Valeria Bessolo Llopiz, zajmująca stanowisko dyrektorki ds. międzynarodowych we francuskim koncernie Lagardère Group, do którego należy marka Elle, ogłosiła tę decyzję podczas konferencji Voices 21 organizowanej przez branżowy serwis Business of Fashion, w której brała udział.
„Obecność futer zwierzęcych w naszych magazynach i w naszych serwisach internetowych nie pasuje już do wartości, które wyznajemy, nie pasuje też do przekonań naszych czytelniczek” – powiedział Bessolo Lllopiz.
Czytaj więcej
Niewiele znanych domów mody tak długo upierało się przy wykorzystywaniu naturalnych futer. Marka Oscar de la Renta, po ponad 30 latach protestów aktywistów, w końcu ogłosiła, że idzie w ślady innych słynnych domów mody i rezygnuje z futer.
Futra naturalne mają zniknąć ze wszystkich 45 edycji magazynów „Elle” na całym świecie. Każda z redakcji podpisała zobowiązanie do rezygnacji z futer. 13 edycji „Elle” już wprowadziło nowe zasady w życie, kolejnych 20 zrobi to na początku 2022 roku. Pozostałe mają się dostować w kolejnych miesiącach.
„Najwyższa pora, by Elle zabrało głos – i sprzeciwiło się okrucieństwu wobec zwierząt” – powiedziała Bessolo Llopiz podczas konferencji.