Tak zły, że aż dobry: to najgorszy hotel luksusowy 2020 roku

Eksperci prestiżowego zestawienia przygotowywanego przez Luxury Travel Intelligence wybrali najlepsze hotele luksusowe otwarte w 2020 roku – a także jeden, który zasługuje na antywyróżnienie.

Publikacja: 22.12.2020 14:40

Tak zły, że aż dobry: to najgorszy hotel luksusowy 2020 roku

Foto: Dolce by Wyndham Hanoi Golden Lake/ Facebook

To nie był najlepszy rok dla luksusowych hoteli – i to mówiąc eufemistycznie. Wg szacunków branżowej organizacji Luxury Travel Intelligence (LTI), zajmującej się analizą tego sektora, trzy czwarte hoteli, których otwarcie zaplanowano na 2020 rok, musiało liczyć się z opóźnieniami. LTI podsumowało rok rankingiem, w którym znalazły się hotele, które mimo problemów branży zapewniają gościom wyjątkowy poziom usług – a także jeden, który pod względem przepychu (graniczącego z brakiem gustu) bije na głowę nawet rezydencję rezydencję projektanta Philippa Pleina.

Czytaj też: Dokąd na narty? Alpy nieczynne, tylko jeden kraj się wyłamał

Miejscem, które rozczarowało autorów rankingu, jest Wyndham Dolce Hanoi Golden Lake – luksusowy hotel w wietnamskim mieście Hanoi. Zgodnie z nazwą („Złote jezioro”), obiekt tonie w złocie – jest ono nawet w podawanych w hotelowej restauracji hamburgerach. Zdaniem ekspertów LTI jeszcze przed pandemią hotel w Hanoi uznawany był za zbyt ostentacyjny i świadczył o całkowitym niezrozumieniu potrzeb zamożnych turystów. „W obliczu największego kryzysu branży w historii złoty hotel może budzić tylko zażenowanie” – czytamy w podsumowaniu rankingu LTI. 

Nie znaczy to oczywiście, że kąpiele w złotych wannach czy wrażenie pomieszkiwania w pałacu zakochanego w złocie satrapy nie znajdują amatorów. Chętnych do odwiedzenia hotelu w Hanoi nie brakuje. Obiekt doczekał się też kilku, dość ekstatycznych recenzji w serwisie Tripadvisor, a także zdjęcia na Instagramie.

Czytaj też: Luksus przy Krupówkach. W Zakopanem powstaje nowy hotel

Nie da się ukryć, że wizyta w hotelu „Golden Lake” to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju, nie co dzień można pozować do zdjęć na tle złotych ścian czy korzystać ze złotego sedesu. Wietnamski hotel, zdobywca antywyróżnienia w raporcie LTI, znacząco odbiega od obiektów, które zyskały uznanie w oczach eksportów. Wśród wyróżnionych obiektów znajdziemy miejsca ciekawie wpisujące się w zabytkową architekturę, wdrażające rozwiązania proekologiczne, czy usytuowanych w miejscach zapierających dech w piersiach.

Najlepsze nowe hotele luksusowe roku 2020:

10. Zannier Bai San Ho (Phu Yen, Wietnam)

9. Maslina Resort (Hvar, Chorwacja)

8. Banyan Tree Krabi (Krabi, Tajlandia)

7. Four Seasons Hotel Madrid (Madryt, Hiszpania)

6. Raffles Bali (Jimbaran, Indonezja)

5. Montage Healdsburg (Healdsburg, USA)

4. Arctic Bath (Harads, Szwecja)

3. The Mayfair Townhouse (Londyn, Wielka Brytania)

2. JK Place (Paryż, Francja)

1. Capella (Bangkok, Tajlandia)

Źródło: Dmarge/Luxury Travel Intelligence

To nie był najlepszy rok dla luksusowych hoteli – i to mówiąc eufemistycznie. Wg szacunków branżowej organizacji Luxury Travel Intelligence (LTI), zajmującej się analizą tego sektora, trzy czwarte hoteli, których otwarcie zaplanowano na 2020 rok, musiało liczyć się z opóźnieniami. LTI podsumowało rok rankingiem, w którym znalazły się hotele, które mimo problemów branży zapewniają gościom wyjątkowy poziom usług – a także jeden, który pod względem przepychu (graniczącego z brakiem gustu) bije na głowę nawet rezydencję rezydencję projektanta Philippa Pleina.

W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
W podróży
Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę
W podróży
Cuda Polski 2024: te miejsca warto odwiedzić. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
W podróży
Największe centrum handlowe na świecie powiększy się. Remont za 400 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni