Marina Abramović kotra Gwyneth Paltrow. Nowy projekt kontrowersyjnej artystki

Marina Abramović, słynna i kontrowersyjna gwiazda świata sztuki, rusza z nowym projektem. Longevity Method – tak nazywa się nowa marki stworzona przez słynną artystkę. Marina Abramović chce tworzyć kosmetyki i suplementy diety, które pozwolą zachować młodość.

Publikacja: 15.01.2024 16:33

Marina Abramović zaprezentowała swoją markę o nazwie Marina Abramović Longevity Method (ang. „sposób

Marina Abramović zaprezentowała swoją markę o nazwie Marina Abramović Longevity Method (ang. „sposób na długowieczność Mariny Abramović”)

Foto: Manfred Werner / Tsui, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

Słynna serbska artystka Marina Abramović zrewolucjonizowała sztukę swoimi radykalnymi i kontrowersyjnymi performance'ami. Jedna z pionierek body artu rusza właśnie z nowym projektem. Abramović wkracza do branży kosmetycznej i tworzy własną markę naturalnych kosmetyków i suplementów. Idzie tym samym tropem Gwyneth Paltrow, znanej aktorki, która wokół pojęcia „wellness” i pielęgnacji zbudowała potężną globalną markę Goop.

Marina Abramović: kosmetyki od słynnej artystki

Działająca od przeszło pięciu dekad Marina Abramović to jedna z najsłynniejszych i najbardziej wyrazistych artystek naszych czasów. Jej przedsięwzięcia artystyczne budzą ogromne emocje, a bilety na te wydarzenia wyprzedają się na pniu.

Czytaj więcej

Roszada najbogatszego Europejczyka. Bernard Arnault wysyła do boju syna

W twórczości Abramović często pojawiają się ból i przemoc, których przedmiotem była ona sama. Tymczasem w swoim nowym, nie artystycznym, ale stricte komercyjnym projekcie artystka ujawnia się jako admiratorka kompleksowego dbania o siebie w duchu bycia „tu i teraz”, gdzie duchowość odgrywa kluczową rolę.

Abramović zaprezentowała swoją markę o nazwie Marina Abramović Longevity Method (ang. „sposób na długowieczność Mariny Abramović”), wpisujących się w sferę wellness. W kolekcji znajduje się kosmetyk do twarzy i trzy suplementy diety, które obiecują wzmocnienie organizmu, dawkę energii, poprawę odporności i niwelowanie reakcji alergicznych.

„Nasza potrzeba konsumpcji sprawia, że sami jesteśmy konsumowani i jednocześnie głodni nowych gadżetów. W rezultacie zagubiliśmy nasze własne duchowe centrum” – pisze artystka na stronie marki, mającej pomóc nam przywrócić utraconą równowagę ciała i ducha.

Produkty powstały we współpracy z pochodzącą z Kazachstanu doktorką psychiatrii Nonną Brenner. Prowadzi ona ekskluzywny ośrodek wellness w alpejskiej miejscowości Fuschl am See w Austrii, będący jednocześnie jej własnym domem.

W wywiadzie, którego Abramović udzieliła niedawno dziennikowi „Financial Times”, artystka twierdzi, że to właśnie tej lekarce zawdzięcza ona wyleczenie się z boreliozy, którą zdiagnozowano u niej w 2017 roku. Doktor Brenner łączy medycynę tybetańską, homeopatię i inne tradycyjne metody z nowoczesnymi terapiami.

Marina Abramović: „Artystka obecna” radzi, jak dbać o urodę oraz zdrowie

Pomimo 77 lat Marina Abramović wygląda niezwykle młodo. Nie jest tajemnicą, że gładką, niemal pozbawioną zmarszczek cerę artystka zawdzięcza licznym operacjom plastycznym, o których od lat opowiada otwarcie.

W projekcie Marina Abramović Longevity Method chodzi jednak o coś więcej niż młody wygląd cery. W portfolio marki znajduje się co prawda jeden lotion do twarzy, jednak pozostałe trzy produkty to suplementy diety, które wyprodukowano na bazie rozmaitych wyciągów z roślin, minerałów, a nawet białego wina.

Receptury produktów bazują na tych, które doktor Brenner przekazał tybetański mnich i lekarz, doktor Lu Shen. W wywiadzie dla „Financial Times” Marina Abramović zapewnia: „Nie twierdzę, że stworzyłam te produkty, ale zapewniam, że ich używam. Całkowicie odmieniły moje życie i jestem głęboko podekscytowana, że pokazuję je właśnie światu”.

Opakowania zaprojektowała sama Abramović. Znajdują się na nich odciski palców artystki i doktor Brenner. Ceny suplementów wynoszą 99 funtów brytyjskich, czyli w przeliczeniu – ponad 500 złotych. Za lotion do twarzy należy wyłożyć już 199 funtów, czyli przeszło tysiąc złotych.

Kosmetyki
Trussardi Le Vie di Milano Edizione Millesimata: marzenie o Mediolanie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Kosmetyki
Wraca moda na najbardziej kontrowersyjne perfumy na świecie. „Migrena w sprayu”
Kosmetyki
Słynna marka kosmetyczna na zakręcie. Zarząd przymusowy i zamknięcia sklepów
Kosmetyki
Kłopoty słynnej marki luksusowej. Czy krem do twarzy może być „kwantowy”?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Kosmetyki
Helena Rubinstein ogłasza nową współpracę naukową. Pod lupą roślinne komórki macierzyste