Koncern LVMH kontroluje szereg słynnych domów mody, między innymi Dior, Louis Vuitton – a także Fendi. Włoska marka słynie z ubrań wytwarzanych z futer naturalnych, a także torebek wykonanych z egzotycznych skór. Jak potwierdził Antoine Arnault, syn Bernarda Arnaulta, kontrolującego LVMH i jeden z czołowych managerów w koncernie, Fendi nadal będzie wykorzystywać skóry i futra naturalne. Jakie argumenty stoją za tym, by nadal sięgać po futra?
LVMH sprzedaje futra i nie zamierza przestać
Antoine Arnault, który zasiada w zarządzie LVMH i stoi na czele działu PR koncernu, odpowiada też za ekologiczne aspekty jego funkcjonowania. Jest również dyrektorem generalnym marki Berluti i prezesem Loro Piana.
Antoine Arnault wziął udział w zorganizowanej niedawno przez dziennik „Financial Times” konferencji dotyczącej przyszłości rynku dóbr luksusowych, FT Live's Business of Luxury Summit, w trakcie której poruszano między innymi ekologiczne aspekty działania firm z branży mody.
„Naszą misją jest etyczne dostarczanie jakościowych futer naszym klientom, którzy wybrali noszenie futer, pozostajemy wierni zasadzie respektowania opinii innych oraz wolności wyboru” – powiedział Arnault podczas konferencji zorganizowanej przez „Financial Times”.
„Nie popieramy okrucieństwa wobec zwierząt, to oczywiste, że jesteśmy mu przeciwni” – dodał.