Szukaj

Starbucks zniknie z Facebooka? Chodzi o hejt

Starbucks poważnie rozważa rezygnację z prowadzenia profilu na Facebooku. Powodem jest hejt i mowa nienawiści, które zdaniem przedstawicieli Starbucksa pojawiają się za każdym razem, gdy na fanpage’u marki podejmowane są tematy społeczne.

Black Lives Matter, prawa osób LGBT czy zmiany klimatyczne to tematy, które wzbudzają duże emocje w komentarzach w mediach społecznościowych. Niektóre marki, jak Patagonia, skutecznie korzystają z tematów społecznych, by w zgodzie z własnymi wartościami promować swoje produkty, inne padają ofiarami bojkotu lub nienawistnych komentarzy. Wg najnowszych doniesień sieć kawiarni Starbucks zamierza powiedzieć dość społecznościowej nienawiści i zrezygnować całkowicie z obecności na Facebooku.

Starbucks opuści Facebooka? Powodem jest hejt i mowa nienawiści

Informację przekazał serwis Buzzfeed News, powołując się na wgląd w wewnętrzną korespondencje pracowników Facebooka. W wiadomościach czytamy m.in. o niemożliwości poradzenia sobie z nienawistnymi komentarzami przez zespół społecznościowy Starbucksa. To nie pierwszy raz, kiedy sieć ze Seattle staje w opozycji do serwisu. W ubiegłym roku firma, obok m.in. Unilevera czy Coca-Coli, znalazła się w gronie marek biorących udział w kampanii „Stop Hate for Profit”, w związku z pojawiającą się na Facebooku dezinformacją w wyjątkowo napiętym politycznie okresie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj też: „Czas zagrożenia”: ile na ochronę wydają Mark Zuckerberg i Jeff Bezos?

W odpowiedzi na potencjalną rezygnację z promocji na Facebooku jego rzeczniczka, Dani Lever, powiedziała, że serwis dokłada wszelkich starań, by ograniczyć nienawistne komentarze na stronach partnerów, zwiększając też ich możliwości jeśli chodzi o kontrolę tego, kto może zamieścić opinię na stronie. „Chociaż wprowadzono pewne zmiany, uważamy, że można zrobić więcej, aby stworzyć przyjazne i inkluzywne społeczności internetowe”- odpowiedziała w stanowisku dla Buzzfeed News rzeczniczka Starbucksa, Sanja Gould.

Obok kampanii „Stop Hate For Profit”, w której wzięło udział ponad 100 globalnych marek, w ostatnich miesiącach zorganizowano jeszcze kilka kampanii, będących wyrazem sprzeciwu wobec polityki treści Facebooka. W kwietniu kluby brytyjskiej ligi piłkarskiej, Premier League, na cztery dni zawiesiły publikację postów w związku z rasistowskimi i dyskryminującymi zawodników komentarzami. Bojkot dotyczył także innych serwisów – Twittera i Instagrama. Dyrektor generalny ligi, Richard Masters, zaapelował jednocześnie o prace legislacyjne i zmianę polityki społeczności, w których pomóc mogłyby zarówno krajowe rządy, jak i same serwisy.

Zamknij
Zamknij