Louis Vuitton rośnie w kryzysie – i szuka tysięcy pracowników na całym świecie

Nadchodzą ciężkie czasy? Nie dla branży luksusowej. Louis Vuitton, najważniejsza marka tego segmentu, agresywnie wchodzi na rynek pracy. Do 2025 roku firma chce zatrudnić dziewięć tysięcy nowych pracowników na całym świecie. Kogo szuka Louis Vuitton?

Publikacja: 07.12.2022 14:59

Louis Vuitton, jak większość firm z branży luksusowej, boryka się z problemem braku rąk do pracy. Co

Louis Vuitton, jak większość firm z branży luksusowej, boryka się z problemem braku rąk do pracy. Coraz mniej osób chce zajmować się rzemiosłem.

Foto: Dyana Wing So

Louis Vuitton, najważniejsza marka w portfolio koncernu, od kilku lat intensywnie rośnie. W 2020 roku firma zatrudniała 28 tysięcy osób, ale obecnie jest to już 33 tysiące osób. To jednak nie wystarcza. By rosnąć, Louis Vuitton potrzebuje stałego dopływu nowych pracowników. Bardzo dużego – w ciągu najbliższych 3 lat marka, poprzez internet, zamierza zatrudnić 9 tysięcy osób w 60 krajach, w których jest oficjalnie obecna.

Louis Vuitton rekrutuje. Na jakie stanowiska? 

W zdobyciu nowych pracowników pomóc ma nowa strona z informacjami o stanowiskach, na które poszukiwani są pracownicy, a także intensywna kampania informacyjna, która ma pomóc zrozumieć potencjalnym kandydatom, jakich pracowników szuka Louis Vuitton i jakie możliwości pracy i rozwoju oferuje.

Czytaj więcej

To będzie świątynia luksusu. Louis Vuitton otworzy swój pierwszy hotel

Obecnie firma szuka osób na tak różne stanowiska jak projektowanie, sprzedaż, marketing, ale ma też otwarte rekrutacje w działach zakupów, prawnym, zrównoważonego rozwoju. Potrzebni są też ludzie do pracy w fabrykach produkujących ubrania i akcesoria Louis Vuitton, a także – pracownicy butików na całym świecie.

Siła marki Louis Vuitton przekłada się też na jej atrakcyjność na rynku pracy. Jak podaje branżowy serwis Fashion Network, podczas rekrutacji w 2021 roku opublikowano blisko 6 tysięcy ofert pracy. Skala odzewu była imponująca – w odpowiedzi firma otrzymała aż 600 tysięcy zgłoszeń. Teraz można spodziewać się podobnego zainteresowania.

Louis Vuitton chce się odmłodzić

Choć nie pojawiły się jeszcze oficjalne informacje na temat tego, jakich dokładnie pracowników poszukuje Louis Vuitton, podczas ostatniego, jeszcze bardziej ambitnego procesu rekrutacji, marka podkreślała, że pragnie się odmłodzić. Koncern do końca 2022 roku zamierzał zatrudnić 25 tysięcy osób mających mniej niż 30 lat. Podobnie, jak obecnie, rekrutacja prowadzona była globalnie – firma zatrudniła między innymi 5 tysięcy stażystów. Jedynie we Francji na stałe przyjęto 2500 młodych ludzi. Wówczas proces ten był nieco bardziej skomplikowany – stąd decyzja o stworzeniu jednej strony internetowej z ogłoszeniami o pracy. To ułatwi sprawę tym, którzy marzą o pracy dla giganta branży luksusowej.

Czytaj więcej

Zwycięstwo Macrona to też triumf Louis Vuitton. To ulubiona marka Pierwszej Damy

LVMH, do którego należy Louis Vuitton, to francuski koncern z siedzibą w Paryżu, powstały w 1987 roku. Kontrolujący go Bernard Arnault, uznawany za jednego z najbogatszych ludzi na świecie, zarządza najbardziej prestiżowymi markami  – poza LV są to także Christian Dior czy Celine. Poza nimi LVMH jest także jednym czołowych producentów alkoholów luksusowych – Moet & Chandon, Hennessy czy Belvedere.

Mimo problemów związanych z pandemią oraz wojną w Ukrainie, koncern miał dobry początek roku – w pierwszym kwartale 2022 odnotował przychody w wysokości 18 miliardów euro.

Louis Vuitton, najważniejsza marka w portfolio koncernu, od kilku lat intensywnie rośnie. W 2020 roku firma zatrudniała 28 tysięcy osób, ale obecnie jest to już 33 tysiące osób. To jednak nie wystarcza. By rosnąć, Louis Vuitton potrzebuje stałego dopływu nowych pracowników. Bardzo dużego – w ciągu najbliższych 3 lat marka, poprzez internet, zamierza zatrudnić 9 tysięcy osób w 60 krajach, w których jest oficjalnie obecna.

Louis Vuitton rekrutuje. Na jakie stanowiska? 

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Najbogatszy Europejczyk rusza do Hollywood. Chce zarobić na rosnącej niszy
Biznes
Marka dla „młodych i pięknych” odradza się. Koniec z toksycznym wizerunkiem
Biznes
Taka sama premia dla wszystkich pracowników. Słynny dom mody dzieli się zyskami
Materiał partnera
Każdy sukces ma swoją cenę
Biznes
Roszada w firmie najbogatszego Europejczyka. Do gry wchodzi generacja Z