Salon flagowy H&M w Amsterdamie otwarto po dużej przebudowie. Nie chodziło jedynie o wymianę mebli – to ma być eksperymentalny salon sprzedaży, dlatego zagościły w nim usługi dotąd niedostępne w sklepach H&M.

H&M: sklep czy wypożyczalnia ubrań? Jedno i drugie

Flagowy salon H&M, który otrzymał nowy wystrój i funkcje, znajduje się w „Bonneterie”, jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków w Amsterdamie. Miejsce ponownie otworzyło się dla klientów – z powodu pandemii, sklep zamknięto latem 2021 roku.

Czytaj więcej

Nowy raport: branża mody napędza wycinkę lasów Amazonii

Tych kilka miesięcy H&M wykorzystał na opracowanie i przygotowanie nowych usług. Na fali zainteresowania konsumentów kupowaniem rzeczy używanych, a także wypożyczaniem ubrań, szwedzka marka wprowadziła takie usługi w sklepie w Amsterdamie.

Na czym polegają nowości? Oprócz nowych ubrań, można kupować rzeczy w firmowym second handzie. Można też wypożyczyć ubrania ze starszych kolekcji, ale także z najnowszych. Można również przynieść rzeczy do napraw krawieckich, a nawet zamówić całkowitą przeróbkę rzeczy używanych na coś innego. Jeżeli zaś jakieś ubranie nie nadaje się do naprawy czy przeróbki, w sklepie można też po prostu oddać je do recyklingu. 

Zrównoważone zakupy

Oprócz flagowego sklepu w „Bonneterie”, H&M niebawem ponownie otworzy pięć innych sklepów w Amsterdamie. Wszystkie mają funkcjonować na podobnej zasadzie jak „eksperymentalny” salon flagowy przy ulicy Kalverstraat.

Zgodnie z raportem platformy ThedUp, w ciągu ostatniego roku wartość globalnego rynku ubrań z drugiej ręki wzrosła o prawie 10 miliardów dolarów i przewiduje się, że zainteresowanie klientów tym segmentem będzie rosło. Nic więc dziwnego, że H&M zdecydował się zainwestować w nowy model uwzględniający sprzedaż z drugiej ręki.

Przyczyna metamorfozy amsterdamskiego sklepu H&M tkwi nie tylko we wzroście znaczenia rynku second handów i outletów, a także wypożyczalni ubrań. Coraz więcej ludzi woli zakupy przez internet, co zmusza marki odzieżowe do przemyślenia swojej strategii biznesowej tak, aby przyciągnąć klientów również do sklepów stacjonarnych.

Poszerzenie portfolio usług chociażby o poprawki i przeróbki krawieckie to jeden ze sposobów na to, aby tradycyjny sklep stał się czymś więcej, niż tylko budynkiem, w którym robi się zakupy. Sklep staje się zaawansowanym centrum obsługi klienta, a także miejscem, w którym można ciekawie i kreatywnie spędzić czas.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