Kapelusze wracają do łask. To będzie jeden z najmocniejszych trendów tego lata

Kapelusze wracają w wielkim stylu. Były widoczne w kolekcjach czołowych domów mody na wiosnę i lato. Imponowały rozmiarami i wymyślnymi kształtami. Po latach zapomnienia znowu stają się popularne.

Publikacja: 05.06.2023 15:01

Kapelusz nie tylko chroni przed słońcem. Może być też bardzo stylowy.

Kapelusz nie tylko chroni przed słońcem. Może być też bardzo stylowy.

Foto: Patrick Smith / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Nieuchronnie zbliża się lato, kiedy – miejmy nadzieję – dużo czasu będziemy spędzać na świeżym powietrzu. Jeśli wierzyć projektantom, w tym sezonie różnego rodzaju nakrycia głowy staną się nie tylko koniecznym akcesorium chroniącym nas przed palącym słońcem, ale szalenie stylowym, wyrazistym elementem, który nada ton wiosennym i letnim stylizacjom.

Kapelusze znów są modne

We wcześniejszych sezonach furorę robiły kominiarki czy vintage’owe chustki noszone na głowie w stylu bywalczyń kurortów na Lazurowym Wybrzeża. Wiosną i latem 2023 roku ustąpią różnego rodzaju kapeluszom: klasycznym, ekstrawaganckim lub tym w klimacie mody sprzed 20 lat.

Czytaj więcej

Obraz Józefa Chełmońskiego odnaleziony po 133 latach. Jest wart miliony złotych

Kapelusz jest jednym z bardziej problematycznych akcesoriów z uwagi na fakt, że dość trudno dobrać odpowiedni model do konkretnej sylwetki i nie każdy wygląda w kapeluszu dobrze. Nic dziwnego, że przez wiele ostatnich sezonów projektanci mody traktowali te nakrycia głowy nieco po macoszemu. Jeżeli modelki miały coś na głowie, to najczęściej były to wspomniane kominiarki (na jesień i zimę) oraz lekkie chustki (na wionę i lato).

Tymczasem na wybiegach Paryża, Mediolanu, Londynu czy Nowego Jorku kapelusz zaczął odgrywać główną rolę w całej stylizacji. Klasyczne fedory, berety, kapelusze kowbojskie, słomkowe i płaskie, z szerokim rondem w stylu weneckich gondolierów pojawiły się w wiosenno-letnich kolekcjach takich domów mody jak Gucci, Moschino, Emporio Armani, Balmain, Ralph Lauren, Max Mara czy Brunello Cucinelli.

W sferze kapeluszy bardzo mocno swoją obecność zaznaczył również odważny oversize. Szerokie i pełne objętości nakrycia głowy zaproponowały takie domy mody jak Yohji Yamamoto, Christian Siriano czy Max Mara. Z kolei wodze fantazji całkowicie puścili Ann Demeulemeester, Jacquemus, Thom Browne, Schiaparelli i Comme Des Garçons, stawiając na totalną awangardę.

Na fali mody na lata 90. i początki XXI wieku furorę wśród młodych miłośników mody robi „wędkarski” kapelusz typu „bucket hat”. Uszyte z kolorowych materiałów, dziergane, słomkowe, a nawet skórzane modele wróciły w wiosenno-letnich kolekcjach Loro Piana, Etro, Benettonu czy Alberty Ferretti.

Kapelusz – główny bohater wiosenno-letnich stylizacji na 2023 rok

Co ciekawe, modowych inspiracji dostarcza także zbliżająca się koronacja Karola III – a raczej stylizacje jej przyszłych uczestniczek. Ze względu na fakt, że wszystko, co brytyjskie, znów zaczyna interesować ludzi z całego świata, miłośnicy mody skierowali swoją uwagę na bardzo brytyjskie ekstrawaganckie kapelusze.

Te wymyślne kreacje są obowiązkowym elementem na głowie każdej eleganckiej Brytyjki podczas wszelkich uroczystości czy takich ikonicznych imprez jak wyścigi konne Royal Ascot. Nietrudno zauważyć, że tworząc swoje najnowsze kolekcje, wielu projektantów ewidentnie inspirowało się oficjalnymi stylizacjami brytyjskich arystokratek i członkiń rodziny królewskiej.

Nieuchronnie zbliża się lato, kiedy – miejmy nadzieję – dużo czasu będziemy spędzać na świeżym powietrzu. Jeśli wierzyć projektantom, w tym sezonie różnego rodzaju nakrycia głowy staną się nie tylko koniecznym akcesorium chroniącym nas przed palącym słońcem, ale szalenie stylowym, wyrazistym elementem, który nada ton wiosennym i letnim stylizacjom.

Kapelusze znów są modne

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Moda
Kolekcja Recman wiosna-lato 2025. Klucz do nowoczesnego męskiego stylu
Moda
Sukces rywala Zary. Rekordowe inwestycje. „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek”
Moda
Chiński gigant rynku dóbr luksusowych w opałach. Straty i „strategiczna zmiana”
Moda
Polska projektantka tworzy kolekcję dla H&M. Pierwsza taka współpraca w historii
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Moda
Adidas zamyka projekt, który mógł pociągnąć go na dno. „Wszystko sprzedaliśmy”