Który piłkarz wybiegnie na boisko w tych butach Balenciagi?

Balenciaga znowu drwi, tym razem obiektem żartów stały się buty piłkarskie, tutaj w wersji do chodzenia także na co dzień

Publikacja: 28.09.2020 23:49

Zdjęcia: Balenciaga

Zdjęcia: Balenciaga

Foto: Zdjęcia: Balenciaga

Rozwój rynku koszulek piłkarskich przyciąga kolejne firmy gotowe związać się umową sponsorską na lata z najlepszymi klubami na świecie. Balenciaga nie ma ambicji, by podbić ten rynek, ale w zaprezentowanej w marcu kolekcji na jesień/zimę 2020, która w ubiegłym tygodniu trafiła do sprzedaży, piłkarskich i sportowych inspiracji jest więcej niż kiedykolwiek.

Czytaj też: Demna Gvasalia – kim jest człowiek, który zbudował potęgę Balenciagi?

W kolekcji znalazły się m.in. kompletne stroje piłkarskie z koszulkami, szortami i skarpetami, do tego czapki, szaliki i bluzy. Najcenniejsze dla „kibiców” Balenciagi  i Demny Gvasalii są jednak buty, przypominające klasyczne piłkarskie „korki” sprzed lat, takie jak Adidas Copa Mundial czy Nike Timepo Legend.

""

Foto: sukces.rp.pl

Ta kolekcja, jak wyjaśniał Demna Gvaslia po apokaliptycznym pokazie podczas tegorocznego paryskiego tygodnia mody, nawiązuje (nie po raz pierwszy zresztą) do lat jego młodości. „W Gruzji żyłem wśród piłkarzy i duchownych” – wyjaśniał dyrektor kreatywny Balenciagi w rozmowie z brytyjską edycją „Vogue’a”.

W informacji prasowej marka informuje, że w przeciwieństwie do zwykłego obuwia sportowego, „korki” Baleciagi mogą sprawdzić się na co dzień. Nie będa pasować do garnituru, ale zwolennicy memicznych (i brzydkich przy tym) butów Balenciagi przyzwyczaili się już do łamania zasad klasycznego dress code’u przez Gvasalię. Buty wykonano z lekkich, technicznych materiałów, bez wykorzystania skór zwierzęcych.

„Korki” Balenciagi dostępne są w trzech kolorach – białym, czarnym i żółtym.  Ich cena to 595 euro (ok. 2700 zł). Całą kolekcję można zobaczyć na stronie marki.

Rozwój rynku koszulek piłkarskich przyciąga kolejne firmy gotowe związać się umową sponsorską na lata z najlepszymi klubami na świecie. Balenciaga nie ma ambicji, by podbić ten rynek, ale w zaprezentowanej w marcu kolekcji na jesień/zimę 2020, która w ubiegłym tygodniu trafiła do sprzedaży, piłkarskich i sportowych inspiracji jest więcej niż kiedykolwiek.

Czytaj też: Demna Gvasalia – kim jest człowiek, który zbudował potęgę Balenciagi?
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady