W czasie pandemii rośnie popularność „mięsa” wegańskiego

Firmy produkujące roślinne substytuty mięsa także ucierpiały z powodu zamknięcia restauracji na całym świecie, ale i tak o wynikach, które notują, wielu „mięsnych” konkurentów może jedynie marzyć.

Publikacja: 07.05.2020 10:08

Burger wegański. Fot: Beyond Meat/materiały prasowe

Burger wegański. Fot: Beyond Meat/materiały prasowe

Foto: Burger wegański Beyond Meat

Beyond Meat, jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się produkcją roślinnych substytutów mięsa, w pierwszym kwartale 2020 roku uzyskała przychody w wysokości 97 mln dolarów, przekraczając tym samym estymacje analityków o prawie 10 milionów dolarów.

141% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku to imponujący wynik w czasie pandemii, która wymusiła m.in. zamknięcie restauracji. To pokazuje, jak błyskawicznie rośnie Beyond Meat i cała branża „roślinnego” mięsa.

Czytaj też: Jadalne insekty do kupienia w Europie jeszcze w tym roku 

Amerykanie pokochali alternatywne mięso

W USA produkty Beyond Meat trafiają do oferty sieci tak różnych, jak Dunkin Donuts i McDonalds, można je znaleźć również w 94 tysiącach sklepów na całym świecie, łącznie z Walmartem, Costco i Amazon Whole Foods. Od czasu wejścia firmy na nowojorską giełdę na początku 2020 roku ceny akcji Beyond Meat wzrosły ponad dwukrotnie.

Wg raportów Nielsena tylko w ostatnim tygodniu marca tego roku sprzedaż roślinnych substytutów mięsa wzrosła o 255%, przy jednoczesnym „kryzysowym” wzroście sprzedaży tradycyjnego mięsa o 53%. Poza Beyond Meat największymi beneficjentami tego trendu były m.in. firma Gardein (65% wzrostu w ciągu miesiąca od zamknięcia restauracji, 38% łącznej liczby klientów sięgnęło po produkty marki po raz pierwszy), Tofurky czy Impossible Foods.

Wegański trend wciąż rośnie

Rynki północnoamerykańskie to dla firm produkujących substytuty mięsa przetarcie przez planowanym podbiciem rynku globalnego. Wyniki Beyond Meat przyciągnęły wielu inwestorów, z Billem Gatesem i Leonardo DiCaprio na czele, produkty tej firmy można też kupić w Polsce.

Pionierką trendu roślinnych alternatyw dla mięsa jest Linda McCartney, żona Paula McCartneya i matka Stelli, projektantki mody. Założona przez nią firma Linda McCartney Foods oferowała bezmięsne burgery już w połowie lat 90., inspirując wegetarian i o ponad 20 lat wyprzedzając trend, który może wkrótce zaowocować powstaniem jednej z największych gałęzi produkcji żywności na świecie.

Beyond Meat, jedna z najbardziej znanych firm zajmujących się produkcją roślinnych substytutów mięsa, w pierwszym kwartale 2020 roku uzyskała przychody w wysokości 97 mln dolarów, przekraczając tym samym estymacje analityków o prawie 10 milionów dolarów.

141% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku to imponujący wynik w czasie pandemii, która wymusiła m.in. zamknięcie restauracji. To pokazuje, jak błyskawicznie rośnie Beyond Meat i cała branża „roślinnego” mięsa.

Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?