Browns, luksusowy brytyjski butik, w którym swoje stoiska ma wiele znanych marek (Alexander McQueen, Stella McCartney, Ralph Lauren) to firma, która po ponad 50 latach istnienia przechodzi rewolucyjne zmiany. Wszystko za sprawą nowego właściciela, którym od 2015 roku jest platforma internetowa Farfetch, która w ostatnich miesiącach, częściowo dzięki pandemii, stała się jednym z najważniejszych e-sklepów z modą. Browns to jedyny fizyczny salon należący Farfetch, dlatego prace nad sfinalizowaniem projektu trwały aż 3 lata.
Londyn: Farfetch otwiera sklep przyszłości
Jak na markę skupioną na sprzedaży w internecie, Farfetch wyjątkowo sprawnie poradził sobie z przygotowaniem fizycznego butiku w Londynie. Projekt wnętrz powierzono mediolańskiemu studiu Dimorestudio. Na czterech piętrach budynku z 1720 roku w prestiżowej dzielnicy Mayfair zestawiono elementy historycznej zabudowy z nowoczesnym wzornictwem, ale oprócz wyczucia smaku i umiejętnego operowania detalem nowy flagowiec Browns wyróżnia się przede wszystkim eksperymentalnymi (choć na tle wysmakowanych wnętrz – dyskretnymi) przestrzeniami, łączącymi światy e–commerce i tradycyjnego doświadczenia zakupowego.