Dzień singla: idzie największe na świecie święto konsumpcji

11 listopada, podczas Dnia Singla w Chinach, wydaje się gigantyczne pieniądze. Wydają zresztą nie tylko Chińczycy. W Dniu Singla w poprzednich latach brali udział klienci z ponad 100 krajów. Na czym polega to gigantyczne święto konsumpcji?

Publikacja: 05.11.2020 18:38

Dzień singla: idzie największe na świecie święto konsumpcji

Foto: Fot: Jon Cellier/Unsplash

Globalne marki szykują się na największą wyprzedaż roku – chiński Dzień Singla, przypadający na 11 listopada. Od kilku lat sprzedaż podczas tego święta wzrastała o średnio 35% w stosunku do wcześniejszej edycji, a skalę wydarzenia najlepiej obrazuje fakt, że w ciągu jednego dnia generuje ono sprzedaż, której osiągnięcie zajmuje Amazonowi cały miesiąc i to w okolicach „Czarnego Piątku”.

Czytaj też: Rynek chiński coraz ważniejszy dla branży dóbr luksusowych

Ze względu na pandemię Dzień Singli będzie w tym roku wyglądał zupełnie inaczej, a informacji na ten temat dostarcza najnowszy raport, przygotowany przez firmę Bain & Company.

Chiński Dzień Singla: gigantyczne święto konsumpcji

Jednym z trendów, który prognozują autorzy raportu Bain & Company, będzie zwrot w kierunku klientów z mniejszych (lub tych, które dotychczas pozostawały poza obszarem marketingowego zainteresowania marek) miast w Chinach.

Louis Vuitton wybrał na przykład Wuhan na miejsce swojej otwartej niedawno, wędrującej wystawy. Nie bez przyczyny – giganci branży luksusowej dostrzegają potencjał zakupowy klientów spoza największych miast Chin, Pekinu, Szanghaju czy Kantonu.

Wg analizy Bain & Company kryzys związany z pandemią nie przyczyni się do tego, że klienci będą wydawać mniej. Przeciwnie – aż 40% dotychczasowych uczestników wyprzedaży zamierza zwiększyć wydatki, przy zaledwie 20% zapowiadających ich obniżenie. Beneficjentami tego wzrostu mają być nie tylko najwięksi. Przede wszystkim, wraz ze wzrostem gospodarczej dumy narodowej, Dzień Singli ma być kolejnym sukcesem lokalnych, chińskich marek.

Czytaj też: Chińskie LVMH w tarapatach. Co trzeba wiedzieć o firmie Shandong Ruyi?

Wg raportu największe szanse na powetowanie Dniem Singla całorocznych strat mają producenci w dwóch kategoriach – elektronice użytkowej oraz zdrowiu, fitnessie i wellness. Mimo znacznego zniesienia ograniczeń związanych z pandemią w Chinach, sprzedaż detaliczna wciąż jest niższa o 20% niż w latach ubiegłych, co sprawi, że marki jeszcze mocniej będą musiały zainwestować w wielokanałową komunikację z klientem internetowym. Więcej informacji na temat tego, jak będzie wyglądał Dzień Singla, znajdziecie w raporcie, opublikowanym pod tym adresem.

Dzień Singla w Chinach: jak powstało to święto?

Dzień Singla w Chinach narodził się w latach 90. Święto wymyślili studenci kilku wiodących uniwersytetów w ChRL, którzy chcieli w ten sposób celebrować brak partnera/partnerki. Data 11.11 wybrana została nieprzypadkowo – cztery jedynki doskonale symbolizowały bycie singlem.

W 2009 roku firma Alibaba podchwyciła pomysł święta, oferując zniżki dla osób samotnych, które chcą sprawić sobie prezent. W ten sposób narodził się chiński Dzień Singla, który przybrał formę gigantycznego szaleństwa zakupowego, które tego dnia ogarnia całe Chiny.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie