Świątynia streetwearu: oto luksusowy salon Kith w Paryżu

To największy na świecie salon marki Kith, znanego producenta streetwearu i butów sportowych. Wnętrza, przygotowane przez znane biuro architektoniczne, robią niesamowite wrażenie. Sklep z butami czy świątynia luksusu? W tym wypadku i jedno, i drugie.

Publikacja: 26.02.2021 12:08

Świątynia streetwearu: oto luksusowy salon Kith w Paryżu

Foto: Fot: Kith

W ciągu dekady działalności nowojorska marka Kith zbudowała mocną pozycję w świecie luksusowego streetwearu, podobnie jak Supreme opierając się w dużej mierze na głośnych partnerstwach. Lista marek, z którymi współpracował założyciel Kith, Ronnie Fieg, obejmuje już ponad 50 pozycj, są na niej tacy giganci jak Adidas, Nike, New Balance czy Asics.

Czytaj też: Tak wygląda pierwsza na świecie kawiarnia Louis Vuitton

Swoją pozycję firma zawdzięcza też ograniczonej liczbie salonów – do tej pory  otwarto ich zaledwie 10, z czego 7 w Stanach Zjednoczonych. To również model biznesowy przypominający sposób działania Supreme, ale Kith powoli zaczyna wychodzić też poza USA – jeden z salonów, otwarty pod koniec ubiegłego roku, działa w Tokio, inny w londyńskim domu towarowym Selfridges, a w tym tygodniu marka otwiera w Europie swój pierwszy sklep flagowy, który znajduje się w historycznym budynku hotelu Pershing Hall w Paryżu.

Oprócz prestiżowej lokalizacji sklep może pochwalić się wyjątkowymi wnętrzami. Na trzech piętrach największego jak do tej pory sklepu marki znajdziemy motywy charakterystyczne dla kultury francuskiej, ścianę zieleni zaprojektowaną przez znanego francuskiego botanika Patricka Blanca oraz marmurowe elementy i gipsowe odlewy sneakersów, nawiązujące do identyfikacji wizualnej firmy. Za projekt odpowiada Snarkitecture, kolektyw stworzony przez głośnego artystę Daniela Arshama i Alexa Mustonena, który pracował z Kith również nad poprzednimi salonami marki.

Na powierzchni prawie 1500 metrów kwadratowych znalazło się miejsce nie tylko dla sklepu z ubraniami i butami. W Pershing Hall działać będzie również restauracja stworzona wspólnie z nowojorską Sadelle oraz lodziarnia Kith Treats.

W ciągu dekady działalności nowojorska marka Kith zbudowała mocną pozycję w świecie luksusowego streetwearu, podobnie jak Supreme opierając się w dużej mierze na głośnych partnerstwach. Lista marek, z którymi współpracował założyciel Kith, Ronnie Fieg, obejmuje już ponad 50 pozycj, są na niej tacy giganci jak Adidas, Nike, New Balance czy Asics.

Czytaj też: Tak wygląda pierwsza na świecie kawiarnia Louis Vuitton
Pozostało 87% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady