Nowy projekt słynnej marki kosmetycznej. Cel: lepiej poznać komórki macierzyste

Słynna i ceniona na całym świecie marka Helena Rubinstein, która od dawna współpracuje z renomowanymi naukowcami i ekspertami, ogłosiła właśnie przełomową współpracę. Chcąc wywierać pozytywny wpływ na środowisko, wraz z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych (CNRS), pracować będzie nad wykorzystywaniem roślinnych komórek macierzystych.

Publikacja: 28.12.2023 12:43

Nowy projekt słynnej marki kosmetycznej. Cel: lepiej poznać komórki macierzyste

Foto: L N Unsplash

Helena Rubinstein, urodzona pod Krakowem bizneswoman polskiego pochodzenia, wielokrotnie podkreślała, że „piękno nic nie znaczy bez nauki”. Celem przedsiębiorstwa założonego przez jedną z najbogatszych kobiet swojej epoki było stworzenie ultraluksusowej marki pielęgnacyjnej, która będzie jednocześnie sięgać po najnowszy dorobek naukowy.

Firma stworzona przez Helenę Rubinstein na przestrzeni lat wielokrotnie angażowała się w awangardowe badania nad pielęgnacją oraz dążyła do zrozumienia skóry na jej najgłębszych poziomach. Teraz Helena Rubinstein aspiruje do rozwijania unikatowej wiedzy na temat komórek skóry – Cellular Skin Science – co oznacza skuteczne działanie pielęgnacji na poziomie komórkowym. Pomóc ma jej w tym Francuskie Narodowe Centrum Badań Naukowych (CNRS), wiodąca na świecie instytucja, która podejmuje pilne wyzwania dla współczesności i przyszłości. Ogłoszona właśnie współpraca ma być przełomowa. 

Komórki macierzyste mają wielką moc. Nowy projekt marki Helena Rubinstein

Na początku XXI wieku marka Helena Rubinstein wkroczyła w świat roślinnych komórek macierzystych, stosowanych wówczas głównie do celów leczniczych. W 2009 roku zidentyfikowała między innymi roślinne komórki macierzyste jako wielkiego sprzymierzeńca w pielęgnacji.

Marka stała się pionierem, stosując je w swoich produktach z serii Powercell Skinmunity. Skoncentrowanie się na roślinnych komórkach macierzystych kopru morskiego doprowadziło do stworzenia składników pielęgnacyjnych nowej generacji, zapewniających niezwykłe efekty w zakresie regeneracji komórkowej i działania antyoksydacyjnego. Badanie przeprowadzone przez markę wykazało, że roślinne komórki macierzyste kopru morskiego chronią przez stresem oksydacyjnym 6,8 razy mocniej niż zwykły ekstrakt z tej rośliny.

Czytaj więcej

Chiny stają się potęgą w branży perfum luksusowych. Będą numerem dwa na świecie

Dla marki badania naukowe są niezwykle istotne ze względu na skuteczne działanie jej produktów, ale także dlatego, że firma stara się mieć swój wkład w zrównoważoną przyszłość. Od ponad dekady firma jest liderem w dziedzinie nauki o roślinnych komórkach macierzystych, a także inwestuje w jej technologię i rozwój. „Produkcja tych komórek jest wodooszczędna, niezależna od klimatu i wysoce skuteczna. Technologia zapewnia nam dostęp do rzadkich roślin, których nie można uprawiać. Pomaga zachować kapitał genetyczny zagrożonych gatunków. Obiecuje nową erę dla naturalnych składników, jednocześnie chroniąc nasze cenne zasoby” – czytamy w komunikacie przedstawicieli marki. 

Celem współpracy naukowej z CNRS jest przesunięcie granic roli roślinnych komórek macierzystych w zakresie globalnych wysiłków podejmowanych na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zanieczyszczenie powietrza w zamkniętych pomieszczeniach jest powodem zaniepokojenia badaczy na całym świecie. Jakość powietrza jest bowiem często wielokrotnie gorsza niż na zewnątrz. To istotne przede wszystkim dlatego, że średnio 80–90 proc. czasu spędzamy właśnie w pomieszczeniach. 

Czytaj więcej

Kosmetyki jak kolekcjonerskie dzieła sztuki. Nowe zjawisko zmienia rynek

Helena Rubinstein nawiązała współpracę z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych

Helena Rubinstein i CNRS zainicjowały trzyletni akademicki program badawczy. Jego celem jest między innymi zidentyfikowanie zdolności roślinnych komórek macierzystych do neutralizowania lotnych związków organicznych, odpowiedzialnych głównie za zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach. Jak czytamy, marka, wraz z ekspertami CNRS postara się także określić optymalne procesy uprawy oraz zaprojektować biopochodne materiały adsorpcyjne oparte na roślinnych komórkach macierzystych.

Program badawczy obejmie kilka aspektów interdyscyplinarnych, w tym hodowanie roślinnych komórek macierzystych w warunkach in vitro. Eksperci skupią się także na reakcjach metabolicznych tych komórek na stres środowiskowy oraz opracują oryginalne materiały adsorpcyjne. Istotne będzie też określenie właściwości adsorpcji i degradacji zanieczyszczeń gazowych przez nowe materiały pochodzenia biologicznego. 

Przedstawiciele marki podkreślają, że nowatorski projekt naukowy pomoże utorować drogę do nowego zastosowania kultury komórek roślinnych, których nie uważa się już jedynie za źródło bioaktywnych cząsteczek. „Mogłyby potencjalnie zostać zintegrowane z innowacyjnymi strategiami usuwania zanieczyszczeń, co podkreśli silne i wielowymiarowe zainteresowanie pracą z roślinami” – czytamy. Dzięki współpracy akademickiej marka Helena Rubinstein po raz kolejny przesunie granice wykorzystywania roślinnych komórek macierzystych, by wywierać pozytywny wpływ na środowisko. 

Helena Rubinstein, urodzona pod Krakowem bizneswoman polskiego pochodzenia, wielokrotnie podkreślała, że „piękno nic nie znaczy bez nauki”. Celem przedsiębiorstwa założonego przez jedną z najbogatszych kobiet swojej epoki było stworzenie ultraluksusowej marki pielęgnacyjnej, która będzie jednocześnie sięgać po najnowszy dorobek naukowy.

Firma stworzona przez Helenę Rubinstein na przestrzeni lat wielokrotnie angażowała się w awangardowe badania nad pielęgnacją oraz dążyła do zrozumienia skóry na jej najgłębszych poziomach. Teraz Helena Rubinstein aspiruje do rozwijania unikatowej wiedzy na temat komórek skóry – Cellular Skin Science – co oznacza skuteczne działanie pielęgnacji na poziomie komórkowym. Pomóc ma jej w tym Francuskie Narodowe Centrum Badań Naukowych (CNRS), wiodąca na świecie instytucja, która podejmuje pilne wyzwania dla współczesności i przyszłości. Ogłoszona właśnie współpraca ma być przełomowa. 

Pozostało 81% artykułu
Kosmetyki
Regeneracja skóry po lecie pełnym słońca. Od czego zacząć?
Kosmetyki
Nowa strategia marki Avon. Współpraca z najpopularniejszą drogerią w Polsce
Kosmetyki
Rabanne Million Gold For Her: kwiatowa rewolucja i połysk złota
Kosmetyki
Rabanne Beauty wchodzi do Polski. Pionierska siła marki i innowacyjne formuły
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kosmetyki
Nadchodzi nowy „efekt szminki”. Co kupujemy, by osłodzić sobie czas kryzysu?