Chiny stają się potęgą w branży perfum luksusowych. Będą numerem dwa na świecie

Zdaniem ekspertów za kilka lat Chiny staną się światową potęgą na rynku perfum luksusowych. Giganci branży kosmetycznej coraz odważniej inwestują w chińskie marki.

Publikacja: 22.12.2023 10:16

Chińska marka Melt Season powstała w 2020 roku.

Chińska marka Melt Season powstała w 2020 roku.

Foto: Melt Season

Czy perfumy to kolejna, po elektronice czy samochodach, branża, którą podbiją producenci z Chin? Zdaniem ekspertów niebawem w europejskich perfumeriach zagoszczą produkty chińskich marek luksusowych. Ten trend dostrzegli już europejscy i amerykańscy giganci z branży kosmetycznej.

Estée Lauder inwestuje w chińską markę premium

Fundusz inwestycyjny New Incubation Ventures (NIV), zależny od Estée Lauder, jednego z największych globalnych graczy na rynku kosmetycznym, zainwestował w chińską markę perfumiarską Melt Season. NIV zajmuje się tworzeniem i finansowaniem startupów działających w branży kosmetycznej.

Czytaj więcej

Najbogatszy Europejczyk znów na zakupach. Skupuje luksusowe nieruchomości

Dla Estée Lauder to pierwsza inwestycja w chińską firmę działającej w branży perfum. Amerykański koncern został mniejszościowym udziałowcem Melt Season, jednak konkretne liczby pozostają tajemnicą.

Skierowana do młodego grona klientów marka Melt Season powstała w 2020 roku. Jej twórcą jest Ni Lishi, która wcześniej pracowała jako menedżerka w branży muzycznej. Marka należy do chińskiej firmy Verse China z siedzibą w Szanghaju.

Melt Season pozycjonuje się jako marka premium – ceny produktów sięgają 600-800 złotych. Twórczyni Melt Season ma zamiar w najbliższej przyszłości poszerzyć ofertę o luksusowe kosmetyki pielęgnacyjne do ciała, produkty do aromaterapii, a także o zapachy do domu.

Melt Season posiada już kilka firmowych perfumerii w Chinach. Czy marka odniesie sukces na Zachodzie? Są na to duże szanse, bo twórcy Melt Season postawili na uniwersalny minimalizm – indentyfikacja wizualna i opakowania wpisują się w stylistykę dobrze znaną klientom i klientkom w Europie czy USA.

„Łączymy filozofie Wschodu i Zachodu, jesteśmy inkluzywni i unikamy nadmiernego używania symboli kulturowych” — podkreśla w rozmowie z „Vogue Business” przedstawiciel Melt Season. W markę uwierzyło już kilku zachodnich inwestorów, między innymi dwa brytyjskie fundusze – Palm Capital i Breeze Capital.

Chiny: nowy potentat na rynku perfum?

Chiny wyrastają na jednego z kluczowych graczy w branży perfumiarskiej. Analitycy tej gałęzi chińskiej gospodarki spodziewają się, że w ciągu dwóch najbliższych lat Chiny staną się drugim na świecie rynkiem perfum luksusowych, tuż po Stanach Zjednoczonych.

Być może niebawem na półkach europejskich perfumerii, obok produktów marek premium z Europy, znajdą się również nowe produkty z Chin. Dla Estée Lauder Chiny to zresztą jeden z najważniejszych obszarów inwestycyjnych.

Melt Season to już druga chińska marka, w którą w ostatnim czasie zainwestowała firma New Incubation Ventures. We wrześniu tego roku finansowanie od NIV otrzymała marka wpisujących się w nurt „clean beauty” kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych Code Mint, którą założyła chińska internetowa influencerka Grace Chow.

Nie tylko amerykański koncern żywo interesuje się eksploracją chińskiego rynku perfum. W 2022 roku koncern L’Oréal został mniejszościowym udziałowcem chińskiej marki perfumiarskiej o nazwie Documents.

Czy perfumy to kolejna, po elektronice czy samochodach, branża, którą podbiją producenci z Chin? Zdaniem ekspertów niebawem w europejskich perfumeriach zagoszczą produkty chińskich marek luksusowych. Ten trend dostrzegli już europejscy i amerykańscy giganci z branży kosmetycznej.

Estée Lauder inwestuje w chińską markę premium

Pozostało 91% artykułu
Kosmetyki
Kosmetyki Algoglow marki Sensum Mare: uwolnij swój naturalny blask
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Kosmetyki
Najbogatszy człowiek na świecie znów na zakupach. Przejmuje kolejną włoską markę
Kosmetyki
Trussardi Le Vie di Milano Edizione Millesimata: marzenie o Mediolanie
Kosmetyki
Wraca moda na najbardziej kontrowersyjne perfumy na świecie. „Migrena w sprayu”
Kosmetyki
Słynna marka kosmetyczna na zakręcie. Zarząd przymusowy i zamknięcia sklepów