Kim Kardashian i Skims: kulisy biznesu, który uczynił z niej miliarderkę

W ciagu dekady z gwiazdy telewizji i mediów społecznościowych stała się kobietą sukcesu, matką sukcesu marki, która uczyniła z niej osobę niezwykle bogatą. W jaki sposób zbudowała swój majątek Kim Kardashian?

Publikacja: 03.11.2023 17:04

Kim Kardashian podczas tegorocznego bankietu z okazji publikacji listy Time 100 – setki najbardziej

Kim Kardashian podczas tegorocznego bankietu z okazji publikacji listy Time 100 – setki najbardziej wpływowych ludzi na świecie.

Foto: PETER FOLEY/PAP/Newscom

Jeszcze nie tak dawno Kim Kardashian w pełni zasługiwała na łatkę celebrytki, czyli osoby znanej z tego, że jest znana. Teraz ten wizerunek przeszłość. Amerykanka o ormiańskich, holenderskich, angielskich, irlandzkich i szkockich korzeniach jest przede wszystkim przedsiębiorczynią, która ciągle powiększa swoje biznesowe imperium o nazwie Skims. Co kryje się za tą nazwą?

Skims: rośnie imperium Kim Kardashian

Z jednej strony śmiała, pewna siebie i konsekwentna bizneswoman, a z drugiej — wszechobecna celebrytka, wpędzająca młode dziewczyny w kompleksy poprzez promowanie niezbyt realistycznych standardów piękna i kontrowersyjnych metod poprawiania natury. Kim Kardashian ma tyluż przeciwników, co zwolenników — i chyba właśnie ten niejednoznaczny wizerunek sprawił, że dziś jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet na świecie.

Czytaj więcej

Ulubiona marka luksusowa Polaków to nie Louis Vuitton. Jest nowy lider rankingu

Magazyn „Forbes” szacuje majątek 43-letniej Kardashian na 1,7 miliarda dolarów. Istotny wkład w powiększenie fortuny Amerykanki była założona przez nią marka damskiej bielizny modelującej Skims. W 2023 roku po rundzie inwestycyjnej wartość firmy osiągnęła cztery miliardy dolarów.

Popularności marki z pewnością przysporzyła gigantyczna sława samej Kardashian i praca sztabu świetnych marketingowców. Jednak po czterech latach Skims nadal prężnie się rozwija i przynosi swojej twórczyni coraz większe dochody.

Nawiązując do popularnego powiedzenia — miliony zadowolonych użytkowniczek nie mogą się mylić. Do tego grona już niebawem dołączą również panowie.

Kim Kardashian rozwinęła ofertę marki o linię męską. Promocji tego nowego etapu w rozwoju Skims towarzyszy kampania z udziałem takich gwiazd sportu jak napastnik klubu Al-Hilal i reprezentant Brazylii w piłce nożnej Neymar Jr. czy rozgrywający drużyny NBA Oklahoma City Thunder, Shai Gilgeous-Alexander.

Skims, marka stworzona przez Kim Kardashian ma jedynie cztery lata – i jest dzisiaj wyceniana na 4 miliardy dolarów. Kim i jej biznesowi partnerzy nie mają problemu ze zdobywaniem inwestorów, którzy byliby skorzy wesprzeć finansowo firmę w rozwoju. Jens Grede, partner biznesowy Kim i CEO marki Skims, w rozmowie z „New York Timesem” przyznał, że głównym magnesem jest tu niezwykła popularność produktów Skims w serwisach społecznościowych i wzrost, który dzięki temu notuje ta marka.  

Pierwotnie Skims miało być jedynie marką bielizny modelującej, ale szybko się rozrosło. Dzisiaj to także kostiumy kąpielowe czy dresy, a także – od niedawna – ubrania dla mężczyzn. Pod koniec października 2023 roku Skims zostało też oficjalnym partnerem NBA.

Kim Kardashian dobrze wymyśliła swoją markę – jak pisze serwis Axios 70 procent klientek kupujących produkty Skims to przedstawicielki generacji Z.

Mówi się, że w przyszłości Skims mogłoby wejść na giełdę. Eksperci przewidują,  że debiut giełdowy firmy Kim Kardashian mógłby być dużym wydarzeniem na nowojorskim parkiecie – pozwoliłby też Kim skonsumować część sukcesu marki, którą współtworzy, a także przysporzyłby jej znacznych ilości gotówki.  

Kim Kardashian: w jaki sposób zbudowała swój majątek?

Kimberly Noel Kardashian urodziła się 21 października 1980 roku jako druga córka bizneswoman i byłej stewardessy Kristen Jenner oraz znanego adwokata Roberta Kardashiana. Prawnik zyskał rozgłos w USA dzięki skutecznej obronie gwiazdy futbolu amerykańskiego, O.J. Simpsona w głośnym procesie z 1994 roku, kiedy sportowca oskarżono o morderstwo jego byłej żony.

Pochodząc z bardzo zamożnej i wpływowej rodziny, Kim Kardashian miała doskonały życiowy start. W młodości Kim pracowała jako asystentka w kancelarii ojca, mogła więc z łatwością zrobić karierę prawniczki.

Poszła jednak inną drogą i zaczęła pracować jako stylistka gwiazd. Rozgłos przyniosła jej przyjaźń z Paris Hilton, a udział w reality show „Z kamerą u Kardashianów” w latach 2017-2021 tylko umocnił jej sławę.

W 2017 roku, będąc już żoną rapera Kanye Westa, celebrytka założyła markę kosmetyczną KKW Beauty, a dwa lata później — Skims. W 2020 roku sprzedała 20 procent udziałów w KKW Beauty koncernowi Coty za 200 milionów dolarów.

Na początku 2022 roku Kardashian rozwiodła się z Kanye Westem. Niektórzy spekulowali, że posiadający ogromną fortunę raper będzie górą w ich głośnym sporze, jednak mocno się przeliczyli. Kardashian także miała na koncie miliony, a dodatkowo środowisko renomowanych prawników po swojej stronie, w którym jej nieżyjący już ojciec był prawdziwym gigantem.

Bizneswoman nie zwalnia tempa. W tym samym roku uruchomiła funkcjonującą do dziś linię luksusowych kosmetyków SKKN — kolejną markę w bogatym portfolio firm, produktów i usług, które Kardashian sygnuje swoim nazwiskiem.

Jeszcze nie tak dawno Kim Kardashian w pełni zasługiwała na łatkę celebrytki, czyli osoby znanej z tego, że jest znana. Teraz ten wizerunek przeszłość. Amerykanka o ormiańskich, holenderskich, angielskich, irlandzkich i szkockich korzeniach jest przede wszystkim przedsiębiorczynią, która ciągle powiększa swoje biznesowe imperium o nazwie Skims. Co kryje się za tą nazwą?

Skims: rośnie imperium Kim Kardashian

Pozostało 92% artykułu
Ludzie
Walka o władzę w rodzinie magnata medialnego. Historia jak z serialu „Sukcesja”
Ludzie
Zaprojektowały stroje polskich olimpijczyków: „Wróciłyśmy do mody przedwojennej”
Ludzie
Nowe pokolenie Kennedych wkracza na scenę. Wnuk JFK zajmie się polityką
Ludzie
Król „mody dla milionerów” rozbił bank. Końca cichego luksusu nie widać
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Ludzie
Artur Chołdzyński: Nie odrzucam projektów, które wymagają zaangażowania