Słynna serbska artystka Marina Abramović zrewolucjonizowała sztukę swoimi radykalnymi i kontrowersyjnymi performance'ami. Jedna z pionierek body artu rusza właśnie z nowym projektem. Abramović wkracza do branży kosmetycznej i tworzy własną markę naturalnych kosmetyków i suplementów. Idzie tym samym tropem Gwyneth Paltrow, znanej aktorki, która wokół pojęcia „wellness” i pielęgnacji zbudowała potężną globalną markę Goop.
Marina Abramović: kosmetyki od słynnej artystki
Działająca od przeszło pięciu dekad Marina Abramović to jedna z najsłynniejszych i najbardziej wyrazistych artystek naszych czasów. Jej przedsięwzięcia artystyczne budzą ogromne emocje, a bilety na te wydarzenia wyprzedają się na pniu.
Czytaj więcej
Bernard Arnault robi roszady w swoim imperium dóbr luksusowych. Jego syn Frédéric Arnault objął nowoutworzone stanowisko w kierownictwie firmy. Nadal jednak nie wiadomo, komu 75-letni Bernard Arnault przekaże stery w firmie.
W twórczości Abramović często pojawiają się ból i przemoc, których przedmiotem była ona sama. Tymczasem w swoim nowym, nie artystycznym, ale stricte komercyjnym projekcie artystka ujawnia się jako admiratorka kompleksowego dbania o siebie w duchu bycia „tu i teraz”, gdzie duchowość odgrywa kluczową rolę.
Abramović zaprezentowała swoją markę o nazwie Marina Abramović Longevity Method (ang. „sposób na długowieczność Mariny Abramović”), wpisujących się w sferę wellness. W kolekcji znajduje się kosmetyk do twarzy i trzy suplementy diety, które obiecują wzmocnienie organizmu, dawkę energii, poprawę odporności i niwelowanie reakcji alergicznych.