Najbardziej wartościową marką odzieżową na świecie okazała się Nike, która detronizowała tym samym giganta branży luksusowej, markę Louis Vuitton. Informacji na ten temat dostarczyli analitycy z brytyjskiego sklepu z wyrobami luksusowymi, ThreadSpy, których raport cytuje „Forbes”.
Nike: najbardziej wartościowa marka na świecie. Louis Vuitton zamyka podium
Chcąc ustalić, która marka jest najcenniejsza w oczach klientów, analitycy z ThreadSpy wzięli na warsztat wyniki z Google’a z okresu między wrześniem 2022 a sierpniem 2023 roku, obecność marek w mediach społecznościowych — i oczywiście ich udział w rynku. W rezultacie powstał ranking, w którym marki sportowe i sieciówki wyraźnie dominują nad luksusowymi domami mody.
Czytaj więcej
W ciagu dekady z gwiazdy telewizji i mediów społecznościowych stała się kobietą sukcesu, matką sukcesu marki, która uczyniła z niej osobę niezwykle bogatą. W jaki sposób zbudowała swój majątek Kim Kardashian?
Pierwsze miejsce w rankingu zajął sportowy gigant — Nike. Amerykańska marka pozycję lidera zawdzięcza zarówno swojemu udziałowi w rynku, który wynosi około 40 miliardów dolarów, jak i obecności w internecie. Nike posiada 305 milionów obserwujących na Instagramie, zaś na TikToku — 4,8 miliona.
W ciagu ostatniego roku produktów Nike poszukiwało 367 milionów więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nike pobiła tym samym wszystkie najpotężniejsze marki luksusowe — w tym Louis Vuitton.