Znani projektanci próbują tworzyć wokół swoich pokazów rozległe opowieści, czasem z rozmachem, który ociera się o przesadę. Tak jak w przypadku 12-godzinnej transmisji na żywo, która w ubiegłym tygodniu zaprezentowało Gucci.
Czasem jednak wystarczą proste, ale przemawiające do wyobraźni rozwiązania, takie jak niedawne zaplecze Hermesa czy nowy pokaz Valentino, przygotowany pod okiem dyrektora kreatywnego Pierpaola Piccioliego.
Wysoka moda Valentino
„Of Grace and Light” to surrealistyczny pokaz, czy też – jak sugeruje podtytuł – dialog między Picciolim i fotografem Nickiem Knightem, w ramach którego marka zaprezentowała swoją kolekcję haute couture na jesień/ zimę 2020.
W hipnotyzującym klipie słyszymy muzykę FKA Twigs i widzimy 15 projektów unoszących się nad ziemią, długich na niemal 5 metrów sukni. Knight, znany m.in. z efektownych teledysków Bjork czy Kanye Westa, uzupełnił teledysk o efekty wizualne, usterki i charakterystyczną dla Valentino ornamentykę, wykorzystaną w postaci cyfrowych efektów nałożonych na białe kreacje.