Polski akcent w reklamie gwiazdy muzyki pop. „Jesteśmy zaszczyceni”

W nowej kampanii Billie Eilish pojawił się bardzo charakterystyczny polski akcent. W reklamie perfum piosenkarki „wystąpił” projekt Oskara Zięty, czołowego polskiego designera.

Publikacja: 10.06.2025 15:30

Billie Eilish odbiera nagrodę podczas tegorocznej gali American Music Awards.

Billie Eilish odbiera nagrodę podczas tegorocznej gali American Music Awards.

Foto: REUTERS/Mario Anzuoni

Niewielu ludziom na świecie Polska kojarzy się z designem, mimo że mamy świetnych projektantów i projektantki. Ta sytuacja może jednak ulec zmianie, dzięki Billie Eilish, która w swojej najnowszej kampanii reklamowej postanowiła pokazać przedemiot autorstwa jednego z najbardziej znanych polskich projektantów.

W dzisiejszym świecie trudno ignorować rolę gwiazd i social mediów. Wiedzą o tym świetnie twórcy i twórczynie młodych marek ze świata mody, którzy dzięki wsparciu znanych influencerek zyskali rozgłos, który stał się fundamentem budowy ich marek.

To akurat nie jest przypadek Oskara Zięty, jednego z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych polskich designerów, którego projekty znaleźć można w czołowych muzeach na świecie. Jednak nawet dla niego obecność w kampanii jednej z czołowych współczesnych gwiazd pop to spore wydarzenie.

W nowej kampanii reklamowej perfum piosenkarki Billie Eilish pojawił się bowiem polski akcent. W sesji zdjęciowej do kampanii wykorzystano krzesło Chippensteel z polerowanej stali autorstwa Oskara Zięty. Projekt polskiego designera jest tak charakterystyczny, że niepotrzebne jest nawet oznaczanie pracowni Zięty – charakterystyczny kształt krzesła Chippensteel, efekt zastosowania specjalnej technologii pozwalającej „pompować” elementy stalowe, jest łatwy do rozpoznania.

Krzesło projektu Oskara Zięty w nowej kampanii Billie Eilish

Amerykanka Billie Eilish to jedna z najbardziej wyrazistych piosenkarek i idolka pokolenia Z, którą cenią również starsi słuchacze. W wieku zaledwie 23 lat ma na koncie wiele prestiżowych nagród, między innymi dziewięć nagród Grammy, dwa Oscary i dwa Złote Globy.

Jak wiele innych gwiazd, Amerykanka rozbudowuje swoje imperium, zarabiając na swojej marce osobistej poprzez sprzedaż różnego rodzaju produktów sygnowane swoim nazwiskiem. Wśród nich są też perfumy. Billie promuje właśnie swój najnowszy zapach o nazwie „Your Turn” (ang. „Twoja kolej”).

W kampanii reklamującej nowe perfumy Billie Eilish siedzi na wspomnianym krześle Chippensteel projektu Oskara Zięty – jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantów, który od lat działa na styku architektury wnętrz i sztuki.

Pracownia Oskara Zięty szybko odniosła się do reklamy, w której wykorzystano jej projekt. „Jesteśmy zaszczyceni, że nasze krzesło »Chippensteel« wzięło udział w ten kampanii” – napisała pracownia w relacji na Instagramie.

Oskar Zięta: polski projektant, który „oswoił” stal

„Nadmuchane” meble czy rzeźby ze stali to znak rozpoznawczy Oskara Zięty. Specyficzna forma twardej i wytrzymałej stali daje wrażenie miękkości i lekkości, co zyskało popularność wśród wielu klientów z Polski i z zagranicy. „Występ” krzesła projektu Zięty w kampanii Billie Eilish to kolejny dowód na to, że Polak jest projektantem cieszącym się międzynarodową rozpoznawalnością.

Dzięki swoim innowacyjnym i oryginalnym projektom Zięta zyskał międzynarodowy rozgłos. Jego dzieła regularnie pojawiają się na takich międzynarodowych wydarzeniach poświęconych designowi jak chociażby targi Salone del Mobile w Mediolanie.

Krzesło Chippensteel, podobnie jak inne „nadmuchane” metalowe przedmioty autorstwa Zięty, powstało w procesie tak zwanej kontrolowanej deformacji FiDU. Nazwa tej autorskiej metody pochodzi od niemieckiego określenia Freie Innendruck Umformung, co dosłownie oznacza „swobodne odkształcanie pod wpływem ciśnienia wewnętrznego”.

W metodzie FiDU najpierw wycina się laserowo i następnie spawa ze sobą wzdłuż brzegów dwa lub więcej płaskich kawałków blachy. Następnie między zespawane płaskie kawałki wtłacza się powietrze pod wysokim ciśnieniem. W rezultacie, pod wpływem deformacji metalu przez powietrze, powstają niepowtarzalne, trójwymiarowe obiekty o obłych, nieregularnych kształtach.

Działający od 15 lat projektant ma na koncie wiele indywidualnych wystaw Polsce i za granicą, między innymi w Londynie, Wiedniu, Mediolanie, Dubaju i Pekinie. Projektant zdobył też szereg prestiżowych nagród i nominacji, między innymi w ramach konkursu im. Miesa van der Rohe, Forum AID Award czy Red Dot Design Award.

Niewielu ludziom na świecie Polska kojarzy się z designem, mimo że mamy świetnych projektantów i projektantki. Ta sytuacja może jednak ulec zmianie, dzięki Billie Eilish, która w swojej najnowszej kampanii reklamowej postanowiła pokazać przedemiot autorstwa jednego z najbardziej znanych polskich projektantów.

W dzisiejszym świecie trudno ignorować rolę gwiazd i social mediów. Wiedzą o tym świetnie twórcy i twórczynie młodych marek ze świata mody, którzy dzięki wsparciu znanych influencerek zyskali rozgłos, który stał się fundamentem budowy ich marek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Design
Nowa polska marka debiutuje w świecie designu. To dzieło znanego projektanta
Design
Arcyrywal Zary rozwija swoją nową markę. Kolejne sklepy jeszcze w tym roku
Design
W latach 90. była megagwiazdą świata mody. Słynna topmodelka wraca w nowej roli
Design
Eksperci wybrali kolor roku 2025. Niebawem będzie dominował w modzie i designie
Design
Wraca moda na „wnętrza analogowe”. Na czym polega ten trend w świecie designu?