Wybrano kolor 2024 roku. Peach Fuzz ma symbolizować porozumienie między ludźmi

Znamy kolor roku 2024 według Instytutu Pantone. To Peach Fuzz, brzoskwiniowy odcień, mający symbolizować spokój, pozytywną energię i porozumienie między ludźmi.

Publikacja: 07.12.2023 15:30

Peach Fuzz czyli „brzoskwiniowy meszek” – to kolor roku 2024 zdaniem Instytutu Pantone.

Peach Fuzz czyli „brzoskwiniowy meszek” – to kolor roku 2024 zdaniem Instytutu Pantone.

Foto: Pantone

Instytut Pantone ogłosił, który kolor zdaniem analityków tej firmy zdominuje modę i design w 2024 roku. Zwyciężył jasny brzoskwiniowy odcień, który nazwano Peach Fuzz – brzoskwiniowy meszek.

Peach Fuzz: kolor roku 2024 według Instytutu Pantone

Instytut Pantone (The Pantone Color Institute) to działający od 2000 roku dział firmy konsultingowej Pantone. Pracują w nim eksperci z wielu dziedzin, śledzący trendy w modzie i designie, a także zjawiska społeczne.

Na podstawie własnych obserwacji, a także konsultacji z ekspertami, Instytut Pantone każdego roku wyłania kolor lub kolory, które zdominują nasze ubrania, wnętrza i treści w mediach. To także odcienie, które mają odzwierciedlać nasze nastroje, będące efektem aktualnej sytuacji na świecie.

Czytaj więcej

Oto najlepszy budynek na świecie w 2023 roku. Nagroda dla szkoły w Chinach

W 2024 roku widać sporą zmianę w stosunku do wyboru, którego Instytut Pantone dokonał rok wcześniej. Po nasyconym, głębokim odcieniu czerwieni z kroplą różu o nazwie Viva Magenta analitycy postawili na jasny, pogodny kolor, którego nazwa mówi sama za siebie.

Nowy kolor roku 2024 – Peach Fuzz – w palecie firmy Pantone ma numer 13-1023. Jego nazwę można przetłumaczyć jako „brzoskwiniowy meszek”. Określenie to natychmiast przywodzi na myśl przyjemne skojarzenia ze skórką soczystej, dojrzałej brzoskwini, przemycającej wspomnienie o ciepłej, słonecznej pogodzie.

I właśnie taką pogodę ducha ma nieść ze sobą nowy kolor roku 2024. „Peach Fuzz oddaje nasze pragnienie, aby otoczyć troską siebie i innych. To bardzo łagodny, brzoskwiniowy odcień, którego charakter wzbogaca umysł, ciało i duszę” – czytamy w opisie koloru Peach Fuzz na oficjalnej stronie firmy Pantone.

„Poszukując odcienia, który odzwierciedla nasze wewnętrzne pragnienie bliskości i poczucia łączności z innymi, wybraliśmy kolor świetlisty, pełen ciepła i nowoczesnej elegancji. Odcień, który emanuje empatią, otacza czułością i naturalnie łączy to, co młodzieńcze z tym, co ponadczasowe” – mówi Leatrice Eiseman, dyrektorka generalna Instytutu Pantone.

Ukojenie, bliskość i spokój. Czy rok 2024 minie nam w odcieniu brzoskwini?

Firma Pantone powstała w 1963 roku. Do grona jej klientów należą głównie projektanci i producenci ubrań, mebli oraz rozmaitych przedmiotów codziennego użytku. Z palety barw Pantone korzystają także artyści i twórcy różnych treści wizualnych – zarówno fizycznych, jak i digitalowych.

Głównym produktem firmy Pantone jest właśnie owa obszerna, ciągle powiększająca się paleta barw, zawierająca obecnie ponad 2300 odcieni. Każdy z nich posiada indywidualny numer i nazwę. Taki system pozwala dokładnie określić, jaki konkretny odcień ma znaleźć się w danym projekcie – i ułatwia komunikację między współpracownikami.

Jak widać, w 2024 roku pozostaniemy w ciepłej tonacji. W odróżnieniu jednak od zdecydowanego, wyrazistego Viva Magenta, który Instytut Pantone ogłosił kolorem roku 2023, Peach Fuzz jest znacznie bardziej łagodny. Jeżeli analitycy spodziewają się, że to właśnie ukojenia, porozumienia z innymi ludźmi oraz pozytywnej energii będziemy w nadchodzącym roku potrzebować najbardziej, to z pewnością w tych przewidywania jest wiele racji.

Instytut Pantone ogłosił, który kolor zdaniem analityków tej firmy zdominuje modę i design w 2024 roku. Zwyciężył jasny brzoskwiniowy odcień, który nazwano Peach Fuzz – brzoskwiniowy meszek.

Peach Fuzz: kolor roku 2024 według Instytutu Pantone

Pozostało 93% artykułu
Design
Polski architekt z prestiżową nagrodą. Zaprojektował futurystyczną kolej miejską
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Design
Znana polska projektantka tworzy dla BMW. Jej dzieło pojawi się w całej Polsce
Design
Słynna marka w tarapatach. To ona wypromowała modę na japoński minimalizm
Materiał Promocyjny
Nowoczesny fotel relaksacyjny z funkcją masażu – czy to dobry wybór do salonu?
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Design
Jedyne takie biuro w Polsce. W środku lalki Barbie i stoły do Scrabble'a
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży