Słynna szefowa „Vogue” dała ogłoszenie. Praca jak z „Diabeł ubiera się u Prady”?

Anna Wintour, redaktorka naczelna amerykańskiego „Vogue’a”, zdaniem wielu pierwowzór bohaterki głośnej książki oraz filmu „Diabeł ubiera się u Prady”, szuka asystentki lub asystenta. Jakie warunki trzeba spełnić, by dla niej pracować?

Publikacja: 21.06.2023 16:45

Anna Wintour to, zdaniem wielu, pierwowzór szefowej z książki (oraz filmu) „Diabeł ubiera się u Prad

Anna Wintour to, zdaniem wielu, pierwowzór szefowej z książki (oraz filmu) „Diabeł ubiera się u Prady”.

Foto: ANGELA WEISS / AFP

Czy Anna Wintour ma tak trudny charakter jak filmowa Miranda Priestly z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”, postać inspirowana słynną redaktorką naczelną amerykańskiego „Vogue’a”? O tym będą mogli się przekonać ci, którzy odpowiedzą na ogłoszenie. Na stronie wydawnictwa Condé Nast, do którego należy „Vogue”, pojawiło się ogłoszenie. Wynika z niego, że Anna Wintour szuka osoby, która będzie jej asystentem lub asystentką. Brzmi jak historia z „Diabeł ubiera się u Prady”?

Anna Wintour, słynna szefowa Vogue'a, szuka asystentki lub asystenta

Uroki pracy asystentki najważniejszej osoby w branży mody przedstawił reżyser David Frankel w filmie „Diabeł ubiera się u Prady” z 2006 roku. Była to historia granej przez Anne Hathaway Andy Sachs, początkującej dziennikarki, której udało się dostać na stanowisko, za które „miliony dziewczyn dałoby się zabić”. Film był ekranizacją niezwykle popularnej książki o tym samym tytule napisanej przez Lauren Weisberger, która pracowała jako asystentka Anny Wintour.

Czytaj więcej

Brytyjczycy szykują europejską konkurencję dla Met Gali. Chcą zmienić zasady

Główna bohatera, Andy, została asystentką Mirandy Priestly, redaktorki naczelnej fikcyjnego magazynu o modzie „Runway” (w tej roli Meryl Streep). Nie było tajemnicą, że postać filmowej Miranda powstała z inspiracji Anną Wintour, a „Runway” to odpowiednik „Vogue’a”.

Czy film oraz książka dobrze oddały codzienność pracy asystentki lub asystenta redaktorki naczelnej jednego z najważniejszych pism o modzie? O tym może przekonać się osoba, która dostanie się na to stanowisku w „Vogue’u”.

Do swojego nowojorskiego biura Anna Wintour, redaktorka naczelna amerykańskiej edycji „Vogue’a”, globalna dyrektorka redakcyjna tego tytułu oraz dyrektorka kreatywna wydawnictwa Condé Nast w jednej osobie szuka osoby, która pomoże jej w codziennych obowiązkach.

Już z pierwszych zdań ogłoszenia widniejącego na oficjalnej stronie Condé Nast można wywnioskować, że praca będzie trudna i szalenie odpowiedzialna. „To kluczowa rola wspierająca pracę globalnej dyrektorki redakcyjnej” — czytamy w ogłoszeniu.

Mimo że z pozoru chodzi o standardowe stanowisko administracyjne, to pod wieloma względami będzie się ono różniło od pracy sekretarki w „zwykłej” firmie. Z pewnością bowiem biuro Anny Wintour jest miejscem niezwykłym, gdzie dynamiczna kreatywna praca i dziesiątki spotkań każdego dnia stykają się z zupełnie prozaicznymi sprawami jak rezerwacja stolika w restauracji czy zamówienie nowego zestawu długopisów.

Jak zostać asystentką naczelnej magazynu „Vogue”?

Do obowiązków asystentki lub asystenta redaktor naczelnej „Vogue’a” będzie należało między innymi zarządzanie dostawami materiałów biurowych, kalendarzem spotkań, wysyłanie maili i rezerwacje sal konferencyjnych. Dochodzi do tego sporządzanie prezentacji, drukowanie materiałów, a także współpraca z redakcjami oraz działami kadr i finansów.

Jakimi kompetencjami należy się odznaczać, aby dostać się na stanowisko, o które z pewnością stara się teraz wiele osób marzących o pracy w branży mody? Oprócz wykształcenia na poziomie college’u, wymagane jest między innymi doświadczenie w pracy administracyjnej lub w mediach cyfrowych.

Idealny kandydat lub kandydatka musi również wyróżniać się doskonałą organizacją pracy, dokładnością, punktualnością i pewnością siebie. Oprócz tego musi też posiadać takie cechy jak dobra orientacja w branży mody i mediów, umiejętność przewidywania problemów i właściwej oceny sytuacji, inteligencja emocjonalna i dyskrecja.

W chwili pisania tego tekstu ogłoszenie wciąż jest aktualne. Oprócz masy pracy, ale też niewątpliwego prestiżu, szczęśliwy kandydat lub kandydatka może liczyć na roczne wynagrodzenie oscylujące między 60 a 80 tysiącami dolarów.

Nie wiadomo, ile osób ubiega się o stanowisko asystenta Anny Wintour. Z pewnością jednak grono kandydatek i kandydatów można liczyć w setkach, o ile nie w tysiącach osób z całego świata.

Czy Anna Wintour ma tak trudny charakter jak filmowa Miranda Priestly z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”, postać inspirowana słynną redaktorką naczelną amerykańskiego „Vogue’a”? O tym będą mogli się przekonać ci, którzy odpowiedzą na ogłoszenie. Na stronie wydawnictwa Condé Nast, do którego należy „Vogue”, pojawiło się ogłoszenie. Wynika z niego, że Anna Wintour szuka osoby, która będzie jej asystentem lub asystentką. Brzmi jak historia z „Diabeł ubiera się u Prady”?

Pozostało 88% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek