Skoro Macron ponownie zostanie prezydentem, to na eksponowanej pozycji będzie również jego żona. Uwaga obserwatorów będzie skupiać się nie tylko na słowach i działaniach francuskiej Pierwszej Damy, ale również na jej ubiorze.

Brigitte Macron – wierna marce Louis Vuitton

Każda z poprzedniczek Brigitte Macron miała jedną-dwie ulubione marki – oczywiście francuskie. Przykłady? Carla Bruni-Sarkozy najczęściej wybierała kreacje Diora i Hermèsa. Przed nią Bernadette Chirac stawiała z kolei głównie na Chanel.

Obecna pierwsza Dama Francji kocha Louis Vuitton. Na wielu oficjalnych wydarzeniach można było zauważyć, że była ubrana w tę markę od stóp do głów. Czy dla producenta luksusowych ubrań, torebek i butów istnieje lepsza reprezentacja i wizytówka?

Podobnie jak przedstawicielki arystokracji, również prezydentowe znajdują się na celowniku dziennikarzy modowych i wszystkich szukających inspiracji miłośniczek mody. Brigitte Macron, miłośniczka nienagannej, minimalistycznej i nowoczesnej elegancji, konsekwentnie dostarcza tych inspiracji. I jest wierna kilku rdzennie francuskim markom – zwłaszcza Louis Vuitton.

Brigitte Macron często publicznie pokazywała się w kreacjach tego domu mody jeszcze zanim jej mąż wygrał wybory w 2017 roku. W trakcie inauguracji Macrona w Pałacu Elizejskim Pierwsza Dama miała na sobie jasnoniebieską garsonkę Louis Vuitton w subtelnie militarnym stylu. Zestawiła ją z beżową torebką – oczywiście Louis Vuitton.

Czytaj więcej

Słynne marki mają sposób na oszustów podrabiających luksusowe torebki

Trudno zliczyć okazje, na które Brigitte Macron wybrała kreacje Louis Vuitton. Miała je na sobie zarówno w trakcie celebracji państwowych świąt, jak i oficjalnych spotkań w kraju i za granicą.

Najczęściej występowała w garsonkach i sukienkach przed kolano, podkreślających jej zgrabną sylwetkę. Ulubione kolory? Czyste i zdecydowane total looki w odcieniach bieli, błękitu, granatu, beżu i różu. Pierwsza dama nie stroni też od klasycznej czerni i mocnej czerwieni.

Marka Louis Vuitton zagrała główną rolę również w trakcie niedzielnego wieczoru wyborczego 24 kwietnia 2022 roku. Brigitte Macron miała wówczas na sobie granatową garsonkę w militarnym stylu, który tym razem był już bardziej zdecydowany, a zamiast spódnicy Pierwsza Dama wybrała spodnie.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Louis Vuitton – zwycięstwo francuskiej mody

Branża mody to jeden z najważniejszych filarów francuskiej gospodarki – odpowiada za prawie 3 procent tamtejszego PKB i rocznie przynosi około 150 miliardów euro dochodu. Louis Vuitton, który ostatnio w swoim raporcie podsumowującym pierwszy kwartał 2022 roku pochwalił się dwucyfrowym zyskiem, jest jednym z najważniejszych – o ile nie najważniejszym – graczem na modowej scenie Francji.

Emmanuel Macron w trakcie swojej ostatniej kadencji wielokrotnie pokazywał się na wydarzeniach celebrujących nowe przedsięwzięcia koncernu LVMH, do którego należy marka Louis Vuitton. Przykładem może być inauguracja wystawy braci Morozow czy otwarcie należącego do koncernu La Samaritaine. Zabytkowy dom handlowy w centrum Paryża na wielofunkcyjny obiekt mieszkalno-usługowy.

Nietrudno się domyślić, że polityczno-biznesowa współpraca marki Louis Vuitton i francuskiej pary prezydenckiej ma charakter obustronny. Prezes LVMH, Bernard Arnault, od lat jest zdeklarowanym zwolennikiem Emmanuela Macrona.

Można się więc spodziewać, że przed nami kolejna „kadencja” Louis Vuitton – jako czołowej marki, której ubrania i dodatki konsekwentnie będzie prezentować na sobie francuska Pierwsza Dama.