Valeria Bessolo Llopiz, zajmująca stanowisko dyrektorki ds. międzynarodowych we francuskim koncernie Lagardère Group, do którego należy marka Elle, ogłosiła tę decyzję podczas konferencji Voices 21 organizowanej przez branżowy serwis Business of Fashion, w której brała udział.

„Obecność futer zwierzęcych w naszych magazynach i w naszych serwisach internetowych nie pasuje już do wartości, które wyznajemy, nie pasuje też do przekonań naszych czytelniczek” – powiedział Bessolo Lllopiz.

Czytaj więcej

Opierał się 30 lat: słynny dom mody rezygnuje z futer

Futra naturalne mają zniknąć ze wszystkich 45 edycji magazynów „Elle” na całym świecie. Każda z redakcji podpisała zobowiązanie do rezygnacji z futer. 13 edycji „Elle” już wprowadziło nowe zasady w życie, kolejnych 20 zrobi to na początku 2022 roku. Pozostałe mają się dostować w kolejnych miesiącach.

„Najwyższa pora, by Elle zabrało głos – i sprzeciwiło się okrucieństwu wobec zwierząt” – powiedziała Bessolo Llopiz podczas konferencji.

Zdaniem agencji AFP, która podała informację o tej decyzji, zmiana dotyczy materiałów redakcyjnych, a więc na przykład sesji zdjęciowych, ale też treści komercyjnych, a więc reklam futer.

Rezygnacja z futer w ostatnich latach stała się gorącym tematem w świecie mody, Pod wpływem presji klientów i klientek, rezygnowały z nich wielkie domy mody i marki odzieżowe. Lista firm, które ogłosiły odejście od futer, jest długa: Gucci, Versace, Balenciaga, Prada, Burberry czy Jean-Paul Gaultier. To zapewne nie koniec listy i niebawem pojawią się kolejne, bo tego oczekują klienci i klientki.

We wrześniu tego roku koncern Kering, skupiający marki luksusowe takie jak Gucci, Saint Laurent czy Bottega Veneta, ogłosił, że wszystkie należące do niego marki modowe zrezygnują z wykorzystywania futer naturalnych.

Europejska opinia publiczna wypowiada się na ten temat dość jednogłośnie: 90 procent Francuzów chce zakazu sprzedaży futer, podobnego zdania jest 80 procent Włochów. 84 procent Niemców zadeklarowało z kolei, że jest przeciwnych zabijaniu zwierząt dla futer.

„Futra wydają się przestarzałe i są niemodne, szczególnie zdaniem przedstawicieli Generacji Z, która jest najbardzie łakomym kąskiem dla branży mody i marek luksusowych” – powiedziała Valeria Bessolo Llopiz.