„Zaczynam coś nowego — kolektyw, w którym każdy może tworzyć” — ogłosiła Angelina Jolie na Instagramie. Amerykańska aktorka postanowiła spróbować swoich sił w branży mody, uruchomiając własną markę o nazwie Atelier Jolie. Będzie to kreatywna społeczność, w której w procesie projektowania kolekcji będą uczestniczyć nie tylko projektanci, ale również krawcy i inni rzemieślnicy z całego świata — a także sami klienci i klientki.
Atelier Jolie — Angelina Jolie wchodzi do świata mody
Patrząc na ubrania i inne wyroby znanych marek, najczęściej myślimy o słynnym projektancie lub projektantce, którzy — jak nam się wydaje — odpowiadają za cały proces twórczy. Często zapominamy o tych, którzy wykonują gros pracy w całym procesie projektowania, czyli designerzy niższego szczebla, a także krawcy i inni rzemieślnicy.
Czytaj więcej
Johnny Depp ma za sobą jeden z najbardziej kontrowersyjnych procesów sądowych dekady, ale reklamodawcy mu ufają. Aktor pozostanie twarzą najlepiej sprzedających się perfum na świecie, Dior Sauvage. Słynna marka podpisała z nim rekordowy kontrakt.
Wkraczając w sferę mody i tworząc własną markę, Angelina Jolie chce odwrócić ten stan rzeczy. Aktorka dołączyła tym samym do ciągle powiększającego się grona celebrytek i celebrytów, którzy sygnują swoim nazwiskiem marki modowe lub sami zajęli się projektowaniem — jak na przykład Victoria Beckham, Gwyneth Paltrow czy były mąż Jolie, Brad Pitt.
Jej nowa marka — Atelier Jolie — będzie działała w dość innowacyjny i nietypowy sposób. Swoją markę Angelina Jolie określa w nim jako „miejsce dla kreatywnych osób, które mogłyby nawiązać współpracę z krawcami, twórcami wzorów i rzemieślnikami z całego świata”.