Victorinox: produkty stworzone, by stawiać czoła wyzwaniom na co dzień

Gotowe na wszystko, funkcjonalne, precyzyjne, perfekcyjne, doskonale zaprojektowane – można by jeszcze długo wyliczać cechy produktów szwajcarskiej marki Victorinox. Ale spróbujmy opowiedzieć o nich zupełnie inaczej.

Publikacja: 29.05.2024 19:33

Victorinox: produkty stworzone, by stawiać czoła wyzwaniom na co dzień

Foto: Materiały prasowe

Materiał promocyjny

Być gotowym każdego dnia na nowe wyzwania – to dewiza, którą wiele osób powtarza sobie regularnie. Nie lubimy być zaskakiwani. Nie chcemy nieoczekiwanych niespodzianek, a najbardziej – nie mamy ochoty być na nie nieprzygotowani.

Nie chodzi tylko o mentalną gotowość. Potrzebujemy rozwiązań, dzięki którym nawet prozaiczne wyzwania staną się łatwe. Samemu czasem trudno stawić im czoło, dlatego chcemy mieć niezawodnego towarzysza, na którym możemy polegać, sojusznika w radzeniu sobie z codziennymi zadaniami. 

Victorinox: być przygotowanym do codziennych wyzwań

Gdy Karl Elsener w 1884 roku w szwajcarskim mieście Ibach otwierał zakład produkujący noże, nie mógł przypuszczać, że tworzy firmę, której nazwa w przyszłości stanie się synonimem najwyższej jakości, niezwykłej precyzji i dbałości o najmniejsze detale. Elsener wiedział jednak, co jest jego celem: tworzenie produktów, które poradzą sobie z każdym wyzwaniem, na co dzień i w sytuacjach ekstremalnych.

Foto: Materiały prasowe

W 2024 roku filozofia Karla Elsenera pozostaje w pełni aktualna. Perfekcja, najwyższa jakość i precyzja w dbałości o najmniejsze nawet detale wciąż są w cenie. Nasze życie wbrew pozorom też nie zmieniło się aż tak bardzo. Wciąż, tak jak w czasach, gdy Karl Elsener zakładał swoją firmę, każdego dnia czekają na nas wyzwania. I, tak jak półtora wieku temu, wciąż kluczowe znaczenie ma to, jak będziemy przygotowani do tego, by im sprostać. 

Foto: Materiały prasowe

W 2024 roku Victorinox, twórca Swiss Army KnifeTM wprowadził nową strategię marki, opartą na kluczowej koncepcji: „Bycie zawsze najlepiej przygotowanym dzięki inteligentnym i mistrzowskim rozwiązaniom czyni życie lepszym”. 

Nie jesteśmy w stanie zapobiec wyzwaniom dnia codziennego, ale możemy upewnić się, że jesteśmy jak najlepiej przygotowani do stawienia im czoła. Firma Victorinox postawiła sobie cel, by jak najlepiej przygotować swoich klientów i klientki do tych wyzwań. W jaki sposób? Poszukując przemyślanych rozwiązań, które spełniają swoje zadanie. Oferując najwyższą jakość, dążąc do doskonałości i zwracając uwagę na najdrobniejsze nawet szczegóły. Zapewniając niezawodność i szwajcarskie mistrzostwo. Tworząc produkty dopracowane do perfekcji. Wszystko po to, by pozostać wiernym dewizie, która brzmi: bycie przygotowanym ułatwia życie.

Foto: Materiały prasowe

To też główne przesłanie najnowszej kampanii, która podkreśla strategię marki Victorinox. Kampania pod hasłem „W gotowości do działania” koncentruje się wokół myślenia o dokładności, dążenia do doskonałości i chęci bycia najlepszym z najlepszych. 

Nie chodzi tylko o przesłanie, ale o to, w jaki sposób ta filozofia odzwierciedlona jest w produktach marki Victorinox: uniwersalnych, poręcznych, precyzyjnych i kunsztownie wykonanych przedmiotach, które stworzono tak, by były przygotowane na wszystko.  

