Chodzi o transakcję, na mocy której Nike stało się właścicielem firmy RTFKT Studios specjalizujej się w projektowaniu i „tworzeniu” wirtualnych butów sportowych. Ten zakup pozwoli Nike'owi szybko zająć pozycję w świecie metawersum, który błyskawicznie rośnie.

Nike zbuduje wirtualną kolekcję sneakersów

Wygląda na to, że już niebawem „sneakerheads”, jak nazywa się miłośników sportowego obuwia, będą mogli stworzyć wirtualną kolekcję ikonicznych sneakersów – i pochwalić się nimi w internecie.

Nike ogłosił zakup założonej w 2020 roku firmy RTFKT Studios, produkującej wirtualne ubrania i obuwie. Są to wszystko przedmioty, które kupuje się w systemie NFT. Ich ceny sięgają kilkudziesięciu tysięcy dolarów.

Czytaj więcej

Nike i Puma walczą w sądzie o prawo do słowa wartego miliony

Być może fani kultowych conversów również będą mogli przywdziać (oczywiście wirtualnie) wysokiej jakości trójwymiarowe rendery swoich ulubionych butów. Marka Converse także należy do koncernu Nike.

Można się spodziewać, że w wirtualnym portfolio Nike znajdą się nie tylko buty, ale też inne części garderoby tej marki. Dzięki firmie RTFKT użytkownik będzie mógł skompletować cały ubiór i na przykład ujrzeć się w nim, grając w grę VR. Firma RTFKT działa bowiem również w segmencie rozszerzonej rzeczywistości.

„Transakcja ta stanowi następny krok w kierunku wirtualnej transformacji Nike i pozwala nam służyć sportowcom i twórcom na skrzyżowaniu sportu, kreatywności, gamingu i kultury” – napisał w oficjalnym oświadczeniu John Donahoe, prezes marki Nike.

RTFKT: potentat w produkcji butów wirtualnych

Firma RTFKT Studios istnieje od niespełna dwóch lat. Powstała po to by, jak przekonują jej twórcy, „budować przyszłość branży mody i świata przedmiotów kolekcjonerskich”. Najbardziej znane projekty RTFKT to buty sportowe tworzone z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Te wirtualne produkty mają jednak całkiem realną cenę i wartość. Przykładem niech będzie niedawna współpraca RTFKT z 18-letnim twórcą o pseudonimie Fewocious. W ciągu kilku minut sprzedano wirtualne buty o łącznej wartości 3 milionów dolarów. 

Kwoty za którą Nike przejął RTFKT Studios nie ujawniono, ale nie ma wątpliwości, że odzwierciedla ona właśnie te, niezwykle zyskowne, perspektywy produktów wirtualnych, wśród których „sneakersy” wiodą prym.