Reklama
Rozwiń
Reklama

Viva Magenta – albo po prostu buraczkowy. Wybrano kolor 2023 roku

Amerykańska firma Pantone, znana z tworzenia wzorników barw, wykorzystywanych w przemyśle, ogłosiła odcień nazwany Viva Magenta kolorem roku 2023. Ten kolor ma podnosić na duchu, zbliżać nas do natury i inspirować. Kto i po co wybiera kolory roku?

Publikacja: 02.12.2022 11:29

Viva Magenta wywodzi się z rodziny czerwieni i jest zainspirowana koszenilą, jednym z najcenniejszyc

Viva Magenta wywodzi się z rodziny czerwieni i jest zainspirowana koszenilą, jednym z najcenniejszych naturalnych barwników, a zarazem jednym z najmocniejszych i najbardziej jaskrawych, jakie zna świat” – tak o kolorze roku 2023 mówi dyrektorka Instytutu Koloru Pantone Leatrice Eiseman,

Foto: Christian Chen

Jak co roku, świat mody, urody i designu czeka na werdykt Instytutu Pantone i ogłoszenie, jaki kolor będzie w kolejnych 12 miesiącach dominował w modzie, popkulturze czy przemyśle. W jaki sposób amerykańska firma decyduje o tym, jaki kolor będzie królować w kolejnym roku? I po co to robi?

Kolor roku 2023 według Pantone – Viva Magenta

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Design
„Oskar Zięta. Konstrukcje”. Wystawa i manifest czołowego polskiego projektanta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Design
Zbankrutowała, a teraz wraca do Europy. Znana marka mebli wychodzi z tarapatów
Design
Biuro z Warszawy z wyróżnieniem za design. Lista najlepszych na świecie
Design
Eksperci wybrali kolory roku 2026. Mają zapewniać „spokój, harmonię i energię”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Design
Powrót mistrza modernizmu do Warszawy. Historyczna wystawa w stolicy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama