Ranking najbardziej wartościowych marek odzieżowych. Louis Vuitton pokonany

Która z marek odzieżowych jest najbardziej wartościowa? Z najnowszego raportu ThreadSpy, wynika, że na pierwsze miejsce zestawienia straciła marka Louis Vuitton. Kto jest na czele najnowszej edycji rankingu?

Publikacja: 10.11.2023 09:42

W rankingu najbardziej wartościowych marek odzieżowych Louis Vuitton znalazł się dopiero na 3. miejs

W rankingu najbardziej wartościowych marek odzieżowych Louis Vuitton znalazł się dopiero na 3. miejscu.

Foto: Dyana Wing So Unsplash

Najbardziej wartościową marką odzieżową na świecie okazała się Nike, która detronizowała tym samym giganta branży luksusowej, markę Louis Vuitton. Informacji na ten temat dostarczyli analitycy z brytyjskiego sklepu z wyrobami luksusowymi, ThreadSpy, których raport cytuje „Forbes”.

Nike: najbardziej wartościowa marka na świecie. Louis Vuitton zamyka podium

Chcąc ustalić, która marka jest najcenniejsza w oczach klientów, analitycy z ThreadSpy wzięli na warsztat wyniki z Google’a z okresu między wrześniem 2022 a sierpniem 2023 roku, obecność marek w mediach społecznościowych — i oczywiście ich udział w rynku. W rezultacie powstał ranking, w którym marki sportowe i sieciówki wyraźnie dominują nad luksusowymi domami mody.

Czytaj więcej

Kim Kardashian i Skims: kulisy biznesu, który uczynił z niej miliarderkę

Pierwsze miejsce w rankingu zajął sportowy gigant — Nike. Amerykańska marka pozycję lidera zawdzięcza zarówno swojemu udziałowi w rynku, który wynosi około 40 miliardów dolarów, jak i obecności w internecie. Nike posiada 305 milionów obserwujących na Instagramie, zaś na TikToku — 4,8 miliona.

W ciagu ostatniego roku produktów Nike poszukiwało 367 milionów więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nike pobiła tym samym wszystkie najpotężniejsze marki luksusowe — w tym Louis Vuitton.

Na drugim miejscu znalazła się hiszpańska Zara, choć w badanym okresie uzyskała lepszy wynik w Google (386,5 miliona wyszukań). Rynkowy udział Zary jest przy tym znacznie mniejszy i wynosi około 14 miliardów dolarów. Podobnie jest w przypadku liczb obserwujących markę na Instagramie i TikToku, które wynoszą odpowiednio 61 milionów i 9,1 miliona osób.

Wspomniany Louis Vuitton, który od dawna okupuje czołówki zestawień ujmujących wyłącznie marki luksusowe, w rankingu ThreadSpy wylądował dopiero na trzeciej pozycji. Biorąc pod pod uwagę szerszy rynek, francuski gigant musi ustąpić nieco tańszym markom, skierowanym do szerszego grona klientów.

Niemniej, rynkowy udział Louis Vuitton jest znacznie wyższy od Zary i wynosi ponad 32 miliardy dolarów. O trzeciej pozycji marki zdecydowało natomiast skromniejsze grono followersów, które na Instagramie liczy 54 miliony, a na TikToku — 11 milionów osób, a także wynik w Google. Wyrobów Louis Vuitton szukano w ciągu ostatniego roku „tylko” 118 milionów razy.

Ranking ThreadSpy: najcenniejsze marki odzieżowe na świecie

Grono dziesięciu najbardziej wartościowych marek na świecie okazuje się być dość zróżnicowane. Niedrogie sieciówki mieszają się w niej z markami luksusowymi i sportowymi, stanowiącymi kategorię samą w sobie.

Poza podium znalazły się kolejno marki: Adidas, Gucci, H&M, ASOS, Dior i Burberry. Czołową dziesiątkę zamyka Prada.

W swoim raporcie analitycy ThreadSpy wymienili też wschodzące gwiazdy branży odzieżowej. W gronie marek, których popularność dynamicznie rośnie, liderem okazała się francuska marka Longchamp, producent luksusowych toreb i innych akcesoriów.

W badanym okresie Longchamp uzyskał w Google wynik o 40 procent lepszy niż rok wcześniej. Zdaniem autorów raportu marka zawdzięcza to swojemu flagowemu produktowi — torebce „Le Pliage”.

Z danych wynika również, że swoje pięć minut ma też marka New Balance, której sneakersy widziano w ostatnich miesiącach na stopach wielu celebrytów i celebrytek. Produktów amerykańskiej marki szukało w Google o 36 procent użytkowników więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

10 najcenniejszych marek na świecie według raportu ThreadSpy:

  1. Nike
  2. Zara
  3. Louis Vuitton
  4. Adidas
  5. Gucci
  6. H&M
  7. ASOS
  8. Dior
  9. Burberry
  10. Prada

Najbardziej wartościową marką odzieżową na świecie okazała się Nike, która detronizowała tym samym giganta branży luksusowej, markę Louis Vuitton. Informacji na ten temat dostarczyli analitycy z brytyjskiego sklepu z wyrobami luksusowymi, ThreadSpy, których raport cytuje „Forbes”.

Nike: najbardziej wartościowa marka na świecie. Louis Vuitton zamyka podium

Pozostało 91% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku