Innowacje w świecie luksusu. Tajemnice sukcesu marki zegarkowej Hublot

Luksus na własnych zasadach: tak w skrócie można opisać historię szwajcarskiej marki zegarkowej Hublot. Jej sukces to dowód na to, jak wielką siłą w świecie zegarków mechanicznych są dzisiaj innowacje i najnowsze technologie.

Publikacja: 20.06.2024 15:06

Prezentacja nowości Hublot w Warszawie zorganizowana przez W.Kruk – dystrybutora zegarków tej marki

Prezentacja nowości Hublot w Warszawie zorganizowana przez W.Kruk – dystrybutora zegarków tej marki w Polsce.

Foto: Materiały prasowe

Szwajcarskie zegarmistrzostwo to nie tylko tradycja i odwołania do korzeni sięgających w niektórych przypadkach 200 lat wstecz. To także rewolucja, kontestowanie schematów i tworzenie własnych zasad. Tak w skrócie można opisać historię szwajcarskiej marki Hublot. Historię niedługą, ale już niezwykle bogatą.

Hublot: historia marki

Wszystko zaczęło się w 1980 roku, gdy Carlo Crocco stworzył własną markę zegarków. Wybrał nazwę Hublot, co po francusku oznacza „bulaj”. Crocco, wychowany we włoskiej rodzinie blisko związanej z światem zegarmistrzostwa, miał na swoją firmę pomysł bardzo przewrotny, ale początek 80. był w świecie zegarków okresem, gdy odwaga była bardzo w cenie. Producenci ze Szwajcarii z trudem odpierali ofensywę japońskich konkurentów. Kto nie miał pomysłu na siebie, ten był raczej skazany na porażkę.

Czytaj więcej

Powstaje kolos: to będzie największy kompleks muzealny w Europie

Carlo Crocco pomysł miał, bardzo odważny. Debiut na targach zegarkowych Baselworld w 1980 roku z zegarkiem mającym kopertę ze złota i gumowy pasek (stworzony w technologii opracowanej przez Crocco) był rewolucją, wręcz bluźnierstwem. Wówczas żadnemu z producentów przez myśl nie przyszło, by łączyć metale szlachetne z gumą. Premiera została przyjęta bardzo chłodno, ale czas szybko pokazał, że Crocco miał rację. Rynek był gotów na innowacje, a branża potrzebowała ich jak tlenu.

Marka Hublot w ciągu paru lat zyskała ogromną popularność. Pomogły gwiazdy i koronowane głowy, które chętnie sięgały po zegarki tej marki. Dzięki temu Hublot, choć startował z pozycji outsidera i debiutował w czasach kryzysu na rynku zegarków, szybko osiągnął status marki luksusowej.

Hublot: przełom czyli Big Bang

Kolejny przełom nadszedł w 2005 roku. Wtedy zaprezentowano model Big Bang, chronograf, który błyskawicznie stał się jednym z najważniejszych zegarków w ofercie Hublota, a także produktem, który oznaczał stylistyczny przełom na tym rynku. Ojcem zmiany był Jean-Claude Biver, wówczas nowy CEO firmy, jedna z najbardziej charyzmatycznych i najbardziej wpływowych postaci w świecie zegarmistrzostwa. Biver postawił na innowacje i nowe technologie. Markę intrygującą, choć niszową, zamierzał przekształcić w pioniera wyznaczającego nowe trendy w branży. 

Jean-Claude Biver.

Jean-Claude Biver.

World Economic Forum, CC BY-SA 2.0, Wikimedia Commons

Efektem takiego myślenia był wspomniany model Big Bang. Był on ucieleśnieniem nowej filozofii firmy, którą dobrze podsumowywało hasło reklamowe Hublota: „Art of Fusion”. Jean-Claude Biver chciał udowodnić, że łączenie nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań z najlepszymi tradycjami szwajcarskiego zegarmistrzostwa ma ogromny potencjał. Nie mylił się, a kolekcja Big Bang do dzisiaj pozostaje bestsellerem marki i wciąż jest poszerzana o kolejne modele.

Hublot Big Bang Unico Orange Ceramic.

Hublot Big Bang Unico Orange Ceramic.

Materiały prasowe

Big Bang otworzył też drogę na rynek dla innych kolekcji Hublota. Dzięki temu, klienci i klientki zwrócili uwagę na inne kolekcje, a jest ich sporo. Classic Fusion to zegarki bardziej stonowane i eleganckie, choć także tworzone z wykorzystaniem innowacyjnych materiałów. Spirit of Big Bang intryguje beczułkowatymi kopertami i charakterystycznym designem oraz zastosowaniem nowatorskich materiałów.

Hublot Square Bang Unico Ceramic Magic Gold.

Hublot Square Bang Unico Ceramic Magic Gold.

Materiały prasowe

Z kolei Big Bang Unico to pierwszy w historii Hublota chronograf z manufakturowym mechanizmem, a Square Bang przyciąga wzrok kwadratowymi kopertami. Co łączy te różnorodne kolekcje? Przede wszystkim – DNA marki. Hublotów nie sposób pomylić z produktami jakiejkolwiek innej marki zegarkowej. Są unikatowe, tak jak zegarek, który Carlo Crocco zaprezentował w 1980 roku.

Odwaga i techniczna doskonałość 

Hublot to dzisiaj nie tylko odważny design, ale też sięganie po przełomowe rozwiązania technologiczne, które przesuwają granice tego, co jest możliwe w świecie zegarków. Przykładem może być Magic Gold, kompozyt łączący 18-karatowe złoto z ceramiką. Efekt? Materiał o uroku metalu szlachetnego, którego właściwie nie da się zarysować. Symbolem innowacyjności Hublota stały się też ceramiczne koperty zegarków w niezwykle żywych kolorach czy też koperty wykonywane w całości z w pełni przejrzystego szkła szafirowego w różnych kolorach. 

Materiały prasowe

By osiągnąć taki poziom zaawansowania, firma musiała postawić na rozwój i badania. Dlatego w siedzibie firmy w szwajcarskim mieście Nyon funkcjonują m.in. laboratorium metalurgiczne oraz odlewnia, a także osobny dział R&D odpowiedzialny za pracę nad nowymi rozwiązaniami i technologiami.

Materiały prasowe

Innowacje obejmują nie tylko materiały, ale także mechanizmy napędzające zegarki Hublot. Firma regularnie prezentuje odważne czy przełomowe rozwiązania w tej dziedzinie. Warto wymienić choćby Unico, pierwszy manufakturowy mechanizm napędzający chronografy Hublot, Automatic Tourbillon, pierwszy mechanizm w historii Hublota z tourbillonem, czy MP-11, mechanizm z imponującą dwutygodniową rezerwą chodu.  

Materiały prasowe

Hublot od lat jest regularnym gościem na najważniejszych wydarzeniach zegarkowych na świecie, takich jak Watches & Wonders w Genewie. W czerwcu tego roku marka zawitała do Warszawy przywożąc zegarkowe unikaty – modele, które prezentowane były podczas targów genewskich.

Materiały prasowe

Do Warszawy, na prezentację przygotowaną wspólnie z firmą W.Kruk, która jest dystrybutorem zegarków tej marki w Polsce, przyjechało kilkadziesiąt modeli zegarków, wśród nich przedstawiciele najważniejszych kolekcji Hublota: od ikonicznego Big Bang z kopertami ceramicznymi przez charakterystyczne zegarki Square Bang czy Spirit of Big Bang po innowacyjne MP-11 z kopertami ze szkła szafirowego, a także modele z tourbillonem. Prawdziwy pokaz siły – i technologicznej doskonałości.

Szwajcarskie zegarmistrzostwo to nie tylko tradycja i odwołania do korzeni sięgających w niektórych przypadkach 200 lat wstecz. To także rewolucja, kontestowanie schematów i tworzenie własnych zasad. Tak w skrócie można opisać historię szwajcarskiej marki Hublot. Historię niedługą, ale już niezwykle bogatą.

Hublot: historia marki

Pozostało 95% artykułu
Materiał Promocyjny
Tissot wkracza w nowoczesność z nowym PRX-em z włókna węglowego
Materiał promocyjny
Victorinox I.N.O.X.: dwa nowe modele zegarków. Hołd dla legendy
Zegarki
Omega Speedmaster „First Omega in Space”: pierwszy krok w chmurach
Zegarki
Certina DS-7 Chrono Auto: precyzja i sportowe geny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Artykuł promocyjny
Longines Legend Diver 39 mm: elegancja, wzornictwo i wydajność