Netflix debiutuje na rynku mody. To efekt serialu „Halston”

„Halston” to nowy serial Netflixa opowiadający o życiu słynnego amerykańskiego projektanta Roya Halstona Frowicka. Jego spadkobiercy są niezadowoleni z produkcji, ale marce Halston postanowiła wykorzystać zainteresowanie, które dał jej serial i zaprezentowała minikolekcję stworzoną wspólnie z Netflixem.

Publikacja: 17.05.2021 11:37

Netflix debiutuje na rynku mody. To efekt serialu „Halston”

Foto: Fot: JOJO WHILDEN/NETFLIX © 2021

Serial „Halston”, opowiadający o życiu słynnego amerykańskiego projektanta mody, Roya Halsona Frowicka, który m.in. dzięki projektom dla Jacqueline Kennedy zmienił oblicze mody lat 60. I 70., trafił do oferty Netflixa. Jeszcze przed premierą pretensje do twórców serialu zgłaszała rodzina zmarłego w 1990 roku projektanta, zarzucając scenarzystom i producentom przerysowanie i poszukiwanie sensacji. To jednak nie powstrzymało marki Halston, kontynuującej dzieło amerykańskiego projektanta, przed przygotowaniem okolicznościowej minikolekcji, która trafi do sprzedaży 7 czerwca.

Czytaj też: Coco Chanel: całe życie pod znakiem lwa

W kolekcji Halston x Netflix znajdą się klasyczne kroje Halstona, które zostały zaprezentowane w serialu, zreinterpretowane w uwspółcześnionym stylu. Dziesięć kreacji wieczorowych, które tworzą tę kolekcję, to dzieło Jeriany San Juan, kostiumografki pracującej nad serialem, oraz dyrektora kreatywnego marki Halston, Roberta Rodrigueza. „Roy Halston Frowick w pojedynkę stworzył luksusową amerykańską modę. Miał też ogromny wpływ na moją karierę w branży” – powiedział Rodriguez, który objął stery marki Halston w styczniu 2020 roku.

Prezentacja nowych kolekcji w związku z premierą serialu nie jest jeszcze zbyt popularnym sposobem marek na korzystanie z chwili popkulturowej popularności, ale przykład serialu „Halston” pokazuje, że nie powinny one lekceważyć siły serwisów streamingowych takich jak Netflix i głośnych premier. Tylko w ubiegłym roku seriale takie jak „The Crown”, „Bridgertonowie”, „Ostatni taniec” a nawet „Król tygrysów” miały wpływ na kreowanie trendów modowych i sprzedażowych, które znalazły odzwierciedlenie w cenach osiąganych przez przedmioty wystawiane na aukcjach, zainteresowaniu modą vintage czy stylem z konkretnej epoki.

„Halston” nie jest jedyną produkcją związana ze światem mody, która budzi opór rodzin i spadkobierców znanych projektantów, a jednocześnie zdaje się pracować na korzyść marek, które stworzyli. Jeden z najbardziej wyczekiwanych filmów 2021 roku, „House of Gucci” z Adamem Driverem i Lady Gagą w rolach głównych,  jeszcze przed premierą został osądzony od czci i wiary przez potomków Guccio Gucciego. „Skradziono tożsamość naszej rodziny, by czerpać z niej zyski” – powiedziała Patrizia Gucci w rozmowie z Associated Press. Z drugiej strony Gucci było marką numer 1 w zestawieniu najchętniej poszukiwanych i najmocniejszych marek kwartału w zestawieniu wyszukiwarki Lyst. Autorzy raportu omawiającego te wyniki w dużej mierze przypisują tę popularność promocji filmu Ridleya Scotta i ujawnionym przez producentów zdjęciom Adama Drivera i Lady Gagi z planu filmu „House of Gucci”.

Serial „Halston”, opowiadający o życiu słynnego amerykańskiego projektanta mody, Roya Halsona Frowicka, który m.in. dzięki projektom dla Jacqueline Kennedy zmienił oblicze mody lat 60. I 70., trafił do oferty Netflixa. Jeszcze przed premierą pretensje do twórców serialu zgłaszała rodzina zmarłego w 1990 roku projektanta, zarzucając scenarzystom i producentom przerysowanie i poszukiwanie sensacji. To jednak nie powstrzymało marki Halston, kontynuującej dzieło amerykańskiego projektanta, przed przygotowaniem okolicznościowej minikolekcji, która trafi do sprzedaży 7 czerwca.

Pozostało 80% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy