Na fali coraz większej popularności zrównoważonego kupowania ubrań i dodatków hiszpańska sieciówka Mango stworzyła markę Alter Made – swoją odpowiedź na zwrot w stronę ekologii i zrównoważonej produkcji w branży mody. Jak się okazuje, nowa marka nie spotkała się z takim zainteresowaniem, jakiego oczekiwali szefowie Mango. Niemal dokładnie po roku zdecydowano się na zamknięcie Alter Made.
Mango zamyka markę Alter Made
Funkcjonujące od prawie czterech dekad przedsiębiorstwo odzieżowe Mango z siedzibą w Barcelonie stworzyło osobna, niezależną markę Alter Made dokładnie rok temu – we wrześniu 2022 roku. Pierwsza kolekcja trafiła do sprzedaży miesiąc później.
Kolekcja zawierała 120 modeli, które wytworzono z surowców posiadających ekologiczne certyfikaty. Projekty ubrań marki Alter Made od początku były minimalistyczne i ponadczasowe, a ich trwałość – obliczona na lata. Aby uniknąć nadprodukcji, asortyment Alter Made jest stosunkowo niewielki.
Oczywiście wszystko to pociąga za sobą wyższe ceny. Blezer z najnowszej kolekcji kosztuje 150 euro. Za marynistyczną bluzkę z długim rękawem trzeba zapłacić 39 euro, z kolei za klasyczne spodnie z zakładkami – 115 euro. To znacznie więcej, niż analogiczne produkty marki Mango.
Czytaj więcej
Tak naprawdę czerń nigdy nie wyszła z mody. Jednak w tym sezonie najmodniejsze będą czarne ubrania, które noszą wyraźne ślady sprania i noszenia. Dlaczego tak podoba nam się estetyka rodem ze sklepów z używanymi ubraniami?