Ekolodzy przejęli pokaz Diora. To dużo mówi o świecie mody

Prowokacja aktywistów z organizacji Extinction Rebellion, którą odebrano jako część pokazu mody, każe zadać pytanie o to, w jaki sposób domy mody wykorzystują do swoich celów ruchy społeczne i postulaty aktywistów

Publikacja: 01.10.2020 17:14

Extinction Rebellion France/ Youtube

Extinction Rebellion France/ Youtube

Foto: Extinction Rebellion France/ Youtube

Podczas pokazu nowej kolekcji Diora na wiosnę 2021, który miał miejsce w Paryżu, w pewnym momencie na wybieg wkroczyła aktywistka z Extinction Rebellion – ruchu piętnujacego bierność polityków wobec problemu zmian klimatycznych.

To stały element pokazów mody, aktywiści pojawiają się często podczas tygodni mody w Londynie, Paryżu czy Mediolanie. Jednak tym razem akcja Extinction Rebellion została potraktowana przez wielu odbiorców – w tym przez Antoine Arnaulta, szefa komunikacji w koncernie LVMH, do którego należy Dior – jako część pokazu mody.

Czytaj też: Multimiliarderzy: oto 10 najbogatszych ludzi świata mody 

Jak zauważa Graeme Campbell z serwisu internetowego„Highsnobiety”, pomyłka może wynikać z pamięci o dotychczasowych pokazów Marii Grazii Chiuri. Dyrektor kreatywna kobiecych kolekcji Diora często sięga po polityczny i społeczny przekaz, nawiązując m.in. do ruchu #MeToo czy studenckiej rewolty z maju 1968 roku.

Aktywiści z Extinction Rebellion na pokazie mody Diora

Hasło aktywistki Extinction Rebellion, „We Are All Fashion Victims” (Wszyscy jesteśmy ofiarami mody) to też nawiązanie do projektów Chiuri, która kilka lat temu przygotowała t-shirt z napisem ‘Wszyscy jesteśmy feministkami”.

Zamieszanie wynikające z akcji udowodniło, że „rewolucyjne” hasła stały się codziennością dla wartych miliardy dolarów domów mody, które zaczęły wykorzystywać ekologiczne i równościowe hasła do własnych akcji marketingowych.

„Nie sądzę, byśmy niszczyli planetę. Dążymy do zmniejszenia naszego wpływu na środowisko poprzez ograniczenie emisji dwutlenku węgla, jesteśmy transparentni jeśli chodzi o wykorzystywane materiały. Nie powinniśmy stawać się celem ataków. Myślę, że są branże, które zanieczyszczają planetę w większym stopniu”- powiedział Sidney Toledano, prezes LVMH Fashion Group.

Extinction Rebellion przypomina, że branż bardziej szkodliwych niż moda nie jest wcale tak wiele. Producenci odzieży są w czołówce tego zestawienia, jeśli chodzi o zużycie wody, odpowiadają za 10% światowej emisji dwutlenku węgla i sposób wymierny przyczyniają się do zanieczyszczenia oceanów mikroplastikiem.

Extinction Rebellion przypomina też, że na świecie powstaje ponad 100 miliardów ubrań rocznie, a do 2030 roku wartość całej branży ma wzrosnąć o 81 procent.

Podczas pokazu nowej kolekcji Diora na wiosnę 2021, który miał miejsce w Paryżu, w pewnym momencie na wybieg wkroczyła aktywistka z Extinction Rebellion – ruchu piętnujacego bierność polityków wobec problemu zmian klimatycznych.

To stały element pokazów mody, aktywiści pojawiają się często podczas tygodni mody w Londynie, Paryżu czy Mediolanie. Jednak tym razem akcja Extinction Rebellion została potraktowana przez wielu odbiorców – w tym przez Antoine Arnaulta, szefa komunikacji w koncernie LVMH, do którego należy Dior – jako część pokazu mody.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży