Coraz chętniej kupujemy ubrania, akcesoria czy buty z kategorii unisex lub – jak kto woli – neutralnych płciowo. Tak wynika z analizy amerykańskiej firmy technologicznej Joor, która przebadała wyniki sprzedaży z całego świata. Analiza objęła 150 krajów, w których działa Joor, między innymi z Europy, obydwu Ameryk, a także z Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji.
Moda unisex: rośnie popularność ubrań, które nie mają płci
Odzież z kategorii unisex nie jest nowym zjawiskiem w dziedzinie mody. Od wielu lat kupujemy uniwersalne koszulki, spodnie, a także odzież sportową, które z powodzeniem mogą nosić przedstawiciele i przedstawicielki obydwu płci. W ostatnim czasie jednak popularność tego rodzaju odzieży bardzo wzrosła.
Czytaj więcej
Warszawski bar Va Bene Cicchetti, mieszczący się na warszawskim MDM-ie, zdobyła nagrodę w prestiżowym konkursie Restaurant & Bar Design Awards nagradzającym najlepiej zaprojektowane lokale tego typu na świecie.
Świadczą o tym wyniki analiz ekspertów z firmy Joor – twórcy globalnej platformy sprzedaży internetowej, dostarczającego markom odzieżowym rozwiązań technologicznych wspierających proces sprzedaży przez internet. W portfolio firmy znajduje się kilkanaście tysięcy marek, które trafiają do konsumentów z całego świata. Wyniki analiz cytuje branżowy serwis „Fashion Network”.
Produkty tych marek, których sprzedaż odbywa się za pośrednictwem platformy Joor, wpisują się w kilka kategorii, między innymi męską, damską, chłopięcą, dziewczęcą, a także unisex. Z najnowszych analiz sprzedaży wynika, że to właśnie ubrania z tej ostatniej kategorii cieszą się szczególnie dużym, wciąż rosnącym zainteresowaniem ze strony marek odzieżowych korzystających z platformy. Zjawisko stanowi więc odbicie preferencji samych konsumentów.