Szukaj

Znane marki stworzyły koalicję przeciw Facebookowi

Firmy technologiczne i odzieżowe protestują przeciwko polityce Facebooka.

Patagonia, The North Face i kilkanaście innych marek zdeklarowało rezygnację z kampanii reklamowych na Facebooku co najmniej do końca lipca.  To wynik polityki serwisu Marka Zuckerberga w sprawie kontrowersyjnych postów prezydenta Donalda Trumpa. Rzecznik prasowy VF Corp, właściciela The North Face, zapowiedział, że dołączenie do bojkotu rozważają też inne marki grupy – m.in. Vans czy Timberland.

Test dla Zuckerberga

Facebook, w przeciwieństwie do Twittera, (gdzie niektóre z wypowiedzi Trumpa pojawiły się z ostrzeżeniem, że to treści promujące przemoc lub wprowadzające ludzi w błąd) zdecydował się na pozostawienie postów prezydenta USA, zapowiadającego siłowe rozwiązania podczas tłumienia protestów po zabójstwie George’a Floyda. Stało się to przedmiotem publicznej krytyki nawet ze strony pracowników Facebooka.

Markowi Zuckerbergowi zarzuca się, że jego firma czerpie korzyści z mowy nienawiści, ale jego ostrożna polityka wynika m.in. z obaw o zaostrzenie regulacji, narzucanych serwisowi przez amerykański rząd.

Jak dodaje w rozmowie z BBC analityk Joseph Evans, Facebook może znieść bojkot dużych klientów, bo większość reklamodawców inwestujących w reklamę w serwisie to mniejsze firmy.  Jednak za sprawą pandemii i cięcia wydatków na promocję kolejne miesiące będą wymagały od Zuckerberga zręcznego lawirowania między różnymi grupami interesów.

Napięcia przedwyborcze

Kampania Stop Hate For Profit to kolejny problem Facebooka w ostatnich tygodniach. Jej autorzy domagają się bardziej restrykcyjnej polityki przede wszystkim w kwestii przemocy rasowej i mowy nienawiści, której na Facebooku doświadczyła ponad połowa Amerykanów.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Black lives matter. We are outraged and devastated by the racism, injustice and brutality that persists across the world. ⁣ ⁣⁣ ⁣We’ve spent the past weeks listening, learning and reflecting on our own challenges as a brand, and how our privilege has made inaction a reality for far too long. While confronting the systematic inequalities that affect the Black community is the first step—it isn’t enough, and we’re committed to demanding more from ourselves. ⁣ ⁣⁣ ⁣To combat racism now, we’re donating $50,000 to @aclu_nationwide to support their work on police accountability, racial justice and defending the right to protest. ⁣ ⁣ ⁣ ⁣In the past two years, our Explore Fund has donated $1.5 million to organizations fostering equality in the outdoors, but we need to do more. Moving forward, the focus of our Explore Fund will be solely on addressing and eliminating barriers that prevent safe exploration, creating access for all. We’re immediately donating $25,000 to our long term partner @outdoorafro, the leading organization for Black connections and leadership in nature. We’re also donating $25,000 to @pgmonesummit, our partner that centers Black, Indigenous, and people of color to lead our movements for environmental justice and collective liberation. ⁣ ⁣⁣ ⁣For lasting change, we must change the way we work for good. From reassessing our partnerships and working with community leaders committed to societal change, to bringing more Black and athletes of color to our global team, reflecting the stories and faces we are missing today. Every action counts, and we are dedicated to the changes that must start today. ⁣ ⁣⁣ ⁣The North Face Family

Post udostępniony przez The North Face (@thenorthface)

W ostatnich tygodniach powrócił też temat zwalczania fake newsów, po tym, jak szef Facebooka stwierdził że media społecznościowe nie powinny być „arbitrami prawdy”. To problem, na który Zuckerberg powinien być szczególnie wyczulony – szczególnie w okolicach wyborów prezydenckich, które cztery lata temu były początkiem ciągu zdarzeń, które zmusiły szefa Facebooka do składania zeznań w amerykańskim Kongresie.

Zamknij
Zamknij