Rekordowy kontrakt reklamowy Johnny'ego Deppa. Skandale mu nie zaszkodziły

Johnny Depp ma za sobą jeden z najbardziej kontrowersyjnych procesów sądowych dekady, ale reklamodawcy mu ufają. Aktor pozostanie twarzą najlepiej sprzedających się perfum na świecie, Dior Sauvage. Słynna marka podpisała z nim rekordowy kontrakt.

Publikacja: 15.05.2023 15:28

Johnny Depp jest twarzą zapachu Dior Sauvage od 2015 roku.

Johnny Depp jest twarzą zapachu Dior Sauvage od 2015 roku.

Foto: AFP

Pod koniec maja 2022 roku finał miała sprawa sądowa między aktorem Johnnym Deppem a jego byłą żoną, Amber Heard. To był jeden z najgłośniejszych procesów ostatnich lat. Trwająca niemal dwa miesiące batalia sądowa, którą śledzili ludzie na całym świecie, ujawniła fakty, które nie stawiały w dobrym świetle ani jednej, ani drugiej strony procesu. Choć sąd wydał wyrok na korzyść Johnny’ego Deppa, nie ma wątpliwości, że sprawa nadszarpnęła wizerunek aktora. 

Wydawać się mogło, że marki – przede wszystkim te luksusowe – unikają współpracy ze sprawiającymi kłopoty gwiazdami. Nic bardziej mylnego. Choć Johnny Depp od problemów nie stroni, wciąż może liczyć na zaufanie firm, z którymi współpracuje od lat.

Johnny Depp nadal twarzą Dior Sauvage. Rekordowy kontrakt 

Dior Sauvage to najlepiej sprzedające się męskie perfumy na świecie. Od 2015 roku twarzą Sauvage jest Johnny Depp. Gdy rozpoczynał współpracę z Diorem, był gwiazdorem znanym wówczas z niezwykle popularnej (i świetnie przyjętej) serii filmów o piratach z Karaibów. 

Czytaj więcej

W świecie perfum zapanował mrok. Skąd taka popularność ciężkich zapachów?

Gdy Amber Heard wysunęła przeciwko Deppowi oskarżenia o przemoc domową, Dior zawiesił publikację kampanii reklamowej z udziałem aktora, ale słynna marka nigdy nie ogłosiła, że Depp przestanie być jej „twarzą”. Najwyraźniej uznano – mimo ryzyka – że świetna sprzedaż Dior Sauvage to w dużej zasługa popularności Deppa. Po zakończeniu procesu Dior wrócił do współpracy, a reklamy Sauvage znów pojawiły się w mediach.

Kontrowersje związane z aktorem nie tylko mu nie zaszkodziły, ale być może nawet pomogły. Jak informuje branżowy serwis Cosmetics Business, powołując się na dobrze poinformowany amerykański magazyn „Variety”, Johnny Depp podpisał trzyletni kontrakt, który ma opiewać na rekordową kwotę. 

Johnny Depp podpisał rekordowy kontrakt z Diorem

20 milionów dolarów – zdaniem mediów właśnie tyle wart jest nowy trzyletni kontrakt Deppa z Diorem. To dużo więcej niż w przypadku innych gwiazd reklamujących zapachy. Dla porównania aktor Robert Pattinson za promocję perfum Dior Homme miał otrzymać 12 milionów dolarów, a Brad Pitt za reklamowanie zapachu Chanel No. 5 – 7 milionów dolarów. 

Przedłużenie kontraktu jest także jasnym potwierdzeniem wsparcia, jakie Dior okazał Deppowi w ostatnich latach, w obliczu kontrowersyjnych spekulacji i procesu, który odbył się między aktorem a jego byłą żoną.

Reklamy zapachu z Deppem pojawiają się niemal wszędzie – zarówno w sieci, jak i w centrach handlowych czy w przestrzeni miejskiej. Marka Dior wydała na promocję tych perfum dziesiątki milionów euro. Opłaciło się – w 2021 roku Dior Sauvage były najlepiej sprzedającymi się męskimi perfumami na świecie.

Zapach Dior Sauvage powstał w 1966 roku. Były to pierwsze męskie perfumy marki Christian Dior. Pierwotnie ten zapach reklamował Alain Delon, największa aktorska gwiazda francuskiego kina XX wieku. Jednak Sauvage pachniał wówczas zupełnie inaczej niż jego obecna wersja, której twórcą jest znany francuski perfumiarz François Demachy, przez lata główny „nos” marki Dior.

Nowy Sauvage to połączenie bergamotki, ambroksanu, paczuli, pieprzu syczuańskiego, wetiweru i geranium. Promocję nowej wersji klasycznego zapachu Diora oparto o wizerunek Johnny'ego Deppa. Reklamy, co jest fenomenem, do dzisiaj pozostały właściwie niezmienione: dominują wciąż te same kolory, ten sam klimat – no i jest też Depp, zapraszający do tajemniczego świata artystycznej bohemy. Ten miks okazał się niezwykle skuteczny i przyczynił się do tego, że Sauvage stał się bestsellerem na skalę globalną.

Kosmetyki
Trussardi Le Vie di Milano Edizione Millesimata: marzenie o Mediolanie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Kosmetyki
Wraca moda na najbardziej kontrowersyjne perfumy na świecie. „Migrena w sprayu”
Kosmetyki
Słynna marka kosmetyczna na zakręcie. Zarząd przymusowy i zamknięcia sklepów
Kosmetyki
Marina Abramović kotra Gwyneth Paltrow. Nowy projekt kontrowersyjnej artystki
Kosmetyki
Kłopoty słynnej marki luksusowej. Czy krem do twarzy może być „kwantowy”?