Angelina Jolie tworzy markę odzieżową. Ubrania projektować będą klientki

Nowa marka stworzona przez aktorkę Angelinę Jolie ma działać w oparciu o nietypowy model – klienci i klientki będą brać aktywny udział w projektowaniu ubrań dla marki Atelier Jolie.

Publikacja: 18.05.2023 15:52

Atelier Jolie ma być firmą, w której klienci i klientki będą współodpowiedzialni za projektowanie ub

Atelier Jolie ma być firmą, w której klienci i klientki będą współodpowiedzialni za projektowanie ubrań.

Foto: BONNIE CASH

„Zaczynam coś nowego — kolektyw, w którym każdy może tworzyć” — ogłosiła Angelina Jolie na Instagramie. Amerykańska aktorka postanowiła spróbować swoich sił w branży mody, uruchomiając własną markę o nazwie Atelier Jolie. Będzie to kreatywna społeczność, w której w procesie projektowania kolekcji będą uczestniczyć nie tylko projektanci, ale również krawcy i inni rzemieślnicy z całego świata — a także sami klienci i klientki.

Atelier Jolie — Angelina Jolie wchodzi do świata mody

Patrząc na ubrania i inne wyroby znanych marek, najczęściej myślimy o słynnym projektancie lub projektantce, którzy — jak nam się wydaje — odpowiadają za cały proces twórczy. Często zapominamy o tych, którzy wykonują gros pracy w całym procesie projektowania, czyli designerzy niższego szczebla, a także krawcy i inni rzemieślnicy.

Czytaj więcej

Rekordowy kontrakt reklamowy Johnny'ego Deppa. Skandale mu nie zaszkodziły

Wkraczając w sferę mody i tworząc własną markę, Angelina Jolie chce odwrócić ten stan rzeczy. Aktorka dołączyła tym samym do ciągle powiększającego się grona celebrytek i celebrytów, którzy sygnują swoim nazwiskiem marki modowe lub sami zajęli się projektowaniem — jak na przykład Victoria Beckham, Gwyneth Paltrow czy były mąż Jolie, Brad Pitt.

Jej nowa marka — Atelier Jolie — będzie działała w dość innowacyjny i nietypowy sposób. Swoją markę Angelina Jolie określa w nim jako „miejsce dla kreatywnych osób, które mogłyby nawiązać współpracę z krawcami, twórcami wzorów i rzemieślnikami z całego świata”.

„Projektanci zwykle jedynie szkicują lub zatwierdzają projekty, ale to krawcy są tymi, którzy mają największy wpływ na projekt i z którymi pracę twórczą kocham najbardziej. Tymczasem twórcy ci rzadko kiedy są odpowiednio doceniani i otrzymują szacunek, na jaki zasługują” — pisze Angelina Jolie w swoim manifeście.

Aktorka chce w swojej firmie oddać głos niedocenianym przedstawicielom różnych dziedzin rzemiosła. Choć osoby te odpowiadają za szalenie istotny element pracy twórczej, to zwykle pozostają w cieniu słynnych projektantów mody.

Angelina Jolie: aktorka, aktywistka i przedsiębiorczyni

Kluczową cechą Atelier Jolie będzie też działanie w sposób zrównoważony ekologicznie, a także tworzenie unikatowych, niepowtarzalnych wyrobów. Jak informuje aktorka w swoim manifeście, produkty marki będą powstawać z wykorzystaniem wyłącznie wysokiej jakości materiałów z odzysku.

Co więcej, klienci Atelier Jolie będą mogli naprawić lub poprawić swoje ubrania, a także poddać je upcyklingowi, czyli przerobić na inne rzeczy. Wszystko po to, aby dać nowe życie wyrobom, które w innym wypadku trafiłyby na śmietnik.

„Po co po prostu kupować projekt innej osoby, skoro można stworzyć go samemu? — pisze w swoim manifeście Jolie, dodając, że „najwyższą formą autoekspresji i zabawy jest projektowanie dla samego siebie”.

Czy sama twórczyni Atelier Jolie będzie brała udział w w procesie projektowania? Tego nie wiemy. Aktorka podkreśla jednak, że ma na tym polu wieloletnie doświadczenie, ponieważ wielokrotnie współpracowała z projektantami i krawcami, sama również projektowała własne ubrania.

Angelina Jolie działa w branży filmowej od prawie 30 lat, w przeszłości była też modelką i reżyserką. Od 2001 roku jest ambasadorką dobrej woli przy ONZ. Nie powinno więc zaskakiwać, że nowe przedsięwzięcie Jolie także jest zaangażowane społeczne i w tym wypadku wspiera utalentowanych, ale niezbyt docenianych rzemieślników.

„Zaczynam coś nowego — kolektyw, w którym każdy może tworzyć” — ogłosiła Angelina Jolie na Instagramie. Amerykańska aktorka postanowiła spróbować swoich sił w branży mody, uruchomiając własną markę o nazwie Atelier Jolie. Będzie to kreatywna społeczność, w której w procesie projektowania kolekcji będą uczestniczyć nie tylko projektanci, ale również krawcy i inni rzemieślnicy z całego świata — a także sami klienci i klientki.

Pozostało 88% artykułu
Ludzie
Najbogatsza rodzina na świecie: surowce, wielka sztuka i setki miliardów dolarów
Materiał promocyjny
Raymond Cloosterman, twórca marki Rituals: Pozostaliśmy wierni naszej filozofii
Ludzie
Stworzyła polską markę luksusową. „Projektantką zostałam trochę przez przypadek”
Ludzie
Polska architektka w Dubaju: nie dostaję próśb od klientów o złote żyrandole
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie
Najbogatsza kobieta na świecie zdetronizowana. Triumf słynnej rodziny z USA