To najbardziej wyraziste modowe zjawisko tego sezonu. Monochromatyczną kolekcję i marcowy pokaz Valentino na sezon jesień-zima 2022 zmąciła tylko czerń, przewijająca się w niektórych projektach. Kolor, który nazwano „Pink PP”, robi właśnie światową furorę.
Tej wiosny wolimy róż. Mocny róż
Dziś nikt już nie pamięta o pastelowym „millenialskim różu”, a jeżeli wszechobecny dotąd w modzie i sztuce użytkowej odcień fioletu o nazwie „Very Peri” może mieć jakiegoś rywala, to z pewnością jest to „PP Pink”. Firma Pantone ogłosiła „Very Peri” kolorem roku 2022. Jednak już po kilku miesiącach Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny domu mody Valentino, przy pomocy jednej kolekcji o nazwie „Valentino Pink PP Collection” zdetronizował stonowany odcień fioletu.
„Pink PP” to kolejny odcień w palecie Pantone, który powstał we współpracy z Picciolim (stąd inicjały projektanta w nazwie koloru). Wcześniej, w 2007 roku, za sprawą Valentino Garavaniego, założyciela domu mody Valentino, do palety Pantone’a trafił głęboki, nasycony odcień czerwieni.
Róż bardzo często przewijał się w kolekcjach Piccioliego, jednak nigdy nie zdominował całej kolekcji. Stało się to dopiero w najnowszej kolekcję Valentino, którą definiują tylko dwa kolory: „PP Pink” i głęboka czerń.
Czytaj więcej
Pierpaolo Piccioli przez lata był twarzą, sercem i mózgiem domu mody Valentino. To on, jako dyrektor kreatywny Valentino, uratował tę firmę. Teraz odchodzi. „Spędziłem w tej firmie 25 lat, żyłem z ludźmi, z którymi tkaliśmy tę piękną historię – moją i naszą” – ogłosił Piccioli.