Kim Kardashian i Skims: kulisy biznesu, który uczynił z niej miliarderkę

W ciagu dekady z gwiazdy telewizji i mediów społecznościowych stała się kobietą sukcesu, matką sukcesu marki, która uczyniła z niej osobę niezwykle bogatą. W jaki sposób zbudowała swój majątek Kim Kardashian?

Publikacja: 03.11.2023 17:04

Kim Kardashian podczas tegorocznego bankietu z okazji publikacji listy Time 100 – setki najbardziej

Kim Kardashian podczas tegorocznego bankietu z okazji publikacji listy Time 100 – setki najbardziej wpływowych ludzi na świecie.

Foto: PETER FOLEY/PAP/Newscom

Jeszcze nie tak dawno Kim Kardashian w pełni zasługiwała na łatkę celebrytki, czyli osoby znanej z tego, że jest znana. Teraz ten wizerunek przeszłość. Amerykanka o ormiańskich, holenderskich, angielskich, irlandzkich i szkockich korzeniach jest przede wszystkim przedsiębiorczynią, która ciągle powiększa swoje biznesowe imperium o nazwie Skims. Co kryje się za tą nazwą?

Skims: rośnie imperium Kim Kardashian

Z jednej strony śmiała, pewna siebie i konsekwentna bizneswoman, a z drugiej — wszechobecna celebrytka, wpędzająca młode dziewczyny w kompleksy poprzez promowanie niezbyt realistycznych standardów piękna i kontrowersyjnych metod poprawiania natury. Kim Kardashian ma tyluż przeciwników, co zwolenników — i chyba właśnie ten niejednoznaczny wizerunek sprawił, że dziś jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet na świecie.

Czytaj więcej

Ulubiona marka luksusowa Polaków to nie Louis Vuitton. Jest nowy lider rankingu

Magazyn „Forbes” szacuje majątek 43-letniej Kardashian na 1,7 miliarda dolarów. Istotny wkład w powiększenie fortuny Amerykanki była założona przez nią marka damskiej bielizny modelującej Skims. W 2023 roku po rundzie inwestycyjnej wartość firmy osiągnęła cztery miliardy dolarów.

Popularności marki z pewnością przysporzyła gigantyczna sława samej Kardashian i praca sztabu świetnych marketingowców. Jednak po czterech latach Skims nadal prężnie się rozwija i przynosi swojej twórczyni coraz większe dochody.

Nawiązując do popularnego powiedzenia — miliony zadowolonych użytkowniczek nie mogą się mylić. Do tego grona już niebawem dołączą również panowie.

Kim Kardashian rozwinęła ofertę marki o linię męską. Promocji tego nowego etapu w rozwoju Skims towarzyszy kampania z udziałem takich gwiazd sportu jak napastnik klubu Al-Hilal i reprezentant Brazylii w piłce nożnej Neymar Jr. czy rozgrywający drużyny NBA Oklahoma City Thunder, Shai Gilgeous-Alexander.

Skims, marka stworzona przez Kim Kardashian ma jedynie cztery lata – i jest dzisiaj wyceniana na 4 miliardy dolarów. Kim i jej biznesowi partnerzy nie mają problemu ze zdobywaniem inwestorów, którzy byliby skorzy wesprzeć finansowo firmę w rozwoju. Jens Grede, partner biznesowy Kim i CEO marki Skims, w rozmowie z „New York Timesem” przyznał, że głównym magnesem jest tu niezwykła popularność produktów Skims w serwisach społecznościowych i wzrost, który dzięki temu notuje ta marka.  

Pierwotnie Skims miało być jedynie marką bielizny modelującej, ale szybko się rozrosło. Dzisiaj to także kostiumy kąpielowe czy dresy, a także – od niedawna – ubrania dla mężczyzn. Pod koniec października 2023 roku Skims zostało też oficjalnym partnerem NBA.

Kim Kardashian dobrze wymyśliła swoją markę – jak pisze serwis Axios 70 procent klientek kupujących produkty Skims to przedstawicielki generacji Z.

Mówi się, że w przyszłości Skims mogłoby wejść na giełdę. Eksperci przewidują,  że debiut giełdowy firmy Kim Kardashian mógłby być dużym wydarzeniem na nowojorskim parkiecie – pozwoliłby też Kim skonsumować część sukcesu marki, którą współtworzy, a także przysporzyłby jej znacznych ilości gotówki.  

Kim Kardashian: w jaki sposób zbudowała swój majątek?

Kimberly Noel Kardashian urodziła się 21 października 1980 roku jako druga córka bizneswoman i byłej stewardessy Kristen Jenner oraz znanego adwokata Roberta Kardashiana. Prawnik zyskał rozgłos w USA dzięki skutecznej obronie gwiazdy futbolu amerykańskiego, O.J. Simpsona w głośnym procesie z 1994 roku, kiedy sportowca oskarżono o morderstwo jego byłej żony.

Pochodząc z bardzo zamożnej i wpływowej rodziny, Kim Kardashian miała doskonały życiowy start. W młodości Kim pracowała jako asystentka w kancelarii ojca, mogła więc z łatwością zrobić karierę prawniczki.

Poszła jednak inną drogą i zaczęła pracować jako stylistka gwiazd. Rozgłos przyniosła jej przyjaźń z Paris Hilton, a udział w reality show „Z kamerą u Kardashianów” w latach 2017-2021 tylko umocnił jej sławę.

W 2017 roku, będąc już żoną rapera Kanye Westa, celebrytka założyła markę kosmetyczną KKW Beauty, a dwa lata później — Skims. W 2020 roku sprzedała 20 procent udziałów w KKW Beauty koncernowi Coty za 200 milionów dolarów.

Na początku 2022 roku Kardashian rozwiodła się z Kanye Westem. Niektórzy spekulowali, że posiadający ogromną fortunę raper będzie górą w ich głośnym sporze, jednak mocno się przeliczyli. Kardashian także miała na koncie miliony, a dodatkowo środowisko renomowanych prawników po swojej stronie, w którym jej nieżyjący już ojciec był prawdziwym gigantem.

Bizneswoman nie zwalnia tempa. W tym samym roku uruchomiła funkcjonującą do dziś linię luksusowych kosmetyków SKKN — kolejną markę w bogatym portfolio firm, produktów i usług, które Kardashian sygnuje swoim nazwiskiem.

Jeszcze nie tak dawno Kim Kardashian w pełni zasługiwała na łatkę celebrytki, czyli osoby znanej z tego, że jest znana. Teraz ten wizerunek przeszłość. Amerykanka o ormiańskich, holenderskich, angielskich, irlandzkich i szkockich korzeniach jest przede wszystkim przedsiębiorczynią, która ciągle powiększa swoje biznesowe imperium o nazwie Skims. Co kryje się za tą nazwą?

Skims: rośnie imperium Kim Kardashian

Pozostało 92% artykułu
Ludzie
Roszada w imperium najbogatszego człowieka świata. Nowy etap walki o sukcesję
Ludzie
Jak zarobić pierwszy miliard? Upadek mitu o karierze „od zera do milionera”
Ludzie
Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce. Rzucił wyzwanie Szwedom
Ludzie
Franz von Holzhausen: wizjoner, który unika mediów. Szara eminencja w Tesli
Ludzie
AVA: marka kosmetyczna, która powstała z zamiłowania do natury