Balenciaga usuwa wszystkie swoje posty z sieci, poza jednym

Dom mody Balenciaga usunął zawartość wszystkich swoich kont w mediach społecznościowych. Dotąd żadna marka nie odważyła się na tak radykalny krok, ale też żadna nie poczynała sobie tak odważnie w social mediach jak Balenciaga.

Publikacja: 02.07.2021 17:12

Balenciaga Track 2

Balenciaga Track 2

Foto: Buty Balenciaga Track 2. Fot: Tony Tran/Unsplash

Balenciaga, marka której konto na Instagramie obserwuje ponad 11 milionów osób, dotąd publikowała wyłącznie zdjęcia zaskakujące i prowokujące. W odróżnieniu od wielu innych znanych marek modowych, które media społecznościowe wykorzystują do promowania swoich produktów, słynny paryski dom mody, szedł własną drogą.

Podobnie stało się teraz: konta Balenciagi zostały całkowicie wyczyszczone. Zniknęły z nich wszystkie materiały i zdjęcia. Pozostał tylko jeden komunikat: na oficjalnym koncie Balenciagi na Twitterze można przeczytać, że zbliża się premiera jubileuszowej, 50. kolekcji, która zostanie zaprezentowana 7 lipca.

Czytaj też: Czemu Bottega Veneta zniknęła z Instagrama? Prezes tłumaczy

Tajemnicze zniknięcie jednych z najbardziej oryginalnych i osobliwych treści w internetowym świecie mody wywołało szereg spekulacji. Czy marka szykuje swoje media społecznościowe na całkowitą metamorfozę stylistyki? Czy to czas na spalenie mostów i początek zupełnie nowego rozdziału w historii ekscentrycznego domu mody? Jaka będzie myśl przewodnia najnowszej kolekcji? Co siedzi w głowie Demny Gvasalii? 

Na wieść o tym, że na wszystkich kontach domu mody nie ma już ani jednego posta, w branżowych mediach pojawiły się przypuszczenia, że mają one po prostu ustąpić zupełnie nowym kreacjom, i to w dosłownym znaczeniu. Prezentacja nowej kolekcji nastąpi za kilka dni, w dodatku będzie miała okrągły numer. Co istotne, będzie zarazem pierwszą kolekcją couture w 56-letniej historii marki. Nic więc dziwnego, że zespół Balenciagi nie chce, aby w tym historycznym momencie cokolwiek innego miało przyćmić nowe projekty. Nawet, jeżeli chodzi o zapis wieloletniego dorobku marki.

Czytaj też: Demna Gvasalia: to on zbudował modowe imperium Balenciagi

Usunięcie wszystkich treści z kanałów społecznościowych nie jest pierwszym takim przypadkiem w świecie mody. W styczniu tego roku włoski dom mody Bottega Veneta zdobył się na kontestujący cały influencer marketing akt i całkowicie znikł z Instagramu. Zdaniem wielu osób był to swego rodzaju protest przeciwko zalewowi internetu przez różnego rodzaju influencerów i temu, że Instagram jest tak naprawdę strumieniem reklam, w którym pozostało już bardzo niewiele miejsca na autentyczność. Podobną drogą podążyła marka Chloe, której konto na Instagramie całkowicie zmieniło charakter: zamiast mody, zagościły na nim rośliny i zwierzęta. 

Być może Balenciaga daje właśnie wyraz podobnej filozofii (nie)bycia w internecie, a konkretnie – w niezwykle kapryśnym świecie mediów społecznościowych. Być może przygotowuje kolejne manifesty, wpisujące się w nurt slow, obejmujący również odbiór treści, również tych internetowych. Być może odpowiedzi na te  pytania poznamy 7 lipca, przy okazji premiery jubileuszowej premiery.

Balenciaga, marka której konto na Instagramie obserwuje ponad 11 milionów osób, dotąd publikowała wyłącznie zdjęcia zaskakujące i prowokujące. W odróżnieniu od wielu innych znanych marek modowych, które media społecznościowe wykorzystują do promowania swoich produktów, słynny paryski dom mody, szedł własną drogą.

Podobnie stało się teraz: konta Balenciagi zostały całkowicie wyczyszczone. Zniknęły z nich wszystkie materiały i zdjęcia. Pozostał tylko jeden komunikat: na oficjalnym koncie Balenciagi na Twitterze można przeczytać, że zbliża się premiera jubileuszowej, 50. kolekcji, która zostanie zaprezentowana 7 lipca.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie