Arcyrywal Zary rozwija swoją nową markę. Kolejne sklepy jeszcze w tym roku

Hiszpański konkurent Zary, marka Mango, rozwija działalność w nowym segmencie. W Barcelonie otwarto pierwszy na świecie sklep stacjonarny marki Mango Home. To część strategii poszerzania oferty o artykuły domowe, której realizację rozpoczęto w 2021 roku.

Publikacja: 10.04.2025 05:08

Sklep Mango Home ruszył w Barcelonie przy Avenida Diagonal, jednej z najważniejszych alei handlowych

Sklep Mango Home ruszył w Barcelonie przy Avenida Diagonal, jednej z najważniejszych alei handlowych miasta.

Foto: Materiały prasowe

Mango to druga największa hiszpańska marka odzieżowa – tuż po Zarze. Hiszpański potentat otworzył właśnie w Barcelonie swój pierwszy sklep stacjonarny sygnowany marką Mango Home. Marka realizuje swoją długofalową strategię poszerzania oferty artykułów domowych, w planach są otwarcia kolejnych sklepów.

Marka Mango Home otwiera sklep stacjonarny

Pod względem finansów właściciel hiszpańskiej marki odzieżowej Mango, koncern Mango Fashion Group, zdecydowanie znajduje się na fali wznoszącej. W 2024 roku wartość sprzedaży wrosła o 7,6 procenta do kwoty 3,33 miliarda euro, co przełożyło się na imponujący wzrost przychodu na poziomie 27 procent.

W ubiegłym roku marka Mango zarobiła 219 milionów euro, od 2019 roku przychody wzrosły o 40 procent. Wynikami tymi hiszpański gigant wyprzedził wielu swoich rywali z branży odzieżowej.

Czytaj więcej

Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej

Korzystając ze znakomitych wyników finansowych, Mango kontynuuje swój rozwój i inwestuje w poszerzenie sieci sklepów. Koncern Mango Fashion Group ogłosił właśnie otwarcie pierwszego na świecie sklepu stacjonarnego sygnowanego marką Mango Home.

Liczący prawie 400 metrów kwadratowych sklep marki Mango Home otwarto 3 kwietnia przy Avenida Diagonal, jednej z najważniejszych handlowych ulic Barcelony. Hiszpańska marka określa swój sklep jako „miejsce spotkań”, w którym klienci poczują się „jak w domu”.

Marka Mango Home powstała w 2021 roku, idąc w ślady między innymi marki Zara Home, swojego największego rywala. Na fali swojego sukcesu Zara uruchomiła linię artykułów wyposażenia wnętrz w 2003 roku.

Oczywiście Zara nie była jedyna. Od szeregu lat coraz więcej popularnych marek odzieżowych wprowadza do swoich ofert najrozmaitsze artykuły domowe: od ceramiki, poprzez tekstylia oraz akcesoria łazienkowe i kuchenne aż po produkty dla czworonogów, a nawet kosmetyki.

Mango obrało jednocześnie strategię wielu innych marek, które postawiły na rozwijanie sieci swoich sklepów stacjonarnych. Okazuje się bowiem, że wielu klientów preferuje właśnie taki sposób robienia zakupów.

Rusza pierwszy na świecie sklep Mango Home

Otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu marki Mango Home wpisuje się w długofalowe plany powiększania linii produktów do domu. Z oficjalnego komunikatu prasowego Mango Fashion Group wynika, że portfolio wyrobów domowych wzrosło z 1,6 tysiąca produktów w 2024 roku do sześciu tysięcy w roku 2025.

Koncern zainwestował też w powiększenie grona ekspertów pracujących nad tworzeniem linii Mango Home. Teraz asortyment obejmuje artykuły, które powstały z myślą o wszystkich pomieszczeniach w domu. Wśród tegorocznych nowości znajdują się między innymi: nowa linia zapachów do wnętrz, oświetlenia oraz tekstylia dla dzieci i niemowląt.

Jak informuje Mango Fashion Group, od stworzenia Mango Home w 2021 roku zasięg marki wzrósł ponad dwukrotnie. Teraz jest obecna na 34 rynkach na całym globie, głównie w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Koncern zapowiada, że w ramach strategii na lata 2024-2026 do końca przyszłego roku otworzy się 500 nowych sklepów marki Mango, z czego w ubiegłym roku otwarto już 260. Jeżeli chodzi o markę Mango Home, to w planach są otwarcia czterech kolejnych sklepów stacjonarnych: w Madrycie, Saragossie i Bilbao oraz drugiego sklepu w Barcelonie.

Mango to druga największa hiszpańska marka odzieżowa – tuż po Zarze. Hiszpański potentat otworzył właśnie w Barcelonie swój pierwszy sklep stacjonarny sygnowany marką Mango Home. Marka realizuje swoją długofalową strategię poszerzania oferty artykułów domowych, w planach są otwarcia kolejnych sklepów.

Marka Mango Home otwiera sklep stacjonarny

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Design
W latach 90. była megagwiazdą świata mody. Słynna topmodelka wraca w nowej roli
Design
Eksperci wybrali kolor roku 2025. Niebawem będzie dominował w modzie i designie
Design
Wraca moda na „wnętrza analogowe”. Na czym polega ten trend w świecie designu?
Design
Rośnie potęga nowej marki luksusowej w świecie technologii. Historyczny wynik
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Design
Kawiarnia z Bydgoszczy najpiękniejsza w Europie. Sukces w prestiżowym konkursie