Zmiany w H&M Group. Na rynek wraca marka, którą Szwedzi zamknęli kilka lat temu

Szwedzki koncern H&M Group ogłosił zmiany w swoim portfolio. Firma przywraca do życia markę, którą zamknięto pięć lat temu, bo słabo sobie radziła. To część zmian, które mają sprawić, by oferta koncernu lepiej trafiała do młodych klientów i klientek.

Publikacja: 20.04.2023 13:55

Zmiany w H&M Group. Na rynek wraca marka, którą Szwedzi zamknęli kilka lat temu

Foto: Fernand De Canne

Szwedzki gigant branży mody, koncern H&M Group, przywraca jedną z swoich marek, zamkniętą w 2018 roku. Chodzi o Cheap Monday, produkujące przede wszystkim dżinsy, Szwedzi kupili tę kilkanaście lat wcześniej, ale nie byli w stanie tchnąć w nią nowej energii.

Przywrócone do życia Cheap Monday, wraz z marką Monki, będzie działać pod parasolem innej młodzieżowej marki z portfolio H&M Group – Weekday. Dala Monki oznacza to degradację i zamknięcie jej siedziby, zaś dla jej pracowników – utratę miejsc pracy. Dla Cheap Monday zaś – to szansa na drugie życie. 

Zmiany w H&M Group. Wraca marka Cheap Monday

W portfolio H&M Group znajdowało się dotychczas osiem marek, w tym najpopularniejsza H&M, bardziej „luksusowe” & Other Stories i COS, a także bardziej młodzieżowe Weekday i Monki. Teraz do tego grona dołącza marka Cheap Monday, którą pięć lat temu zarząd koncernu zdecydował się zamknąć z powodu nierentowności.

Czytaj więcej

Corecore czyli gniew. Nowy antytrend robi furorę wśród młodych mężczyzn

Marka Cheap Monday od samego początku była skierowana do młodszego grona klientów, stawiających na nietuzinkowe ubrania. W ofercie Cheap Monday znajdowały się początkowo wyłącznie dżinsy, poszerzono tę ofertę z czasem o T-shirty, flanelowe koszule oraz buty sportowe. Teraz Cheap Monday ma wrócić do korzeni i oferować tylko niewielką kolekcję dżinsów.

W „rodzinie” H&M Group nastąpiło też znaczące przetasowanie. Marki Monki i Cheap Monday będą funkcjonowały pod parasolem marki Weekday. Wszystko po to, aby stworzyć „ekscytujące, szerokie doświadczenie dopasowane do potrzeb i preferencji młodych klientów”, a także aby „dalsze wzmocnienie konkurencyjności H&M Group” – jak czytamy w komunikacie na oficjalnej stronie szwedzkiego giganta.

Przedstawiciele marki podkreślają też, że zmiana w strukturze marek przyczyni się do zmniejszenia kosztów administracyjnych i operacyjnych. Uwolni też zasoby niezbędne do dalszego rozwoju marek.

Zmiany odbiją się na pracownikach marek. Siedziba „rodziny” marek pod egidą Weekday przeniesie się do jednego budynku, co potrwa jeszcze kilka miesięcy. Dla marki Monki oznacza to likwidację jej dotychczasowej siedziby Goteborgu, przez co jej pracownicy stracą pracę.

Koncern H&M Group obiecuje jednak, że dotychczasowi pracownicy marki Monki otrzymają wsparcie w procesie zatrudnienia ich w nowej strukturze. Będą też mogli podjąć pracę w innych wydziałach koncernu. Jak na razie nie wiadomo natomiast, co stanie się ze sklepami marki Monki, a także ich pracownikami.

Cheap Monday – sukces i upadek znanej marki dżinsów

Historia marki Cheap Monday zaczęła się na przedmieściach Sztokholmu. To właśnie tam, w 2000 roku, projektant i przedsiębiorca Örjan Andersson otworzył sklep z odzieżą vintage Weekday (pierwotna nazwa: Weekend), który również stał się samodzielną marką. Cheap Monday powstała cztery lata później jako pomysł na dotarcie do szerszego grona klientów.

Z czasem skierowana do młodych, niepokornych młodych ludzi Cheap Monday stała się osobną marką streatwearową, która na fali mody na denim zdobyła międzynarodową popularność. Cheap Monday stawiało na początek na bardzo wąskie dżinsy. Produkty tej marki można było kupić w sklepach stacjonarnych w Europie, USA i Azji, a także na wielu sklepach online. Odnoszącą spore sukcesy komercyjne marką zainteresował się szwedzki gigant – H&M Group.

W marcu 2008 roku rozpoczął się proces przejmowania Cheap Monday, a wraz z nią – Weekday i Monki. W odróżnieniu od pozostałych dwóch marek, „kariera” Cheap Monday w ramach H&M Group nie trwała jednak długo – już w listopadzie tego samego roku koncern ogłosił zamiar jej likwidacji, uzasadniając to słabymi wynikami sprzedaży.

Szwedzki gigant branży mody, koncern H&M Group, przywraca jedną z swoich marek, zamkniętą w 2018 roku. Chodzi o Cheap Monday, produkujące przede wszystkim dżinsy, Szwedzi kupili tę kilkanaście lat wcześniej, ale nie byli w stanie tchnąć w nią nowej energii.

Przywrócone do życia Cheap Monday, wraz z marką Monki, będzie działać pod parasolem innej młodzieżowej marki z portfolio H&M Group – Weekday. Dala Monki oznacza to degradację i zamknięcie jej siedziby, zaś dla jej pracowników – utratę miejsc pracy. Dla Cheap Monday zaś – to szansa na drugie życie. 

Pozostało 85% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek