Do sklepów wracają nie tylko dżinsy we wszystkich fasonach i odcieniach, ale też klasyczne dżinsowe kurtki i sportowe bluzy. Czyli wszystko, co wpisuje się w modę Y2K, tak kochaną przez obecne młode pokolenie. Reaktywacji Americanosa podjęła się grupa CCC, która kupiła markę w 2021 roku.

Marka Americanos powraca

Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami do portfolio marek Grupy CCC dołączył Americanos. W sklepach online już pojawiły się ubrania tej kultowej marki, słynącej przede wszystkim z solidnych i wygodnych dżinsów oraz sportowych ubrań. Razem z Simple i Badurą sieć sklepów obuwniczych CCC kupiła Americanosa w ubiegłym roku.

Fasony w nowej kolekcji nawiązują do tych, które były modne na przełomie lat 90. i 2000 i wpisują się w stylistykę, którą nazwano „Y2K”. W kolekcji nie mogło więc zabraknąć wygodnych i szerokich spodni typu baggy, a także modeli bootcut, czyli dopasowanych spodni, które lekko rozszerzają się od kolana w dół.

Czytaj więcej

Take Care: Marka Sprandi startuje z nową kampanią. W obsadzie same gwiazdy

Moda 2YK to też wszechobecne niskie stany i spodnie z rozcięciami z boku – jeden z najgorętszych trendów, który promują najważniejsze ikony mody z siostrami Bellą i Gigi Hadid na czele. W nowej kolekcji Americanos nie zabrakło też ukłonu w stronę lat 80. XX wieku, a to za sprawą oldskulowej dżinsowej kurtki ze stójką.

Materiały prasowe

Wszystko to w odcieniach oscylujących między bielą, błękitami i głębokim granatem. Co poza tym? Czerwone bluzy z kapturem, dresowe turkusowe komplety i swetry w różowo-czerwone paski, wpisujące się w tak zwaną modę dopaminową i zestawianie ze sobą kontrastujących odcieni.

Uzupełnieniem kolekcji jest bawełniana i sportowa bielizna, oczywiście z dobrze widocznym logo Americanos. Wszystkie modele można już kupić w sklepach internetowych CCC, Modivo i Eobuwie oraz w aplikacji mobilnej CCC.

Americanos – dżinsy pokolenia 2YK

Nie tylko zresztą dżinsy, bo również kurtki, koszulki czy bluzy Americanos były przedmiotami pożądania młodych ludzi dwie dekady temu. Na fali boomu na stylistykę z tamtych lat znów będzie można odtworzyć tamtejsze stylizacje, i to z polską metką.

Moda przełomu stuleci kojarzy się z wygodnymi, a zarazem świetnie skrojonymi fasonami, które można dopasować do każdej sylwetki. Taka właśnie była zawsze filozofia marki Americanos: wygoda, która należy się każdemu, bez względu na figurę i kolor skóry.

Tę inkluzywność dobrze widać też w doborze modelek i modeli, który wzięli udział w sesji zdjęciowej promującej najnowszą kolekcję Americanosa. W obiektywie duetu Tatiana i Karol znaleźli się: australijska supermodelka Alexandra Ágoston (ulubienica Victorii Beckham i Jeana-Paula Gaultiera), Odile Gautrau (niedawno pozowała dla Calvina Kleina), Irene Guarenas (ma na koncie współpracę z Gucci i DSquared2), a także Francisco Henriques, Dorit Reveles i Ayman Salah Hassan.

W myśl przesłania „For Every Body” materiały są nie tylko solidne, ale także komfortowe i miękkie. Widać też, że marka zmierza do wytwarzania swoich produktów w bardziej ekologiczny sposób.

Ubrania i dodatki z nowej kolekcji uszyto w większości ze zrównoważonych materiałów, a więc na przykład z organicznej bawełny z certyfikatem GOTS czy lyocellu pochodzącego z odpadów z pulpy drzewnej. Do produkcji użyto też poliestru, jest on jednak wyjątkowo trwały i pochodzi z recyklingu.