razem jest odwrotnie, a to dość znamienne.

Być może całe to zjawisko wpisuje się w furorę, jaką robią zdjęcia celebrytów uchwyconych przez paparazzich w biegu: w trakcie spacerów czy przechodzenia z samochodu do budynku. To właśnie ten motyw wykorzystała w swojej niedawnej kampanii marka Bottega Veneta, która przygotowała sesję zdjęciową w stylu paparazzi. Jej bohaterami i bohaterkami byli modelka Kendall Jenner i raper A$AP Rocky, prywatnie partner Rihanny. Na jednym ze zdjęć muzyk trzyma zresztą kubek.

Być może marketingowy ruch Bottegi Venety i moda na luksusowe kubki na kawę wynika z tego, że to właśnie takie, a nie inne zdjęcia gwiazd cieszą się wśród odbiorców największą popularnością. Po raz kolejny przekonujemy się więc, że nawet coś tak zupełnie prozaicznego jak kubek wielorazowy może stać się nowym przedmiotem pożądania i symbolem luksusu, a zwykły spacer – okazją do zadania szyku w mieście.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?