Slogan „W gotowości do działania” odnosi się nie tylko do podejścia do życia naszych docelowych odbiorców. Dzięki kampanii, która podkreśla bezpośrednie połączenie z naszym kultowym Swiss Army Knife™, wszystkie nasze produkty zapewniają mistrzowskie rozwiązania, dzięki którym konsumenci czują się pewni siebie i gotowi stawić czoła każdej sytuacji. Precyzja i kunszt, z jakimi są tworzone, oznacza, że same w sobie są dosłownie stworzone do bycia przygotowanym.

Victorinox: design podąża za funkcjonalnością

Historia marki Victorinox zaczęła się, jak już wiemy, w 1884 roku, gdy Karl Elsener otworzył zakład produkujący noże. Tak naprawdę jednak prawdziwie historyczne zdarzenie miało miejsce trzynaście lat później, gdy opatentowany został „Szwajcarski nóż oficerski i sportowy”, przodek znanego obecnie na całym świecie Swiss Army KnifeTM. Kolejnym przełomem jest rok 1921, wtedy do użytku wprowadzona zostaje stal nierdzewna, a firma założona przez Karla Elsenera przyjmuje nazwę Victorinox, od imienia matki Karla i skrótu INOX, określenia stali nierdzewnej.

Foto: Materiały prasowe

Kolejne dekady to wielka kariera scyzoryków produkowanych przez Victorinox, której potwierdzeniem jest umieszczenie „szwajcarskich scyzoryków” z charakterystyczną czerwoną okładziną w muzeach designu na całym świecie. Z czasem do noży i scyzoryków w ofercie firmy dojdą także inne produkty sygnowane charakterystycznym logo krzyża na tarczy: walizki i torby podróżne, zegarki i wody toaletowe. Wszystkie przedmioty tworzone są z takim samym założeniem: najwyższa jakość, dbałość o detale i dążenie do perfekcji, która pozwala sprostać każdemu wyzwaniu. 

Marka Victorinox szczyci się tym, że jej motto brzmi: „Design podąża za funkcjonalnością”. Forma musi ustąpić pierwszeństwa funkcji, bo w przypadku produktów z krzyżem na tarczy najważniejsze jest to, w jaki sposób odpowiadają one na potrzeby użytkowników i użytkowniczek i jak pozwalają im stawiać czoło codziennym wyzwaniom. To niesamowite, że firma, która wzięła na sztandary funkcjonalność, stała się też punktem odniesienia w świecie designu. Szwajcarskie scyzoryki eksponowane są lub były w tak znanych miejscach, jak nowojorskie MoMA, Muzeum Designu w Londynie czy Neue Sammlung w Monachium.

Nie jest to bowiem design, który ma jedynie cieszyć oko. W zgodzie z filozofią firmy, kluczowa jest ergonomia, łatwość użycia czy wydajność, niezależnie, czy mówimy o scyzorykach, nożach kuchennych czy o torbach podróżnych. Wszystko dzieje się w zgodzie z naczelną zasadą marki Victorinox, która brzmi: w gotowości do działania. 

Materiał promocyjny

Materiał promocyjny

Być gotowym każdego dnia na nowe wyzwania – to dewiza, którą wiele osób powtarza sobie regularnie. Nie lubimy być zaskakiwani. Nie chcemy nieoczekiwanych niespodzianek, a najbardziej – nie mamy ochoty być na nie nieprzygotowani.

Pozostało 96% artykułu
Gadżety
Duńczycy wskrzeszają ikonę designu lat 90. Cena urządzenia zwala z nóg
Gadżety
Unitra wraca na rynek. Słynną PRL-owską markę wskrzesił twórca CD Projektu
Gadżety
Philips Aquatrio serii 9000: innowacyjne sprzątanie na trzy sposoby
Gadżety
Opancerzone i luksusowe. Superjachty to ulubiony gadżet rosyjskich miliarderów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?