Podróżowanie od zawsze było sposobem na podkreślenie swojego statusu społecznego. W ostatnich latach to zjawisko przybiera na sile. Możliwość odkrywania świata na własnych zasadach to coś, o czym marzy młode pokolenie, w tym przedstawiciele generacji Z. Dla nich podróżowanie ma szczególną wartość, niekiedy staje się jedną z głównych rozrywek i celów.
Ten, kto podróżuje, potrzebuje wytrzymałej walizki. Generacja Z i milenialsi uczynili z tego nieodzownego podróżnego akcesorium nowy wyznacznik luksusu. Chodzi w szczególności o walizki marek premium, do tego w dużych rozmiarach, za które linie lotnicze niekiedy pobierają spore opłaty dodatkowe.
Droga walizka podróżna: nowy symbol statusu i zamożności dla generacji Z
Podróże kosztują – i to coraz więcej. Z pewnością przekonali się o tym ci, którzy wybrali się w tym roku za granicę. Możliwość wyjazdu na pełne przyjemności „instagramowe” wakacje do innego kraju coraz częściej staje się rozrywką dostępną dla ludzi zamożnych.
Czytaj więcej
Tost z awokado do niedawna był symbolem współczesnej wielkomiejskiej klasy średniej. Generacja Z ma szansę, by to zmienić. Nowy, hedonistyczny trend kulinarny robi furorę w bistrach – oraz w mediach społecznościowych.
Jednak dla niektórych podróżników możliwość chwalenia się regularnymi podróżami to wciąż za mało, aby podkreślić swój status społeczny. Dlatego coraz częściej znakiem rozpoznawczym współczesnych globtrotterów stają się walizki marek premium. Oczywiście im większe, tym lepsze.