Marka Nike mierzy się właśnie z najgorszymi od trzech dekad wynikami finansowymi. Amerykańska marka, słynąca z kultowych, kosztujących po kilkaset dolarów butów, pożądanych przez nastolatków na całym świecie, chce wydostać się z tarapatów, podejmując zaskakującą decyzję o wprowadzeniu do sprzedaży tanich butów.
Nike wypuści serię „tanich” butów
Marka Nike, która świętuje w tym roku 60. rocznicę powstania, od lat jest bezsprzecznie jednym z czołowych graczy w branży odzieży i obuwia sportowego, ale nie tylko. Nike w ostatnich dwóch dekadach stał się także ważnym graczem na rynku mody i produktów premium. Posiadanie ubrania lub pary butów z charakterystycznym logo marki jest nie tylko symbolem statusu, ale też przynależności do społeczności miłośników „sneakersów”, ludzi gotowych wydać niemałe często pieniądze na parę butów sportowych.
Czytaj więcej
Nie tylko emeryci mają problemy z poruszaniem się w internecie. Autorzy nowego badania udowadniają, że podobny problem dotyczy również generacji Z która na pozór, powinna w sieci radzić sobie bez trudu. Na czym polega problem?
Ukoronowaniem skuteczności takiej strategii firmy była współpraca z domem mody Dior. Efektem była kolekcja butów Air Jordan 1, których ceny sięgały dwóch tysięcy euro za parę.
Jednak Nike nie potrzebował współpracy ze słynnym domem mody, by sprzedawać drogo swoje produkty. Klasyczne modele Nike Air Jordan 1 kosztują znacznie więcej niż bestsellery rywali – choćby Adidasa.