Choupette, kotka zmarłego w 2019 roku Karla Lagerfelda, rozpoczęła właśnie współpracę z niemiecką firmą LucyBalu. Będzie promować kocie legowiska. Jak powiedział agent Choupette, Lucas Berullier, „ponieważ Choupette kocha własne legowisko, stało się dla nas jasne, że nie tylko my, ale i właściciele kotów z całego świata powinni poznać produkty LucyBalu”.
To wyjaśnienie było konieczne, ponieważ kotka Karla Lagerfelda otrzymuje setki propozycji kontraktów – i zarabia duże pieniądze, które trafiają na jej „osobiste” konto.
W jaki sposób kotka Karla Lagerfelda stała się influencerką?
Jak wylicza serwis „Robb Report”, tylko w 2015 roku kotka Lagerfelda zarobiła 3 miliony dolarów. Choupette pojawia się w reklamach w prasie, posłużyła też za wzór dla maskotki przygotowanej przez firmę Stieff, a także zainspirowała linię kosmetyków do makeupu o nazwie Sgu-pette, przygotowaną przez japońską markę Shu Uemura.
Zwierzę stało się też bohaterem kilku książek. Jedna z nich, napisana przez samego Karla Lagerfelda, trafiła do sprzedaży w listopadzie ubiegłego roku – już po śmierci słynnego projektanta. Opublikowana nakładem niemieckiego wydawnictwa Steidl Verlag „Choupette” szybko została wyprzedana.
Kot Lagerfelda: życie w luksusie
Kot Karla Lagerfelda musi dużo zarabiać, bo przyzwyczaił się do wystawnego życia. W opisie książki możemy przeczytać, że Choupette korzysta z usług dwóch pokojówek, ma też regularnie robiony manicure, a posiłki spożywa jedynie z zastawy Louis Vuitton czy Goyard.
Podobnie jak wiele najlepiej zarabiających modelek, kotka Lagerfelda jest aktywną influencerką – jej konto na Instagramie obserwuje prawie 70 tys. użytkowników, a poświęcony jej profil instagramowy o nazwie Choupette’s Diary – ponad ćwierć miliona osób.
Ambasador Chin w Polsce Sun Linjiang o nowej ofercie współpracy Pekinu z Warszawą