Wróciła moda na styl Y2K, powraca też kultowa polska marka Americanos

20 lat temu Americanos było ulubioną marką młodych ludzi. Po latach nieobecności na rynku polski Americanos wraca. To efekt obecnej fascynacji stylem Y2K, a więc modą z przełomu wieków.

Publikacja: 18.03.2022 10:53

Kolekcja marki Americanos.

Kolekcja marki Americanos.

Foto: Materiały prasowe

Do sklepów wracają nie tylko dżinsy we wszystkich fasonach i odcieniach, ale też klasyczne dżinsowe kurtki i sportowe bluzy. Czyli wszystko, co wpisuje się w modę Y2K, tak kochaną przez obecne młode pokolenie. Reaktywacji Americanosa podjęła się grupa CCC, która kupiła markę w 2021 roku.

Marka Americanos powraca

Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami do portfolio marek Grupy CCC dołączył Americanos. W sklepach online już pojawiły się ubrania tej kultowej marki, słynącej przede wszystkim z solidnych i wygodnych dżinsów oraz sportowych ubrań. Razem z Simple i Badurą sieć sklepów obuwniczych CCC kupiła Americanosa w ubiegłym roku.

Fasony w nowej kolekcji nawiązują do tych, które były modne na przełomie lat 90. i 2000 i wpisują się w stylistykę, którą nazwano „Y2K”. W kolekcji nie mogło więc zabraknąć wygodnych i szerokich spodni typu baggy, a także modeli bootcut, czyli dopasowanych spodni, które lekko rozszerzają się od kolana w dół.

Czytaj więcej

Take Care: Marka Sprandi startuje z nową kampanią. W obsadzie same gwiazdy

Moda 2YK to też wszechobecne niskie stany i spodnie z rozcięciami z boku – jeden z najgorętszych trendów, który promują najważniejsze ikony mody z siostrami Bellą i Gigi Hadid na czele. W nowej kolekcji Americanos nie zabrakło też ukłonu w stronę lat 80. XX wieku, a to za sprawą oldskulowej dżinsowej kurtki ze stójką.

Foto: Materiały prasowe

Wszystko to w odcieniach oscylujących między bielą, błękitami i głębokim granatem. Co poza tym? Czerwone bluzy z kapturem, dresowe turkusowe komplety i swetry w różowo-czerwone paski, wpisujące się w tak zwaną modę dopaminową i zestawianie ze sobą kontrastujących odcieni.

Uzupełnieniem kolekcji jest bawełniana i sportowa bielizna, oczywiście z dobrze widocznym logo Americanos. Wszystkie modele można już kupić w sklepach internetowych CCC, Modivo i Eobuwie oraz w aplikacji mobilnej CCC.

Americanos – dżinsy pokolenia 2YK

Nie tylko zresztą dżinsy, bo również kurtki, koszulki czy bluzy Americanos były przedmiotami pożądania młodych ludzi dwie dekady temu. Na fali boomu na stylistykę z tamtych lat znów będzie można odtworzyć tamtejsze stylizacje, i to z polską metką.

Moda przełomu stuleci kojarzy się z wygodnymi, a zarazem świetnie skrojonymi fasonami, które można dopasować do każdej sylwetki. Taka właśnie była zawsze filozofia marki Americanos: wygoda, która należy się każdemu, bez względu na figurę i kolor skóry.

Tę inkluzywność dobrze widać też w doborze modelek i modeli, który wzięli udział w sesji zdjęciowej promującej najnowszą kolekcję Americanosa. W obiektywie duetu Tatiana i Karol znaleźli się: australijska supermodelka Alexandra Ágoston (ulubienica Victorii Beckham i Jeana-Paula Gaultiera), Odile Gautrau (niedawno pozowała dla Calvina Kleina), Irene Guarenas (ma na koncie współpracę z Gucci i DSquared2), a także Francisco Henriques, Dorit Reveles i Ayman Salah Hassan.

W myśl przesłania „For Every Body” materiały są nie tylko solidne, ale także komfortowe i miękkie. Widać też, że marka zmierza do wytwarzania swoich produktów w bardziej ekologiczny sposób.

Ubrania i dodatki z nowej kolekcji uszyto w większości ze zrównoważonych materiałów, a więc na przykład z organicznej bawełny z certyfikatem GOTS czy lyocellu pochodzącego z odpadów z pulpy drzewnej. Do produkcji użyto też poliestru, jest on jednak wyjątkowo trwały i pochodzi z recyklingu.

Do sklepów wracają nie tylko dżinsy we wszystkich fasonach i odcieniach, ale też klasyczne dżinsowe kurtki i sportowe bluzy. Czyli wszystko, co wpisuje się w modę Y2K, tak kochaną przez obecne młode pokolenie. Reaktywacji Americanosa podjęła się grupa CCC, która kupiła markę w 2021 roku.

Marka Americanos powraca

Pozostało 91% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku